Twitter

15 mei 2010 10:04 #1 door Peter
Twitter werd gestart door Peter
Als grote Twitter adept ben ik nieuwsgierig of er meer mensen hun belevenissen omzetten in tweets.
Tijdens de rit morgen zal ik ook af en toe een berichtje of een foto toevoegen.

Ik ben te volgen op: twitter.com/peter_brouwer

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2010 12:53 #2 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic Twitter

Met alle respect voor de adepten,

maar je hebt groot gelijk Danny.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2010 13:23 - 15 mei 2010 13:30 #3 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Twitter
Tja, niet wetend dat ik de Spaanse inquisitie over me zou afroepen leek het me aardig de mensen die morgen niet gaan rijden en het aardig vinden, te vertellen waar ze mijn berichtjes en foto's kunnen zien. Maar ja, er waren ooit ook mensen die dachten dat de stoommachine een product van de duivel was.

Overigens heb ik niet de indruk dat ik hier verantwoording aan iemand schuldig ben, dus ga ik dat ook zeker niet doen over tweets die ik aan mijn vrienden schrijf. Beetje trieste reactie naar mijn smaak, maar ga vooral zo door, dan ben je vanzelf de enige die hier berichten voor zichzelf schrijft. Als dit de mores van dit forum is zul je mij hier niet meer tegenkomen.

Overigens, ik kan het niet laten, zal iedere 4e zin die jij uitspreekt tegen één van je vrienden van een wereldschokkend niveau zijn dat die over een jaar zal zijn opgenomen in het "groot citatenboek". Maar goed, sterkte ermee!

Oh ja, je kunt nog een monoloog gaan schrijven om je eigen gelijk te bevestigen, maar ik zal niet meer reageren, dat is altijd prettig voor mensen die graag het laatste woord willen hebben, anders zeurt zoiets zo lang door.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2010 18:28 #4 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Twitter
Mja,
ik ga toch reageren.
Twitter gebruik ik niet (meer).
Eindeloos geneuzel van kennissen.Hetzelfde niveau als mobiele gesprekjes in de trein.
Je kent ze wel:"waar zit je nu?" "ik zit in de trein naar Leiden" "doe jij de boodschappen?" en zo worden vervolgens nog minstens een kwartier dergelijke voor iedereen hoorbare  belangwekkende zaken doorgegeven, je kunt het niet ontlopen tenzij je de enige zitplaats in de hele trein op geeft. Het enige voordeel van Twitter is dat je het uit kunt zetten.  (wat  ik ook na 1 dag gedaan heb) Wat een gezwatel. Zelfs tweede kamerleden doen er heel popiejopie aan mee.

En nog even over je vriend deVries: is het mogelijk dat Jackie nog iets te goed had van één of andere "Haagse vriend" die hij tot op zijn enkels heeft afgebrand?
Eneuh, familie waarden en hoekstenen promoten en als je dan een politiek bestuurder bent geworden het eerste machtsgeile blondje neuken dat zich aanbied? Komkom, dan vraag je er toch om.



Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2010 22:47 #5 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Twitter
Omdat ik Journalistiek studeer is twitter bijna verplicht.
We hebben er zelfs een college over gehad.

Nieuws staat als eerste op Twitter, vandaar.

Dus, ja ik heb twitter. Ook met het ook op de toekomst, dan hoop ik B 'een doelgroep' te hebben ;)

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2010 11:36 #6 door Bascy
Beantwoord door Bascy in topic Twitter
Helemaal eens met Danny.

Twitter heeft wel degelijk nut (als nieuws kanaal) ... maar dan moet het wel NIEUWS zijn voor je followers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2010 12:33 - 18 mei 2010 12:35 #7 door Forum Admin
Beantwoord door Forum Admin in topic Twitter
Probleem met Twitter, en ook andere digitale communicatiekanalen
is dat het nog in de kinderschoenen staat.
De zender kan geen doelgroep specificeren;
wat hier op het forum wel kan door een een bericht in een specifiek Board te plaatsen
Tevens kan de ontvanger ook niet filteren wiens Tweets je nou belangrijker vindt.

Hetzelfde probleem heeft LinkedIN; je bent verbonden met iemand of niet;

Terwijl je IRL (In Real Live) in je hersenpan een hele lijst van waarderingen van relaties bijhoudt.

Er is geen alternatief tussen 1:1 communiceren en 1:n communiceren/connecties.
Terwijl dat mbv digitale techniek heel goed mogelijk is.
De advertenties op de websites die je bezoekt zijn al contextueel;
meer en meer krijg je informatie voorgeschoteld op basis van je digitaal profiel.

Mogelijkheden op het TCN Forum

Dit Forum heeft al (beperkte) mogelijkheden om informatie te filteren;
zo kun je in je forumprofiel aangeven welke publieke  boards je wel en niet wilt lezen.
Je kunt je abonneren op extra boards.
Je kunt uitzetten zodat je signatures en avatars niet ziet.
En het is zelfs mogelijk om individuele gebruikers geheel te blokkeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2010 16:09 #8 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Twitter
Ik vind sommigen hier wel erg ondankbaar. Ik denk niet dat de topic-starter een discussie over twitter wilde starten, maar gewoon even wilde weten wie erop zat en, wat voor mij de essentie was, melden dat hij de moeite wil doen om tijdens een ritje wel eens wat te posten...

Boodschap: 'wat doen we op dit moment (gelinkt aan motoren en motorrijden)'
Doelgroep: 'iedereen van de TCN die er niet bij is, maar wilde bij zijn; iedereen van de TCN die het gewoon leuk vindt om dit te volgen'

Ik heb niets met twitter, vind er niets aan, maar ik reageer toch ook niet zo.

Zo, dit moest ik effe kwijt !  C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2010 17:05 #9 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Twitter
Heb ook niks met dat getwitter ::) dus nee, dank u.

Nergens voor nodig om er zo met de botte bijl in te hakken >:(, is niet aardig naar Grunneger toe. Tenzij er een persoonlijke vete bestaat, maar dan stel ik voor deze buiten dit forum uit te vechten.

Marc.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2010 17:42 #10 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Twitter
Wat is er mis met een doodgewone e-mail?

Twitter, Facebook, Hyves... Allemaal hypes. Geen toegevoegde waarde.

Zoek het liever in persoonlijk contact waar mogelijk... of vrienden die gewoon langskomen voor een kop koffie... Maar maak me met het tikken van dit berichtje eigenlijk ook zelf schuldig aan het tegendeel...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2010 19:33 #11 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Twitter

Wat is er mis met een doodgewone e-mail?

Twitter, Facebook, Hyves... Allemaal hypes. Geen toegevoegde waarde.

Zoek het liever in persoonlijk contact waar mogelijk... of vrienden die gewoon langskomen voor een kop koffie... Maar maak me met het tikken van dit berichtje eigenlijk ook zelf schuldig aan het tegendeel...

Helemaal met je eens Bernhard ;),
maar ja, dat blagenspul  :-X  vindt het helemaal super  :))

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2010 21:55 #12 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Twitter
Twitter is gewoon een stukje door ontwikkeling en zal zijn plaats in deze maatschappij nog moeten zien te vinden en bewijzen.

Heel vroeger kwam de troebadoer met veel bombarie de wijk in rijden met het laatste nieuws, toen kwamen kranten en radio. De krant wordt nu langzaam vervangen door de nu.nl's van deze wereld. Maar de nu.nl's moeten ook ergens hun nieuws vandaan halen. Twitter is gewoon iemand persoonlijke krant en bevat die dingen die hij/zij leuk vindt om te delen met een ieder die het maar wil lezen.

Op Twitter is ieder zelf een troebadoer die iets het wereld wijde web op schreeuwt en hoopt dat er mensen luisteren en reageren.
Grote voordeel van twitter is dat het iets nieuws vrijwel live gemeld wordt. Daar zit volgens mij de grootste kracht van twitter. Daarmee ook meteen het nadeel. Als ik met een stel kennissen over de hele wereld zou afspreken dat we allemaal een bepaalde tweet zouden plaatsen over een wereld beroemd persoon, dan zul je heel snel zien dat dit als waarheid zal worden gebracht. De nieuwe generaties moeten waken voor de waarheid van wat op internet staat.

