in 2004 heb ik me voor mijn 40e verjaardag een motorrijbewijs en een transalp cadeau gedaan. ik had de transalp bj 1997 (kleur groen) al voor ik het rijbewijs had, zo ongeduldig was ik om te gaan motorrijden. nico smeets, alias de red baron, heeft me toen geholpen om de motor op te halen. al gauw had ik hem gepimpt met hyperpro voor en achter, scott oiler, valbeugels, hepco en becker koffers, enz enz . je kan er je geld wel aan kwijt. na 10 jaar heb ik de alp verkocht omdat hij te veel stil stond tgv te veel andere hobbies (old timer, racefiets, zeilen), ik gunde hem graag een nieuw baasje die wel met hem op pad ging. ik moest bij het afscheid toch wel een traantje laten. enkele maanden geleden heb ik besloten dat ik het motorrijden weer wilde oppakken. de keuze voor de nieuwe at was snel gemaakt en ik zag een mooie zwarte van 2019 met 9000 km op de teller en handgeschakeld in apeldoorn staan. uiteraard weer snel lid van tcn geworden en meegereden met de openingsrit. ook de at wordt stap voor stap gepimpt. givi valbeugels en carterbescherming, givi verstralers, givi outback kofferset, verhoogd zadel en verlaagde foot pegs (ik ben 1,93 cm), h&b handvatbeschermers, koplampscreen, camel dashboard beugel staan er al op. hyperpro vering staat nog op het lijstje. ik ben net terug van 3 weken off road rijden in oeganda op een kibo 250. de at is veel te zwaar voor de single tracks, river crossings, en rotsbeklimmingen en -afdalingen die ik met de kibo heb gedaan. on a side note: mochten er tcn leden zijn die de ultieme off road tocht willen maken, dan kan ik ug-motobike van Pim de Pooter die vanuit Kampala opereert, van harte aanbevelen. toch zou het zomaar kunnen dat ik dit jaar nog op mijn at in oeganda zal rijden omdat ik bezig ben met het vinden van een nieuwe job aldaar. de huidige bridgestones zal ik dan wel moeten vervangen door een pirelli rally, metzeler karoo of anakee wild. maar dat lijkt me geen bezwaar