- Berichten: 12
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Garfield schreef : Max,
Welkom hier !
Je bent al lekker bezig met je motor, helemaal goed !
(Natuurlijk geloven we pas echt dat je een Alp hebt als je een foto plaatst )
Veel plezier hier en met je motor !
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
The Headless Horseman schreef : Welkom hier Max
Ga je een nieuw topic openen voor het probleem wat je nu hebt?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
The Headless Horseman schreef : Ja dat probleem met die gesmolten stekkers komt wel vaker voor
Het heeft te maken met overgangsweerstand als de connectoren wat gecorrodeerd raken na verloop van tijd. Er moet behoorlijk wat stroom doorheen en vanwege de weerstand word de boel dan warm. Bij jou dus zó warm dat het gesmolten is.
De remedie: nieuwe stekkers er aan solderen, maar je zal zien dat er wsl een flink deel van de draden verkoold zijn, dus die moet je ook vernieuwen. Zet die nieuwe stekkers dan goed in de vaseline, dan oxideert het minder snel.
Zónders stekkers kan evt ook, dan moet je de gele draden gewoon aan elkaar solderen, isoleren en klaar, kan het ook niet meer corroderen
Succes!
Grtz,
René
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Blijepanda schreef : Hoi Max welkom hier op het forum!
Ik heb met mijn motor het zelfde probleem gehad alleen minder heftig. Het komt door corrosie op de stekker, hierdoor wordt het oppervlak waarover de stroom loopt kleiner met als de gevolg dat de stekkers erg warm worden. Ik heb zelf gewoon een nieuwe stekker geplaatst. Er zijn verschillende oplossingen voor het probleem maar daar kunnen genoeg mensen hier op het forum je verder mee helpen! Ik weet zelf de details niet uit me hoofd.
[Edit] zie net dat the headless horseman me voor was
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
The Headless Horseman schreef : Het is wsl niet nodig om de draden hélemaal vanaf de dynamo te vernieuwen, maar grote kans dat er wel een stuk(je) van de draden verkoold zijn, dát deel zou ik dan wel verversen.
Het probleem is puur de overgangsweerstand vanwege het slechtere contact als de stekkers wat gaan corroderen. Verder geen achterliggende oorzaak(en).
Nieuwe stekkers er aan óf simpelweg doorverbinden en het is opgelost.
Voor zover ik weet maakt de volgorde van de 3 gelee draden niet uit, die kun je onderling verwisselen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Grubeater schreef : Leuk dat je er bent, en gelijk gebruikmaken van de aanwezige kennis hier op het forum.
Met de video knop kun je YouTube video's invoegen, gebruik daarvoor wel de volledige linkipv de verkorte urlhttps://www.youtube.com/watch?v=h0V8-g7Dms0.https://youtu.be/h0V8-g7Dms0
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.