Jerrycan monteren

27 nov 2023 12:52 #1 door Mathieu Gerichhausen
Jerrycan monteren werd gestart door Mathieu Gerichhausen
Ik denk erover een reserve brandstof tankje aan de linker achterzijde van mijn 2000 TA te monteren.
Het makkelijkst lijkt mij een(2de hands) zijtasbeugel te (her)gebruiken en daar een achterplaat op te monteren en daar vervolgens weer een plastic 3L of 5L kannetje aan te 'hangen'.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zie ik misschien iets over het hoofd?
Ter verduidelijking ik doe dit alleen voor het stoere 'go anywhere do anything' look, had ik een lasapparaat en de knowhow dan had ik zelf iets Mad Max style geknutseld.
Alle ideeën zijn welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2023 18:45 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Jerrycan monteren
Je gaat niks in die jerrycan doen begrijp ik?

Zelf vind ik een (of 2 ;) ) Rotopax wel erg mooi staan B) 1x rood voor brandstof, 1x wit voor water :)

Maar zoveel wil je er misschien niet aan uit geven, als het uitsluitend voor de show is?



TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2023 17:49 - 28 nov 2023 17:50 #3 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Jerrycan monteren
SW Motech heeft een grappig setje.


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2023 16:54 #4 door Mathieu Gerichhausen
Beantwoord door Mathieu Gerichhausen in topic Jerrycan monteren
Hartelijk dank voor jullie suggesties maar ze zijn erg prijzig en die van sw motech past waarschijnlijk niet op mijn originele Honda topkoffer.
Ik heb een stalen 5L legergroene jerrycan bij HBM besteld met bijpassende schenktuit €16,-.BxDxH=24x12x31.
De houder ga ikzelf proberen te fabriceren met wat hoekprofielen en mijn popnageltang.
Met wat boerenverstand en backyard engineering kan ik hopelijk de ruimte tussen de zijkap en het spatbord opvullen, enig probleem is het knipperlicht(kannetje in en uit halen).
Ik kan de bevestigingspunten vd topkoffer wel benutten en met zwarte lak en de popnagels blank latend de stevige onverwoestbare uitstraling verkrijgen die een Honda TA verdiend😉
Natuurlijk vul ik hem met Premium 98, no more range anxiety.
Nogmaals bedankt en tips blijven welkom, dit wordt een lang project.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2024 20:03 #5 door Eric Goes
Beantwoord door Eric Goes in topic Jerrycan monteren
Houdt er wel rekening mee dat als je er mee op een veerboot wilt dit niet is toegestaan. Zelf niet leeg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.155 seconden