Voorstellen en bedankje naar Ad

03 mei 2021 14:13 #1 door Thomas
Voorstellen en bedankje naar Ad werd gestart door Thomas
Hallo allemaal,

Sinds vorige zomer ben ik de trotse eigenaar van een groene PD06 uit 1993. Al voordat ik was begonnen met lessen vond ik de transalps er heel gaaf uit zien. 2 weken nadat ik mijn rijbewijs had gehaald heb ik via dit forum mijn stalen ros gekocht.

Ik heb hem meteen gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer tot in december aan toe, totdat op een dag mijn vermogen plots wegviel op de snelweg. Snel naar de vluchtstrook gereden waar de motor uitviel en niet meer aan wilde. De wegenwacht monteur viste een stuk van het motorblok uit de bodemplaat, die overigens ook vol olie stond. Einde oefening voor dit blok dus. Echt heel zuur, een groot deel van mijn spaarcenten zaten in de motor.

Toen heb ik ook hier op het forum gepost met de vraag wat te doen. Via via kwam ik in aanraking met Ad, die jullie allemaal wel kennen heb ik het idee. Ad heeft mij top geholpen met het zoeken van een nieuw blok, wat we vervolgens samen in mijn mooie fiets hebben gezet. Zodra we hem uit elkaar hadden zagen we dat de kabelboom en nog wat dingen niet klopten, dus ook dit alles vervangen.

Na 4 dagen hadden we de hele fiets weer in elkaar inclusief nieuw blok.

De volgende ochtend ben ik in al mijn enthousiasme bij de eerste bocht onderuit gegleden...
Dit leidde tot een kromme schakelpook en valbeugel (daar is die voor toch?). Nu een offroad pookje gemonteerd.

Sindsdien elke dag lekker wezen rijden op mijn alp!
Bedankt Ad!

Nu ik hier toch eea schrijf, iemand ervaring met het verhogen van de alp? Ik ben zelf 187 en zou wel iets meer hoogte willen, liefst hoger zadel en langere vering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2021 15:42 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Voorstellen en bedankje naar Ad
Hi Thomas,

Alsnog welkom hier dan maar !

Ik herinner me je verhaal inderdaad - fijn dat het nu allemaal is goedgekomen.

Veel plezier hier en met je Alp !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2021 08:40 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Voorstellen en bedankje naar Ad
Goud ventje die Ad!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2021 13:28 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Voorstellen en bedankje naar Ad
Super! Bij Ad komt het al gauw goed hè B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2021 19:47 #5 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Voorstellen en bedankje naar Ad
Hey Thomas, ik heb je alp (en jou) gezien bij de blokwissel. Leuk om te horen dat alles goed gekomen is, en je tevreden bent. Geniet van je alp!

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden