Even voorstellen

13 aug 2021 15:51 #1 door Maarten
Even voorstellen werd gestart door Maarten
Even voorstellen!

Ik ben Maarten, kom uit Enschede en ben sinds een paar weken eigenaar van een transalp uit 95.

Heb hiernaast nog een Yamaha Midnight star 1300, maar zocht er iets bij om te sleutelen. De transalp is dan ook een opknapper / sleutelproject.

Plan is om hem motorisch 100% te maken, voor de rest moet ik nog even kijken. Wil hem wel wat meer offroad inrichten.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2021 17:03 - 14 aug 2021 09:57 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even voorstellen
Hi Maarten,

Welkom hier !

Enschede - leuk ! Ik heb er indertijd gestudeerd en mijn middelste zoon begint dit jaar ook aan een studie aldaar dus ik zal er in de komende jaren vast wel weer wat vaker komen.

Een Midnight Star 1300 ... da's weer heel wat anders dan een Transalp !

Veel plezier hier en met je motor !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2021 01:16 #3 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Even voorstellen
groeten en welkom ook ik woon in Enschede stadsveld :) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2021 20:15 #4 door Maarten
Beantwoord door Maarten in topic Even voorstellen
Bedankt! Ja een midnight star is inderdaad wel heel wat anders. Ik moet eerlijk zeggen dat de transalp ook meer fun is om te rijden ;)

Vandaag nog even wat foto’s gemaakt. Zoals je kunt zien kan het beestje wel wat aandacht gebruiken. De voorkuip is aardig beschadigd, denk dat ik hier een nieuwe voor ga zoeken.

Planning:
- balhoofd lagers vervangen. Voel af en toe een knik met sturen
- nieuw stuur, handvatten, hendels etc, zodat het er weer lekker fris uitziet
- kroonplaat / stuur rubbers even nakijken of vastzetten. Eventueel een alu bus ertussen of erin persen. Moet ik me nog even in verdiepen
- temp. Meter werkt niet, even nakijken
- motor slaat soms ineens af, klinkt electrisch. Misschien bobines? Begin maar is met nieuwe bobines, kabels en bougies.

En zo zijn we nog wel even bezig ;)
Heb de motor voor €900,- gekocht, dus dan kun je ook niet al teveel verwachten.
Gelukkig heb ik wel de goede versie cdi’s. Ook dit type velgen schijnen minder last te hebben van doorrotten.

Verder wil ik er nog koffers op monteren en een wat hoger front ruitje. Waarschijnlijk moet er sowieso een hele nieuwe voorkuip op want deze heeft aardig wat barsten. Ook lijkt het hele front iets scheef te zitten ten opzichte van het balhoofd. Ook maar is kijken naar een nieuwe front ophanging dus. Vind eigenlijk een Africa twin front ook wel mooi, misschien dat ik me hier is in ga verdiepen.

Heb al een Haynes werkplaatshandboek besteld, dus heb de komende maanden mooi wat te doen haha.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2021 22:21 - 16 aug 2021 22:22 #5 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Even voorstellen
Ah, dit topic had ik gemist Maarten! Alsnog welkom hier B)
Maak gerust een topic aan om je vorderingen met de Alp in bij te houden, vinden we leuk :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2021 10:48 #6 door Maarten
Beantwoord door Maarten in topic Even voorstellen

The Headless Horseman schreef : Ah, dit topic had ik gemist Maarten! Alsnog welkom hier B)
Maak gerust een topic aan om je vorderingen met de Alp in bij te houden, vinden we leuk :)


Bedankt ;) Waar kan ik het beste zo'n topic aanmaken? Ik dacht dat ik hier wel op de goede plek zat om alle vorderingen bij te houden.
Nog een vraagje, hoe voeg ik foto's in tussen de tekst, ik kan ze alleen als bijlage toevoegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2021 23:40 #7 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Even voorstellen
Dit topic is al goed Maarten, mocht je nog de titel willen aanpassen dan kun je dat laten weten.
Veel plezier met je Alp en hier op het forum.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden