Even voorstellen..

25 jan 2021 11:04 #1 door Mick
Even voorstellen.. werd gestart door Mick
Hallo allen,

Ik wil mij even voorstellen als kersverse eigenaar van Honda Transalp CL650V RD10 40000km

Mijn naam is Mick, 34 j/o en woon al 30 jaar met veel plezier in het Friese Sint Nicolaasga,

Na een pre-midlife crises besloten om toch mijn “jongens” droom te verwezenlijken, alle excuusjes om niet te starten met motorijles heb ik overboord gegooid, “tijd & geld” bla bla bla.
Hoppa, in oktober begonnen in Heerenveen bij Verkeerschool Hylkema (aanrader)
Blijkt na een aantal AVB lesjes dat het wel aardig in de benen zit, en mag na 4 lessen examen AVB doen i.v.m. een uitvaller.. dus gokje, maar het pakt goed uit, geslaagd. super.
Nu theorie nog “even”, en dat is een pain in the ass voor me, gezien ik niet graag lees. Echter, de interesse is er en ondanks corona maatregelen etc slaag ik eind november voor mij theorie examen in 1x.
Examen AVB gepland in december, boem! Lockdown.. SHIT.
Ik heb mijn eindexamen moeten verschuiven naar 11-02.. en of dat door kan gaan?…. we gaan het beleven.

Desondanks heb ik wel al een TA in huis, welke alleen van stal komt als mijn vrouw niet thuis is.
Niet te veel risico’s mee lopen, dus ik moet maar even geduld hebben.

De motor komt uit Hoogeveen, Jager motoren wel te verstaan. Iemand ervaring mee?
Men kwam bij mij nogal ongeïnteresseerd over, en afspraken over bezorging komt men niet na.. zelf maar een bus geregeld om vervolgens de machine zelf op te halen.
Daarnaast was men niet bereid om een blinker te vervangen voor aflevering, nee, ik kreeg een onorigineel setje mee.. die overigens verrot was op de koppelingetjes,.. was een pannenkoek.

Wellicht is er iemand op het Forum die de machine herkent (81-ML-FX) en eventueel wat onderhoud geschiedenis weet te melden. Deze ontbreekt, en heb dus geen idee wat de onderhoud status is.
De koop is wellicht wat impulsief geweest, maar kon mijn eigen niet meer beheersen. Zeker niet na het bekijken van het zoveelste reisverslag van TApjes die naar de Noordkaap vertrokken zijn. machtig.

Wat betreft de status, ik ben een leek, maar heb de indruk dat de machine in orde is, geen noemenswaarde corrosie gesignaleerd, ook de velgen lijken prima.
Motorisch prima, koude start met huidige tempraturen rond het vriespunt is geen probleem.
Wat ik merk is dat het soms lastig is om in de neutraal te schaken, ik heb eerder gelezen dat je even de toeren opschroeven moet alvorens de neutraal in te zetten, dat werk altijd.

Ik zal ongetwijfeld nog wel met vragen komen,

Eerst mijn rijbewijs nog even..

Groet.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2021 16:02 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Even voorstellen..
Welkom hier Mick :) Goeije beslissing om voor je rijbewijs te gaan B) Maar hopen dat het door gaat ja op de 11e!

Corona gooit hier in huis ook eea in de war vwb examens :(



TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2021 16:23 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even voorstellen..
Hi Mick,

Welkom hier !

Pre-midlife crisis - LOL :-)

Tja, die examens, mijn oudste twee zonen wachten met smart ieder op hun auto-examen en de oudste op zijn motor-theorie-examen, dat was ingepland voor 01-02 maar werd geschrapt vanwege Corona. Ze hadden allebei medio 2020 hun auto al willen hebben ...

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden