Facebook

29 feb 2024 20:23 #1 door Edxrv
Facebook werd gestart door Edxrv
Ik had de indruk dat er hier minder wordt gepost, maar ik weet nu waarom , iedereen post nu op Facebook. :-]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2024 20:48 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Facebook
Niet iedereen :-)
Ik heb een flink aantal jaren geleden bewust afscheid genomen van facebook ...

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2024 21:23 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Facebook
Het is hier wel rustiger/stiller ivg met het verleden ja :( Maar je ziet, de leukste mensen hangen hier nog steeds rond :P

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2024 07:39 - 01 mrt 2024 07:43 #4 door alain
Beantwoord door alain in topic Facebook
Ik hou evenmin van facebook. Geef mij maar een forum zoals dit hier.
Ik merk ook wel de dalende activiteit.
Het aantal oudere machines én hun berijders vermindert. De nieuwere machines vergen minder onderhoud dat je nog zelf kan verrichten. In de jaren 2000 tot 2015 werden minder alpjes en twinnekes verkocht.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2024 08:37 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Facebook
De oudere machines worden bereden door de jongere generatie.... (damn, nu voel ik mezelf oud)....
Die hangt rond op facebook en stelt (zonder enig vooronderzoek) elke keer weer dezelfde vragen daar.....
Regelmatig stuur ik ze wel door naar het forum (net als een aantal anderen dat doen).

De meesten redden zich dan wel, maar hoeven dan niet noodzakelijkerwijs ook een account op het forum aan te maken of de vraag opnieuw te stellen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2024 13:22 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Facebook
Jaren geleden was het forum DE plek waar iedereen elkaar kende en waar alle clubgerelateerde zaken werden gepubliceerd. Als er een rit was gereden werd daar de uitzetter(s) bedankt en commentaar op de gereden rit. Technische problemen werden genoemd en opgelost. Wie gaat de rit rijden , een topic waar veel gebruik van werd gemaakt.

Facebook, whatsapp , instagram en weet ik veel welke media nog meer hebben een einde gemaakt aan een gewaardeerd vertrouwd onderdeel in communicatie binnen de club.

Nee. Ik ben geen digibeet, maar een clubmens die het jammer vind dat verandering niet altijd verbetering brengt. Het wss verdwijnen van het clubblad geeft ook te denken ( begrijpelijk trouwens )

Worden we meer en meer een gebruikers club ipv een transalpvrienden club ?? De toekomst zal het leren.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2024 10:16 #7 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Facebook
En daarnaast sluit je mensen uit door Facebook, Insta, etc. te gebruiken, aangezien mensen om meerdere reden (privacy bijvoorbeeld) geen gebruik willen maken van BigTech. Het mooie van een forum is dat het open is, in te zien zonder accounts, geen advertenties en trackers heeft en vaak ook met een RSS te volgen is.

Het is erg jammer dat de goegemeente zich door Meta er in heeft laten luizen.

(ik gebruik geen FB, Insta, Whatsapp, Gmail en Twitter meer, maar kies voor open alternatieven: Pixelfed, Mastodon, Signal, Fedora, etc.)

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2024 08:05 #8 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Facebook
Ik ben ook geen FB-fan vooral door al die reclame in m’n tijdlijn, maar heb nog wel wat aan de FB-groepen die ik volg (Transalpclub, Africa Twin NL/België en Tomtom). Dat maakt het helaas lastig om afscheid te nemen van FB.

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 15:25 - 11 mrt 2024 15:29 #9 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Facebook
ah.. Dat verklaart wel waarom het hier zo stil is. Heb ook geen facebook (en begin er niet aan). Kijk afentoe nog op het forum maar komt maar weinig voorbij waar ik wat mee kan of op wil reageren. En heb helaas geen tijd voor andere clubgerelateerde zaken. Maar ben nog niet weg hoor ;)

Inmiddels een NC750X maarja... Die gaan maar niet stuk :whistle:

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2024 22:37 #10 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Facebook
Hier ook geen FB en wel een trouwe stille lezer op het forum.
Ook zoals Timy schrijft zijn er op dit moment weinig onderwerpen waar ik op wil reageren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2024 08:35 #11 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Facebook
Ik zie het forum met name voor het ondersteunen van de eigenaren van club motoren bij technische en praktische vragen.

De meeste vragen zijn al eens voorbij gekomen, en dus hier heel makkelijk terug te vinden. (Anders dan bij Facebook, want daar zoek je jezelf een slag in de rondte om een post terug te vinden). Met andere woorden, er zullen veel 'lezers' hier zijn op het forum die hun informatie hier vandaan halen.

En omdat de nieuwere clubmotoren nog niet zoveel problemen/uitdagingen met zich mee brengen is het waarschijnlijk ook een stuk rustiger hier. Maakt het wel wat makkelijker om snel ff door alle nieuwe posts te scrollen ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2024 08:55 #12 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Facebook
Ik ben zeer actief op motor-forum.
De forumsoftware die daar gebruikt wordt, staat het geven van 'likes' op posts toe. Ik was hier jaren geleden erg skeptisch over maar vind het een goede aanvulling. Het staat je namelijk toe om via zo'n simpele 'like' iemand even een complimentje te geven zonder er meteen een extra post van te moeten maken met niet meer inhoud dan iets als 'goh, leuk verhaal, dankjewel voor het posten' (ofzoiets).
Het maakt het forum naar mijn smaak wat levendiger.

Hoe dan ook, voor mij nooit meer facebook of andere sociale media. Als ik daardoor dingen mis: jammer dan. Na enige jaren zeer actief FB gebruikt te hebben doe ik het nu alweer vele jaren zonder en het lukt zo ook wel :P

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2024 09:42 #13 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Facebook
Waar het hier over gaat is de verspreiding van de items. Laat het forum herstellen als HET medium voor de leden en het centrale toegangspunt voor leden en niet leden. Nu is het niet actueel meer. Komt deels ook door onderhoud.
Sub groepjes op andere media is prima, maar laat het forum en website de hoofdmoot zijn

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden