Bedankt voor het hartelijke welkom
Ik ben intussen wat bezig geweest om de Alp wat meer naar eigen smaak 'in te richten'. Ben begonnen bij electrisch, te weten USB poorten. Nieuwe gatje in dashboard. Er zat al een switch voor alarmlicht en een voor knipperen van groot licht (geen idee waarom
Misschien ooit mee in wielerwedstrijd gereden ofzo). Alarmlich is top, dus de USB poorten met voltmeter (zat er ook al op maar ala) direct op accu aangesloten met de switch voor grootlicht. Kan ik ook tijdens kampement opladen. Top! TomTomhouder geïnstalleerd, en stroom van vorige voltmeter gehaald. Die zat al op contact, dus accu loopt niet leeg met lader aangesloten. Top!
Na klusjes direct stuk gaan rijden. Conclusies van dit alles:
- Dit had ik veel eerder moeten doen! Wat een heerlijke motor! Heb weer plezier in het rijden, weer helemaal het gevoel van avontuur van vroeger te pakken!!
- Onverhard smaakt naar meer en vertrouwen is super! Doet in mul zand tot nog toe niet onder voor de eerdere f800gs. Kijk erg uit naar een zand-evenement/rit van de club!
Ben wel wat dingetjes tegen gekomen en wil nog het eea aanpassen;
- Stuurverhogers zijn welkom voor otr. Iemand tips voor goeie keuze of nog beter, iets liggen?
- kap rechtsvoor is afgebroken en gerepareerd geweest. Moest zelf ook weer aan de reparatie, dus nieuwe of een keer echt goed repareren. Moeten sowieso nog valbeugeltjes komen. Iemand tips voor goeie keuze of nog beter, iets liggen?
-Stepjes zijn best goed, maar wil nog eens naar bredere kijken.
- Schermpje is laag, maar best goed! Ga met bril rijden tegen vliegjes en laat het lekker zo.
- plek GPS is op zich oké, maar liever boven het stuur. Wat is hiervoor de beste oplossing?
- koppeling remhendels zijn best goed zo maar kan beter. Ik ga liever voor Barkbusters dan nieuwe hendels, dan breken ze ook niet af.
- temperatuurmetertje op dashboard lijkt me wel iets (ipv oude voltmeter)
- Koppeling is denk ik over 10k wel aan vervanging toe, net als balhoofd lager.
Mocht iemand nog iets hebben liggen of tips hebben dan hoor ik het graag!
Groeten Koen