Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen. Ik ben Remco (naast motorrijder een fanatiek hardloper) en rij vanaf mijn achtiende motor. Inmiddels al ruim 35 jaar. Het grootst aantal jaren op een Moto Guzzi, daarna overgestapt op BMW's (rijden prachtig, maar ze zijn zo betrouwbaar als Lada's uit de jaren 80) en sinds een jaar of drie rijd ik een Triumph Tiger Explorer 1200.
Geen Honda, dus wat doe ik hier?
Nou, vorige maand heb ik er een Transalp 650 uit 2001 bij gekocht.
Om volgend jaar een mooie trip hiermee te gaan maken. Via de Balkan naar Turkije, Georgie, Azerbeidjan naar Iran en Irak en en weer terug.
Dat zou natuurlijk kunnen op die Triumph, maarrrr... die vind ik te zwaar en te complex. Het is bijna een computer op wielen.
Dus gezocht naar een robuuste, betrouwbare motor, waar ik zelf ook aan kan sleutelen.
En ik kwam uit bij een Transalp.
Inmiddels heb ik de Honda beter leren kennen, door anderhalve week door Luxemburg en de Eiffel te rijden.
En dat is prima gegaan, maar er valt nog wel wat te verbeteren.
Geen probleem, ik heb daar een jaar de tijd voor.
Stap 1: progressieve veren monteren.
En wanneer dat is gebeurd, ga ik verder met met mijn wensenlijst (verstralers, valbeugels, aluminium carterbeschermer, kettingsmeerdingetje, koplamprooster en natuurlijk uitgebreid onderhoud)
Ik heb gezien dat er veel kennis beschikbaar is via het forum en daar zal ik zeker gebruik van gaan maken!
Bijlage niet gevonden