Aanschaf AT of TA

15 okt 2021 19:33 #1 door Vlaflip
Aanschaf AT of TA werd gestart door Vlaflip
Goedemiddag allen,
Ik ben sinds een half jaartje om heen aan het kijken voor een mooie niet al te oude motor, en nu zie ik veel keurige AT’s te koop staan.
Nu is mijn vraag eigenlijk: zijn er specifieke dingen bij de rd07(a) serie waar ik mijn handen liever niet aan brand?

Dingen als; velgrot (zoals bij TA) problemen met spanningsregelaar of bijv, versleten uitgaande as

XL600V 1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2021 20:51 #2 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Aanschaf AT of TA

Vlaflip schreef : Dingen als; velgrot (zoals bij TA) problemen met spanningsregelaar of bijv, versleten uitgaande as


Deze dingen, verder top fiets die tegenwoordig (meestal)veel te veel geld moet kosten.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2021 21:02 #3 door Vlaflip
Beantwoord door Vlaflip in topic Aanschaf AT of TA
Bedankt voor je reactie,
Ga ik hier iig voor uitkijken
En vindt idd de prijzen aardig hoog maar heb het idee dat het ‘t wel waard is, neigde eerst in die reden ook meer naar de transalp

XL600V 1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2021 20:25 - 17 okt 2021 20:26 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Aanschaf AT of TA
uiteindelijk bepaal je zelf wat je er voor wilt geven maar de huidige vraagprijzen zijn toch echt over de top en ik verwacht dan ook op termijn wel weer een forse daling.
neemt niet weg dat we bij de at spreken over een cult bike wat niet betekend dat ouderdom geen slijtage sporen zal hebben achter gelaten.
Immers ,ze kunnen heftig in gebruik zijn geweest

en er zijn zeker zwakke punten aan de at maar ook aan de ta, wat er voor zorgt dat de hele dure aanschaf dan mogelijk nog duurder zal gaan uitvallen.
ik zou wachten tenzij je brandt van het ongeduld en dan kun je voor > 4000 euri misschien toch nog wat kwaliteit scoren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 08:12 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Aanschaf AT of TA
Duur en goedkoop zijn relatieve begrippen.
Ik kan me goed voorstellen dat je gek bent van een AT XRV 750 ik heb er ook 20 jaar met veel plezier mee gereden en dingen beleefd. Zoals je van verstokte XRV rijders vaker zult horen hebben de meeste spijt van hun verkoop, veelal gedreven door gebrek aan ruimte en besef dat het zonde is om de motor ongebruikt ergens te plaatsen.
Mijn voorgangers hebben natuurlijk wel een punt als je bedenkt dat een mooie XRV met weinig kilometers (ja ze bestaan nog) soms amper €5000 scheelt met de prijs van een CRF1000L van 2016-2017.
Uiteindelijk ben jij het die er over gaat, wil je het geld er aan uitgeven of niet, 'is all up to you'.
Succes met je zoektocht en wachten tot de prijzen dalen van een goede XRV zou best wel eens een lange tijd kunnen duren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 13:01 #6 door Vlaflip
Beantwoord door Vlaflip in topic Aanschaf AT of TA
Waffie en V-twin bedankt voor jullie reacties

Ja ik ben al een tijdje op zoek en zou wel graag eens een slag slaan, waar ik vooral over in zit is het velgrot probleem bij beide type’s

Één van jullie eindige idee wat een setje nieuwe velgen zou kosten?
Zodat ik er bij mogelijke aanschaf rekening mee kan houden

XL600V 1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2021 15:55 #7 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Aanschaf AT of TA

Vlaflip schreef : Waffie en V-twin bedankt voor jullie reacties

Ja ik ben al een tijdje op zoek en zou wel graag eens een slag slaan, waar ik vooral over in zit is het velgrot probleem bij beide type’s

Één van jullie eindige idee wat een setje nieuwe velgen zou kosten?
Zodat ik er bij mogelijke aanschaf rekening mee kan houden


Voor grofweg 600 en nog wat euro's heb je een setje nieuwe RVS spaken en haan velgranden om je orginele naven gespaakt.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2021 00:10 #8 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Aanschaf AT of TA
het komt bij beide modellen voor al zijn de goud kleurige velgen er meer gevoelig voor

de velgen van de 650 zijn beter van kwaliteit

en mocht je een velgenset willen dan heb ik deze op voorraad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden