"Cafe" en Praathoek imago, Uitstraling naar niet leden

02 mrt 2010 19:28 #1 door Gast
Het is zo makkelijk om, liefst onder "avatar" naam ipv je echte naam, een reactie te schrijven op een Forum.
En dan noemen ze het nog Praathoek of Cafe alsof we echt gezellig met een klein cluppie aan het ouwe hoeren zijn.
Kroegpraat wat alleen jij en ik horen.

Maar wel met de deuren en ramen wagenwijd open. Alsof we schreeuwend op de TCN motorbeurs staan;
want dankzij de gastvrije open deur van de TCN  kan iedereen meeluisteren;
Iedereen! Niet alleen die 500 TCN leden en de andere 500 Forum leden.
De hele wereld kan meelezen.

Wat voor beeld krijgen deze potentiële leden van de TCN?
Dankzij het gebral van dit selecte groepje TCN "ambassadeurs" (wel en geen TCN leden)
(want het merendeel van de TCN leden mengt zich hier niet in)
lijkt de TCN een kluppie wat niet onderdoet voor de zoveelste gelegenheidspartij.

Waar Google er een paar woorden uit vist en iedereen die nog geen lid is van dit TCN forum
z'n mening snel kan vormen en op basis daarvan wel of niet besluit dat hij/zij bij dat kluppie past.

En al is het zo makkelijk om 20 toetsen in te drukken en een bijdrage te leveren,
besef dat elk woord wat jij, wel of geen TCN lid, hier schrijft  gelezen kan en zal worden alsof
jij DE ambassadeur van de TCN bent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2010 22:43 #2 door Huib
Not to be an asshole.....

Maar als dan als potentieel lid mag spreken. Huis al een jaartje rond op dit forum en het open karakter van de club spreekt mij echt aan! Gezellig.......!

Maar nu komt het asshole part....Wat mij wat minder aanspreekt en wat mij een wat minder potentieel lid maakt is dat de sfeer hier op het forum soms gewoon grimmig is. Ik heb verder geen ervaring met ander fora maar er worden hier soms felle uitspraken gedaan die nergens goed voor zijn naar mijn idee.

Naar mij idee is dit forum ook echt een ambassadeur voor de Transalpclub maar als hier al blijkt dat mensen grofweg worden afgezeken om bepaalde idealen of meningen zegt dat dan wat over jullie club?



Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2010 00:48 #3 door Waffie

Ik ben het helemaal eens met jou, huib 

en heb dit al mening maal aangekaart,

Ik ben van mening dat dit zogenaamde zelf regulerende gedrag inmiddels erg aan het doorschieten is.

op alle lagen binnen het forum  clubgebeuren is er een precedent ontstaan alsof dit inmiddels de gewoonste zaak van de wereld aan het worden is.
maar simpel, ik vind de schofering soms ronduit ongehoord.
maar het valt niet mee om je tegen dit feit te verzetten als er inmiddels al een tunnelvisie is onstaan waardoor het lijkt of we kunnen spreken van een alg forum beleid.

ingrijpen lijkt me op zijn plaats om een duidelijk signaal af te geven dat dit gedrag niet gewenst zou moeten zijn.
tot op heden is er weing gebeurt aan forumbeleid om dergelijke signalen buiten het forum te proberen te houden.

dus is het een kwestie van wachten op  het volgend achteloos schaap dat hier genadeloos afgeslacht mag gaan worden.
Ik persoonlijk vind het  zeer triest om te zien dat de alg normen van fatsoen en respect steeds verder aan het afdwalen zijn.
we moeten nooit vergeten dat dit gedachte goed begint met onze  eigen instelling.

Ik ben er van overtuigd dat het overgrote deel van de forumgebruikers  het met me eens is,  echter als kudde dieren achter een kleine meute  aan hollen om niet verstoten te worden.
De zwijgende meerderheid zeg maar.

beschamend. :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2010 01:27 #4 door Huib
Ad,

Jij bent een van de personen die mensen mensen aanspreekt op hun intolerantie jegens anderen op dit forum.

De manier waarop je mensen aanspreekt aangaande het gedrag is op een beheerste, bijna boeddhistische wijze. De reactie op jouw "kritiek" is schoorvoetend en veelal voorzichtig geplaatst. Dit komt naar mijn idee door jouw status binnen de club.

Een ander, met diezelfde kritiek maar zonder de status maakt grote kans uitgejouwd te worden.

Ik hoop toch echt, dat er meer mensen zijn die denken zoals jou binnen de Transalpclub en dat een van de eerste boodschappen die je hier op het forum kan lezen nog klopt:

Voor iedereen vrij toegankelijk!!!




Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.053 seconden