Nieuw op het forum. Even voorstellen; Jochem

13 mei 2021 19:30 #1 door Jochem
Goedenavond allemaal,

Sinds vandaag nieuw op het forum. Ben hier gekomen omdat ik wat technische dingetje heb/had. Super handig forum, want via de zoekfunctie kwam ik als eerste hit mij mysterie slangetjes tegen waarvan ik niet wist waar ze moesten worden aangesloten (carb vent); niet dus; gewoon 'draperen'. De rest van het internet wist geen raad.

Maar goed, ik ben dus Jochem, woon in Bergambacht en heb sinds een week of 2 een (nu nog) paarse XL600V uit '93. Ik betrapte mezelf erop dat ik eigenlijk erg graag op onverhard terrein rijd en daar vooral m'n Speed triple ('16) voor misbruikte. Nu wil dat wel... maar is niet perse heel verstandig.
Door covid werk ik voornamelijk thuis en was dringend toe aan een leuk stukje afleiding. Ik wou al een langere tijd een klus brommer en dat is de Alp geworden.

Op de rit naar huis heeft hij me al in de steek gelaten helaas. Ondanks dat hij niet duur was (want ik had toch een klus machine nodig...), blijkt er toch veel mis te zijn. Het kunststof is helaas in slechtere staat dan ik had verwacht. Verder zijn de overige problemen vooral technisch van aard. Het idee is dat de machine nagenoeg helemaal zwart wordt. Coaten van het frame wordt een winter project. De kappen worden denk ik leger groen, zodra ik een aantal goed bruikbare heb gevonden. rechter buddy kap en de rechter kuip zijn in erg slechte staat.

Vooralsnog erg blij met de machine. De meeste zaken zitten super degelijk in elkaar, klust erg fijn:)
Heb wat foto's toegevoegd om een idee te geven. Zit inmiddels weer in de opbouwende fase.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2021 23:02 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Nieuw op het forum. Even voorstellen; Jochem
Op de één of andere manier heb ik deze gemist, desalniettemindantochnog van harte welkom !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2021 08:49 #3 door Jochem
Beantwoord door Jochem in topic Nieuw op het forum. Even voorstellen; Jochem
Kan gebeuren, wordt alsnog gewaardeerd 😬

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2021 09:27 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuw op het forum. Even voorstellen; Jochem
Mooi project. Welkom hier en zo te zien wordt je een waardig opvolger van me.
Suc6 met het renoveren.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2021 20:44 #5 door Jeronimo
Beantwoord door Jeronimo in topic Nieuw op het forum. Even voorstellen; Jochem
Welkom Jochem, dat zijn geen halve maatregelen. Ziet er degelijk uit! Succes en veel plezier. Ben benieuwd naar je activiteiten en resultaat!
Cheerio, Jeronimo

Honda Transalp 600 - 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2021 17:36 #6 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Nieuw op het forum. Even voorstellen; Jochem
Welkom, fraaie paarse kleur...;)

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden