TCN revisited

09 mrt 2021 14:43 #1 door RuuJan
TCN revisited werd gestart door RuuJan
Tja, of het nou komt omdat ik wel weer eens zin heb om iets buiten te doen in deze rare tijden, of doordat Joris me de hele tijd aan de kop zeurt, ik ga zondag maar weer eens mee met de opningsrit. Het is alweer bijna tien jaar geleden dat ik regelmatig mee ging met de club. Ik koester nog steeds de mooie herinneringen aan die mooie tijd.

Het gepruts met de eerste GPS apparaten bijvoorbeeld. Routes die contiinu door het herberekenen van het apparaat in de war gegooid werden, apparaten die al door een dicht bladerdak de satellieten niet meer konden ontvangen en natuurlijk de Hermanizer en de enorme inspanningen die Danny daarvoor leverde om dat bruikbaar te maken.
Oh ja, en daarvoor de routerol met papieren roadbook. Ik ben nog een keer met het controleren van het roadbook voor de nieuwjaarsrit de dijk afgestort bij Deventer omdat ik in het schemerduister meer naar mijn routerol zat te turen dan naar de weg. Gelukkig stond het prikkeldraad juist in die bocht onderaan de dijk en niet direct aan de weg.
Nu ik eraan terugdenk, komen er steeds meer leuke momenten naar boven. Het poppelen ergens in het begin. Met een hele club deden we een offroad training ergens in het zuiden van land. Ik herinner me nog de eerste pogingen van iemand op een transalp met spekgladde banden. Een paar jaar later reed ie de hero's legend maar daar begon het. En ik heb van mezelf nog een foto waarop ik een plas verkeerd inschatte en precies op het moment van vallen werd vereeuwigd.
Ik weet niet meer precies waarom ik gestopt ben toen. Ik speelde op zondag ook nog hockey en op zaterdag was ik vaak als coach bezig bij mijn dochters, maar dat deed ik al langer. Was het misschien omdat het steeds ruiger ging en ik toch echt ouder werd. Ik herinner me nog een weekendje in het oosten van het land waarbij we met snelheden van over de honderd kilometer per uur over onverharde zandpaden scheurden.

Ondertussen ben ik ook bijna zestig jaar en al lang gestopt met roken, dus er zijn een paar kilootjes bijgekomen. Met hockey ben ik vorig jaar gestopt en ook mijn dochters zijn oud genoeg om het zelf te regelen. Dus wordt het tijd om weer eens wat anders te gaan doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2021 16:06 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN revisited
Welkom terug Ruud, lang gezien dat ik jou geleden heb.........of was het anders.
Maar heb je nog een motor, of is het de rollator geworden.:P
Leuk in elk geval om weer eens wat van je te horen.
Helaas ben ik er bij de openingsrit niet bij, jammer, maar het is even niet anders. Hoop je wel te zien bij de volgende ritten.

Groeten

Oldie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

09 mrt 2021 18:35 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic TCN revisited
Hé Ruud :cheer: Je account hier op het forum werkt iig nog! Leuk dat je d’r weer bij bent B)
Wellicht tot zondag!

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

09 mrt 2021 19:18 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic TCN revisited

Het poppelen ergens in het begin. Met een hele club deden we een offroad training ergens in het zuiden van land. Ik herinner me nog de eerste pogingen van iemand op een transalp met spekgladde banden. Een paar jaar later reed ie de hero's legend maar daar begon het.

Ik weet van niets ...

Zondag weet ik nog niet zeker, en anders tot dan ...

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

09 mrt 2021 21:36 #5 door Rob
Beantwoord door Rob in topic TCN revisited
Grappig en/maar misschien speelt Corona inderdaad wel een rol..
Net als Ruud wordt het voor mij as zondag ook een soort van hernieuwde kennismaking met de TCN!
Hoeveel jaren het precies geleden is weet ik niet, maar dat gaat ook al wel richting de 10..
Op noppen achter Rob en Marc aan bij verschillende off road ritten, regelmatig een koffieklets in Duiven met oa Marien en Bono.. Daarna kwamen er weer andere (mooie) dingen. Maar m’n Twin gehouden; recent uit de mottenballen gehaald en opnieuw tot leven gewekt, en zondag maar weer eens proberen!
Benieuwd of er nog mensen komen die ik ken ☺️

Alias raceneus..

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.097 seconden