Ik snap het wel, maar begrijp het niet...

19 mei 2010 22:09 #21 door Dr. Öetqer
Beantwoord door Dr. Öetqer in topic Ik snap het wel, maar begrijp het niet...
Ach als ik op de motor kom aanrijden bij mijn vaste benzinepomp zwaai ik eerst even naar de medewerker.
Mijn helm (Nolan N103) klap ik uiteraard wel omhoog, eindelijk weer even ademhalen, maar blijft lekker op mijn hoofd.
Binnenlopen doe ik ook gewoon met mijn helm op hoor, geen probleem hier in Den Haag. :angel:
Zolang je er maar niet 'bedreigend' uitziet en vriendelijk en correct blijft lijkt me er geen probleem te ontstaan.

Veiligheid/ beveiliging is leuk (het is deels mijn werk) maar je moet niet altijd van het slechtste uitgaan, ook niet nadat je één slechte ervaring hebt gehad. Contact maken met mensen is meestal de beste preventie! En blijf natuurlijk ook naar je onderbuik gevoelens luisteren...

Groetjes, Sjoerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2010 08:50 #22 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Ik snap het wel, maar begrijp het niet...

zelfde als op de motor zitten en bellen


Dat er brand kan ontstaan door een mobiele telefoon is wel het grootste broodje aap verhaal wat ooit is bedacht. Daar is uitvoerig wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en het is gewoon onmogelijk dat daar brand door ontstaat. Die dingen vonken namelijk niet, die zenden en ontvangen straling die toch al in de lucht hangt.

Dat je als gevolg van statische ontlading door kunststof kleding of door wrijving tijdens het rijden een vonkje over laat springen bij aanraking van vulpistool met de tankrand is eventueel nog mogelijk. Maar ik heb nog nergens stickers gezien dat ik de tank alleen mag vullen wanneer ik in mijn blote kont kom voor rijden, nadat ik de motor heb ontladen aan een koperen strip.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2010 08:57 #23 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Ik snap het wel, maar begrijp het niet...

Dat er brand kan ontstaan door een mobiele telefoon is wel het grootste broodje aap verhaal wat ooit is bedacht. Daar is uitvoerig wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en het is gewoon onmogelijk dat daar brand door ontstaat. Die dingen vonken namelijk niet, die zenden en ontvangen straling die toch al in de lucht hangt.

Dat je als gevolg van statische ontlading door kunststof kleding of door wrijving tijdens het rijden een vonkje over laat springen bij aanraking van vulpistool met de tankrand is eventueel nog mogelijk. Maar ik heb nog nergens stickers gezien dat ik de tank alleen mag vullen wanneer ik in mijn blote kont kom voor rijden, nadat ik de motor heb ontladen aan een koperen strip.



Broodje aap ??? Wetenschappelijk onderzoek.
Hmm, vandaar dat je op raffinaderijen e.d. alleen met explosie vrije telefoons en portofoons e.d. mag komen ??

er staan wel wat filmpjes op youtube van in de brand vliegende auto's bij het tanken t.g.v. statische elektriciteit.

maar ......  we dwalen af 

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2010 09:56 #24 door jeroenD
Beantwoord door jeroenD in topic Ik snap het wel, maar begrijp het niet...
nog even een laatste korte reactie vanaf hier dan kap ik er mee want het heeft geen zin:P
de controleur van shell komt wel eens langs, en die heeft mij de laatste keer een paar foto's laten zien.
een tankstation dat bijna is afgebrand omdat iemand zijn telefoon liet vallen.
tuurlijk zal de kans klein zijn maar het zal maar gebeuren.
en daar gaat het om ;)

over en uit ^^

jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2010 19:57 #25 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Ik snap het wel, maar begrijp het niet...
Is ook zo, zet twee specialisten bij elkaar en ze zullen het ook niet met elkaar eens zijn  :)).
Dan helemaal leken als wij die het van de zgn. specialisten hebben gehoord.

Overigens klinkt dat laten vallen van een telefoon wel geloofwaardig in de oren. Stel dat je accu eruit dondert. Daar had ik nooit aan gedacht.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2010 23:07 #26 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Ik snap het wel, maar begrijp het niet...

explosie vrije telefoons


tegenwoordig zitten er toch lithium polymeer batterijen in alle telefoons? Dat zijn redelijk explosieve batterijen als ze fout geladen of ontladen worden.
Of mag je alleen NiMh of NiCad batterijen in je telefoon hebben daar?
Vraag me nieuwsgierig af wat daar dan onder verstaan word 'explosie vrij'.
Klinkt een beetje als krasvast, dat zeggen ze altijd over mijn vizier, waarop ik dan vraag: krast ie niet of houd ie krassen vast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2010 10:07 #27 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Ik snap het wel, maar begrijp het niet...
explosie vrije telefoons en portofoons.
het zenden geeft echt geen problemen, daar krijg je de boel niet mee aan de fik.
het zit m in het bedienen ervan, op het moment dat je bij de portofoon de knop indrukt en bij telefoons het numeriek toetsenbord gebruikt dan gaan er hele kleine stroompjes lopen (vonkvorming) en deze vonkjes kunnen in een bepaalde situatie een explosie/ontbranding veroorzaken.
bij explosie vrije telefoons en portofoons is niets anders dan dat alles afgeschermd is, zodat er geen explosieve stof/gas in het apparaat kan komen.

toch heb ik een keer in België meegemaakt dat ik van de motor moest afstappen voordat ik mocht tanken, ivm statische elektriciteit, was het verhaal.

ergens heb ik het idee dat met die helm afzetten steeds ergere vormen begint aan te nemen, laatst weer ergens gehad.
die mensen verdienen mijn centjes niet, ik rij dan weg. ondanks dat als ik de klaphelm op heb, de helm eerst opklap en bij de J1 ik mijn vizier en zonnescherm opklap, om uiteindelijk eerst oogcontact te maken met de medewerker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2010 11:45 - 07 juni 2010 11:47 #28 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Ik snap het wel, maar begrijp het niet...

...toch heb ik een keer in België meegemaakt dat ik van de motor moest afstappen voordat ik mocht tanken, ivm statische elektriciteit, was het verhaal.

ergens heb ik het idee dat met die helm afzetten steeds ergere vormen begint aan te nemen, laatst weer ergens gehad die mensen verdienen mijn centjes niet, ik rij dan weg. ondanks dat als ik de klaphelm op heb, de helm eerst opklap en bij de J1 ik mijn vizier en zonnescherm opklap, om uiteindelijk eerst oogcontact te maken met de medewerker.


Klopt (beide aannames).

Nog een reden om gewoon bij Tango, Tinq en aanverwante pompen te tanken. Heb sowieso geen zin om voor de winkel van een pomphouder te moeten betalen. Moet dat wel, dan is een systeem helm gewoon een betere optie. Zonnebril zet ik altijd af.

Maar soms (b.v. in buitenland) kom je er niet onderuit. Wat Chaos hiervoor beschrijft (afstappen) overkwam me twee weken terug in Duitsland bij een (S)HELL tankstation ergens in één of ander dorp: Als ik de volgende keer weer hier ging tanken, zou ik moeten afstappen.

Hmmm. Statische electriciteit heb ik idd nooit over nagedacht. Maar dit verzoek heb ik behoudens deze ook nooit gehad. Ik wil de motor gewoon recht op houden bij het aftanken - nu kan ik de Dero natuurlijk op de middenbok zetten (knappe jongen die dit lukt als 'ie volledig is volgeladen met vakantietroep), maar b.v. mijn ouwe trouwe XLV hééft geen middenbok.

Toen ik de lieftallige tankbedienster (type Oosteuropese Nachtzuster uit "Hostel") om een nadere toelichting vroeg kwam er alleen 'Sicherheidsgrunden und Vorschrift von Shell' uit.

Plaatjes / filmpjes van explosieve tanks op YouTube en aanverwanten zijn idd ruim gezaaid. En benzinedampen zijn nu eenmaal hóóg explosief (ooit m'n benen onvrijwillig onthaard omdat ik dacht een bult snoeiafval in de tuin ff snel met benzine te kunnen opruimen - voor de rest ging het wel goed geloof ik... ::) ).

Maar als het om "veiligheidsredenen" zou zijn... waarom wordt ik er dan b.v. langs de Duitse Autobahn niet op aangesproken? En staan er geen stikkers op de tankzuil (zoals de bekende stikkers 'helm af')?

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.133 seconden