Misschien wordt ik oud, maar twitter sla ik voorlopig over ....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2010 22:08 #13 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Twitter
Is een twitter niet zo'n ding dat je op de grond moet neerzetten, aansteken met gestrekte arm en afstand nemen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2010 22:47 #14 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Twitter
Ik zal er even één post aan wagen.

Nergens voor nodig om er zo met de botte bijl in te hakken , is niet aardig naar Grunneger toe. Tenzij er een persoonlijke vete bestaat, maar dan stel ik voor deze buiten dit forum uit te vechten.


Aangezien ik de beste Danny E niet ken, nooit heb gesproken of gezien verbaas ik me nog steeds over de manier van reageren en de energie die hij erin steekt om mij persoonlijk aan te vallen. Daarbij ook nog het internet afspeurt om te achterhalen op welke manier ik op enig moment op internet actief was of ben.

Dat er in een tweede bericht een opmerking volgt dat ik iets misschien op een verkeerde plaats heb gepost is dan aardig mosterd na de maaltijd. Als dat het geval was had het gewoon verplaatst kunnen worden, net als de ontelbare topics waarmee dat gebeurt.

Dit alles los van je mening over Twitter, want het is inderdaad voor 98% slap geouwehoer. Maar daar heb ik wel plezier in.
Nou ja, het is niet anders. Vrienden zullen we na deze eerste 'ontmoeting' vast niet worden en voor de rest ben ik er wel klaar mee (hopen dat er geen nieuwe veenbrand oplaait).

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2010 12:51 #15 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Twitter

Dus ik maakte er een lesje ZBO (Zender-Boodschap-Ontvanger) van.


Danny, ik snap je helemaal. Ik ben net gewend aan het gebruik van een mobiele telefoon en SMS.
Maar zou het niet een beetje de generatiekloof zijn? Ik geloof dat wij ons vroeger ook niet zo druk maakten over ZBO.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2010 15:28 #16 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Twitter
Dit slaat echt nergens meer op  ??? ??? ??? .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2010 16:01 #17 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Twitter


Maar webcam technologie gaat pas een 'hype' worden wanneer de camera direct ACHTER het beeldscherm staat/zit.
Dat hebben we met een tele-conferencing sessie op de Hogeschool Utrecht in 1996 al geleerd toen een professor
(in Maastricht) bij ons op een groot scherm continue naar de borsten van de dames op de eerste rij leek te staren
omdat zijn monitor ONDER zijn camera stond en hij de zaal "aan" wilde blijven kijken.


Je hebt het toch niet over www.chatroulette.com   over bagger gesproken  >:D

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2010 10:53 #18 door bastiaan
Beantwoord door bastiaan in topic Twitter
Nou da's een leuk lijstje met twitterende TCN'ers geworden..

Waarom is dit topic niet meteen verplaatst naar de praathoek als het hier niet thuishoort?
Twee pagina's oeverloos gezever vanaf de eerste reactie. Hoe is het mogelijk.
Ik zou zeggen: Alle reacties weggooien, verplaatsen en opnieuw beginnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2010 12:03 #19 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Twitter

Nou da's een leuk lijstje met twitterende TCN'ers geworden..

Waarom is dit topic niet meteen verplaatst naar de praathoek als het hier niet thuishoort?
Twee pagina's oeverloos gezever vanaf de eerste reactie. Hoe is het mogelijk.
Ik zou zeggen: Alle reacties weggooien, verplaatsen en opnieuw beginnen.


FF duidelijkheid:  IK TWITTER NIET  :) :D ;D

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2010 12:54 #20 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Twitter

Nou da's een leuk lijstje met twitterende TCN'ers geworden..

Waarom is dit topic niet meteen verplaatst naar de praathoek als het hier niet thuishoort?
Twee pagina's oeverloos gezever vanaf de eerste reactie. Hoe is het mogelijk.
Ik zou zeggen: Alle reacties weggooien, verplaatsen en opnieuw beginnen.


Ik sluit mij bij NiKo aan, ik twitter ook niet ;)
En gelukkig is zeveren bij deze club best wel leuk ;D

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.169 seconden