Transalp XL600V Restauratie

28 dec 2020 14:36 #1 door JarnoBierman
Transalp XL600V Restauratie werd gestart door JarnoBierman
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Jarno Bierman, ik ben service technician bij caterpillar en heb me eigen bedrijfje voor motorfiets onderhoud.

Woonachtend in Winkel, Noord-Holland.

Recent een Transalp XL600V uit 1996 gekocht met +- 75K op de klok..

Zeer slecht onderhouden, dat wil zeggen alle slijtage delen en lagers zijn op.. (daar was de prijs ook naar 600,-)

Gezien mijn vriendin bezig is met haar Rijbewijs en dat allemaal spaak loopt besloten om dan een oudere transalp te kopen en deze compleet te restaureren deze winter.

Tevens wil ik de kuip wat aanpakken om de fiets wat smaller te laten ogen.. ik weet nog niet of ik zelf de kuip ga aanpassen of een bestaande rally kit koop gezien die kuipjes best aan te prijs zijn. (iemand nog wat in de aanbieding)

Verder moeten er nieuwe wielen onder hiermee al in contact met volgens mij een bedrijf die hier op het forum ook rondloopt.. MSR?


Nu ga ik vloeken in de kerk maar zelf rijd in een Yamaha Tenere 700 2020... simpelweg omdat ik de nieuwere TA niet mooi vind en de AT is me te duur en te zwaar..
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2020 16:44 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Transalp XL600V Restauratie
Hi Jarno,

Welkom hier !

Ik begrijp je keuze voor de Yamaha absoluut. Honda heeft op dit moment in dat segment gewoon niks fatsoenlijks.
Als ik 'nu' een nieuwe allroad zou gaan kopen zou ik ook een Yamaha Teneré 700 kopen.

Anyway, altijd leuk om een motor lekker onder handen te nemen, veel plezier daarmee !
Je zult hier op het forum al veel informatie kunnen vinden en als je het niet kan vinden dan vraag je het maar, je zult merken dat we een actieve en behulpzame groep zijn.

Als ik kijk naar de foto's lijkt je Transalp al een niet-origineel (want zilverkleurig) achterwiel te hebben ?

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2020 16:58 #3 door JarnoBierman
Beantwoord door JarnoBierman in topic Transalp XL600V Restauratie
Klopt, Achterwiel is ook kaas verrot, maar hij gaat niet origineel worden, wil er een wat smallere looking motor maken met wat meer rally looks..

Als de knaken het toelaten dan usd vork erin, sowieso nog.een knappere schokdemper achter of alleen een hyperpro veer.

Maar dat is latere zorg bij de opbouw tegen die tijd kan ik nog.orienteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden