Bedankt! Ja een midnight star is inderdaad wel heel wat anders. Ik moet eerlijk zeggen dat de transalp ook meer fun is om te rijden
Vandaag nog even wat foto’s gemaakt. Zoals je kunt zien kan het beestje wel wat aandacht gebruiken. De voorkuip is aardig beschadigd, denk dat ik hier een nieuwe voor ga zoeken.
Planning:
- balhoofd lagers vervangen. Voel af en toe een knik met sturen
- nieuw stuur, handvatten, hendels etc, zodat het er weer lekker fris uitziet
- kroonplaat / stuur rubbers even nakijken of vastzetten. Eventueel een alu bus ertussen of erin persen. Moet ik me nog even in verdiepen
- temp. Meter werkt niet, even nakijken
- motor slaat soms ineens af, klinkt electrisch. Misschien bobines? Begin maar is met nieuwe bobines, kabels en bougies.
En zo zijn we nog wel even bezig
Heb de motor voor €900,- gekocht, dus dan kun je ook niet al teveel verwachten.
Gelukkig heb ik wel de goede versie cdi’s. Ook dit type velgen schijnen minder last te hebben van doorrotten.
Verder wil ik er nog koffers op monteren en een wat hoger front ruitje. Waarschijnlijk moet er sowieso een hele nieuwe voorkuip op want deze heeft aardig wat barsten. Ook lijkt het hele front iets scheef te zitten ten opzichte van het balhoofd. Ook maar is kijken naar een nieuwe front ophanging dus. Vind eigenlijk een Africa twin front ook wel mooi, misschien dat ik me hier is in ga verdiepen.
Heb al een Haynes werkplaatshandboek besteld, dus heb de komende maanden mooi wat te doen haha.