Honda XL600V 1997

06 jan 2021 19:59 - 06 jan 2021 20:06 #41 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Honda XL600V 1997

The Headless Horseman schreef : ...

- bij binnenbanden (zoals de Domi, Alp en Twin hebben) haal je bij een lekke band wél 1 kant van de buitenband uit het velgbed, plakt of wisselt de binnenband n daarna pomp je de band weer op. Die buitenband moet wél weer terug in het velgbed (plop zeggen ;) ) want anders kun je er niet mee rijden. Ervaring leert dat je, afhankelijk van welke buitenband je gebruikt, je soms wel een dikke 3 bar nodig hebt om die buitenband terug in het velgbed te krijgen.

...


Dit kan ik wel be-amen, na de Motorbeurs vorig jaar had ik een kennelijk een lekke band opgelopen.
Die maandag erna stond mij voorband dus lek. Naar Rob gebeld voor bandenlichters en een nieuwe binnenband.
Na veel gewurm die band verwisseld op woensdagavond (een bierkratje past perfect onder de Alp ter ondersteuning) en de dag erop naar het werk vertrokken.
Dat reed niet fijn, na de Waalbrug omgekeerd naar huis. De druk in de band was goed, maar toch met de voetpomp naar 4 bar gepompt en de weg weer vervolgd. Dit reed beter, maar ik vertrouwde het niet helemaal.
Uiteindelijk een week later de banden vervangen nadat ik met Wim Boks had gebeld, toen kwam ik tot de realisatie dat de banden er toch ook al 23.000+ km onder lagen. :P

Eigenlijk doe ik dat met fietsbanden altijd, overdruk erin en weer leeg laten.

Ik heb niet het idee dat tube banden erg hard *plop* zeggen als ze worden opgepompt na montage, dat is bij tubeless banden/velgen toch duidelijker.


We gaan weer veel te ver off topic, dit topic moet over de mooie fiets van Drenth1964 gaan.

Maar hier maak ik mezelf dus ook schuldig aan. :X

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2021 22:49 #42 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Honda XL600V 1997
Geeft niet hoor!!!

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2021 12:57 #43 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Honda XL600V 1997

Hans van der Made schreef : Hoi Hessel,

Drenth1964 schreef : Is het normaal om de benzine kraan van de xl600 v dicht te draaien, of open laten staan?


Ik draai hem zelf dicht, voor de zekerheid.

Iets anders: weet je zeker dat jouw mooie rode alp van 1997 is en niet van 1996? Met een enkele remschijf voor, zou het een PD06 zijn, tenzij iemand iets vervangen heeft natuurlijk :-) Op basis van blok- en framenummer is het precieze type terug te vinden, voorin in het Haynesboek. Hoe dan ook ziet hij er nog erg mooi uit!


Iets anders Hans, je hebt gelijk. Mijn motor is van 1996.
PD06E-2802181 van 1996 dus.
Een ander lid had dit ook al bevestigd.

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden