Even voorstellen

23 feb 2021 19:50 #1 door Mountainhou5e
Even voorstellen werd gestart door Mountainhou5e
Hello,

Mijn naam is Jannes Berghuis, ben 35 jaar en ik kom uit Amsterdam. Sinds december vorig jaar ben ik trotse bezitter van een mooie Transalp 600 waar ik lang naar heb gezocht (zie foto's). Mijn oom kocht in de jaren negentig een nieuwe CBR 600 met soortgelijke kleuren die ik toen al erg mooi vond en toen ik zag dat de Transalp dus ook min of meer in deze kleuren is geleverd, zou deze het moeten worden.

Ik ben lid geworden van het forum omdat ik graag wat meer te weten zou willen komen over de Transalp, geïnteresseerd ben in sleutelwerk (en het aanbrengen van goede modificaties) en in de toekomst mooie (off road) tochten wil gaan maken.

Tot nu toe heb ik gemonteerd (nog niet te zien op de foto's):

- SP connect;
- Givi Trekker 52 liter topkoffer;
- USB aansluiting van Optimate die ik kan inpluggen op de stekker voor de druppellader van hetzelfde merk. Ik vraag mij af of ik daarnaast ook een reguliere 12V aansluiting nodig zou hebben. Wat denken jullie? (misschien een beetje off topic).


Verder heb ik een origineel ruitje gekocht op marktplaats omdat ik met de touringruit veel last heb van turbulentie. Ook heb ik Barkbusters Storm gekocht omdat de originele handkappen wat zijn bekrast, maar ik ben er nog niet over uit of ik die ga gebruiken. Ik overweeg daarnaast nog om andere valbeugels te nemen omdat ik wat negatieve verhalen heb gelezen over de valbeugels die er nu op zitten.

Tot slot overweeg ik de middenbok aan te passen of te vervangen. Deze is van het merk Constands en zat er al op toen ik de motor kocht. Het lijkt best een degelijk ding te zijn, maar ik krijg de motor er alleen op als ik een blokje onder het achterwiel plaats.

Hopelijk tot bij een mooie toch later dit jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2021 20:55 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even voorstellen
Hi Jannes,

Welkom hier !

Mooie Alp heb je hoor !

Veel plezier hier en met je motor !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2021 21:45 #3 door Mountainhou5e
Beantwoord door Mountainhou5e in topic Even voorstellen
Thanks!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2021 22:03 #4 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Even voorstellen
Welkom. Ik zou in ieder geval een los usb oplaadpunt in de buurt van je stuur monteren. Daar heb je hem het vaakst nodig :-)

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2021 13:17 #5 door Mountainhou5e
Beantwoord door Mountainhou5e in topic Even voorstellen
Hi Adriaan,

Dank voor de tip! Ik zal die USB aansluiting denk ik voornamelijk gebruiken voor het opladen van mijn telefoon en zal er een mooi plekje voor zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2021 20:47 #6 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Even voorstellen

Mountainhou5e schreef : Hello,

Tot nu toe heb ik gemonteerd (nog niet te zien op de foto's):

- SP connect;
- Givi Trekker 52 liter topkoffer;
- USB aansluiting van Optimate die ik kan inpluggen op de stekker voor de druppellader van hetzelfde merk. Ik vraag mij af of ik daarnaast ook een reguliere 12V aansluiting nodig zou hebben. Wat denken jullie? (misschien een beetje off topic).


Hallo Jannis.
In je voorstel topic mag/kan je alles bespreken wat je maar wil. Hier wordt niet gemodereerd.
Je kan dit topic ook gewoon gebruiken als een soort blog.

Verder welkom op forum. Ik rij zelf permanent met topkoffer op Varadero en die heb ik dus ook voorzien stroom. Conventionele en USB aansluiting.
en meteen LED strip ingeplakt, wel zo makkelijk. Maar ook USB in cockpit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2021 22:07 - 24 feb 2021 22:07 #7 door Mountainhou5e
Beantwoord door Mountainhou5e in topic Even voorstellen
Veel dank voor je tip. Dat zou denk ik nog een mooie upgrade zijn. Zou je dan het beste een tweede USB stekker op de accu aansluiten of werken met een splitter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2021 23:03 #8 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Even voorstellen
Heb stroom voor aansluiting in de cockpit daar ergens van permante stroomdraad aangesloten.

Voorde koffer aparte stroomdraad getrokken vanaf accu met waterdichte stekker verbinding onder de koffer
voor het geval dat de koffer er toch eens vanaf moet.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2021 16:51 #9 door Mountainhou5e
Beantwoord door Mountainhou5e in topic Even voorstellen
Dat zie er netjes uit en je hebt er goed over nagedacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.202 seconden