Aangenaam!

22 apr 2021 09:53 #1 door Koen Nijenhuis
Aangenaam! werd gestart door Koen Nijenhuis
Hallo allemaal,

Hoewel ik al een paar jaar een forum-account had, mag ik me nu voorstellen als lid met een Alp! Ik heb van de week een XL600V PD10 uit '98 opgehaald (stond ook hier in de sectie te koop). Was gelijk een mooi ritje, fijne brommer!

Tot voor kort had ik een 1200GSA. Mooie motor. Maar waar ik eerder dagelijks door weer en wind reed, maakte ik door thuiswerken en komst van mijn zoontje (cliché) een stuk minder kilometers. Bovendien gaven de extra cc's en vermogen me niet veel meer plezier in het rijden. Voor de 1200 had ik een F800GS, waar ik ook een fantastische TET reis mee gemaakt heb. Dat smaakte naar meer! Maar met de 1200 ging dat niet gebeuren natuurlijk. Bovendien miste ik het zelf sleutelen aan de motor. Dus, de BMW verkocht en gaan zoeken naar een Transalp.

Dat het een Transalp ging worden stond al vast. Mijn vader kocht in 1995 een nieuwe Transalp (PD06). Mijn eerste herinneringen aan motorrijden zijn dus bij pa achterop de Alp door de Achterhoek. Prachtig! Kan me ook nog goed herinneren dat m'n broer en ik vaak in m'n vaders blauwe trui van de Transalp club liepen. Dat was natuurlijk wel erg stoer ;)

Behoorlijk wat sentiment bij de Transalp dus. Bovendien mooi meegenomen dat de motor supergoed bij mijn rijstijl en idee van avontuur op de motor past :) En helemaal mooi dat TCN nog bestaat en nog leeft! Heb er nu al veel aan gehad, en weet zeker dat ik het nog vaak ga raadplegen en hoop ook aan wat activiteiten mee te kunnen doen in de toekomst. Ga me zeker even inschrijven als lid. De nummerplaathouder van mijn 'nieuwe' Alp is al van TCN, dus dat is een goed begin.

Genoeg geluld, ik ga een stukje rijden! Hopelijk treffen we elkaar nog eens op de weg, in het zand of op het forum.

Groet, Koen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2021 18:59 #2 door groningse belg
Beantwoord door groningse belg in topic Aangenaam!
ik had vroeger precies dezelfde. de groene kleur maakt de alp nog net iets avontuurlijkers, vind ik. ik heb er nu spijt van dat ik hem na 10 jaar heb verkocht. er stond nauwelijks 15 000 km op. veel plezier met je alp !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2021 21:09 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Aangenaam!
Hi Koen,

Van harte welkom en gefeliciteerd met je Alp !

Leuke herinneringen en foto !

Veel plezier hier en met je motor !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2021 23:21 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Aangenaam!
Welkom hier Koen :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2021 20:22 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Aangenaam!
Veel plezier met je Alp en welkom hier, groet uit Vlissingen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2021 17:34 #6 door Koen Nijenhuis
Beantwoord door Koen Nijenhuis in topic Aangenaam!
Bedankt voor het hartelijke welkom :cheer:

Ik ben intussen wat bezig geweest om de Alp wat meer naar eigen smaak 'in te richten'. Ben begonnen bij electrisch, te weten USB poorten. Nieuwe gatje in dashboard. Er zat al een switch voor alarmlicht en een voor knipperen van groot licht (geen idee waarom :S Misschien ooit mee in wielerwedstrijd gereden ofzo). Alarmlich is top, dus de USB poorten met voltmeter (zat er ook al op maar ala) direct op accu aangesloten met de switch voor grootlicht. Kan ik ook tijdens kampement opladen. Top! TomTomhouder geïnstalleerd, en stroom van vorige voltmeter gehaald. Die zat al op contact, dus accu loopt niet leeg met lader aangesloten. Top!

Na klusjes direct stuk gaan rijden. Conclusies van dit alles:
- Dit had ik veel eerder moeten doen! Wat een heerlijke motor! Heb weer plezier in het rijden, weer helemaal het gevoel van avontuur van vroeger te pakken!!
- Onverhard smaakt naar meer en vertrouwen is super! Doet in mul zand tot nog toe niet onder voor de eerdere f800gs. Kijk erg uit naar een zand-evenement/rit van de club!

Ben wel wat dingetjes tegen gekomen en wil nog het eea aanpassen;
- Stuurverhogers zijn welkom voor otr. Iemand tips voor goeie keuze of nog beter, iets liggen?
- kap rechtsvoor is afgebroken en gerepareerd geweest. Moest zelf ook weer aan de reparatie, dus nieuwe of een keer echt goed repareren. Moeten sowieso nog valbeugeltjes komen. Iemand tips voor goeie keuze of nog beter, iets liggen?
-Stepjes zijn best goed, maar wil nog eens naar bredere kijken.
- Schermpje is laag, maar best goed! Ga met bril rijden tegen vliegjes en laat het lekker zo.
- plek GPS is op zich oké, maar liever boven het stuur. Wat is hiervoor de beste oplossing?
- koppeling remhendels zijn best goed zo maar kan beter. Ik ga liever voor Barkbusters dan nieuwe hendels, dan breken ze ook niet af.
- temperatuurmetertje op dashboard lijkt me wel iets (ipv oude voltmeter)
- Koppeling is denk ik over 10k wel aan vervanging toe, net als balhoofd lager.

Mocht iemand nog iets hebben liggen of tips hebben dan hoor ik het graag!

Groeten Koen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.230 seconden