Horror!

20 juli 2010 20:50 #1 door kees
Horror! werd gestart door kees
Soms hè..

Een forumlid wilde graag mijn zelfbouw bagagerekje overnemen. Ik had er nog één min of meer in onderdelen liggen, moest alleen nog gelast worden. Ze wachtte er al een poosje op, dus ik de mijne opgestuurd om haar hopelijk blij te maken en mijn belofte eindelijk in te kunnen lossen. Maar ik gebruik dat rekje dagelijks, dus ik kan niet echt lang zonder. Dus hup, Brombeertje weer zijn schuurtje in, fijn knutselen. Voor de verandering had ik alles zó liggen, dus ik hoefde niet eens eerst te gaan shoppen! :)

Met de tropische temperaturen van de laatste tijd, niet de meest ideale tijd om iets te gaan lassen en slijpen. Om het lawaai naar de buren toe te temperen, werkte ik met deur en raam dicht. Alle regels aan de laars lappend, dus in korte broek en t-shirt. Maar wél het dure outdoor-horloge netjes afgedaan. Die gaf, rond half één al, aan: 37 graden... Steeds als ik naar buiten stapte om aan de lasdampen te ontsnappen, voelde de buitenlucht heerlijk als airco aan, hoewel het daar ook al ruim boven de 30 was! Al met al altijd weer een heel gedoe en het duurde weer eens langer dan voorgenomen. Dan word het weer een beetje doorbijten. Altijd weer die laatste loodjes >:D.

Maar Brombeertje kan best afzien dus ik ging gestaag door. T-shirtje doorweekt van het zweet, pikzwart van ijzerslijpsel. Evenals handen, gezicht en haren. Ogen prikkend van het zweet. Maar aan alles komt een eind, en het allerlaatste klusje diende zich aan: de steunen op de motor schroeven en het rekje recht en passend erop lassen. Om met lassen geen schade toe te brengen aan de electronika van de motor, moest ik de pluspool van de accu even loskoppelen. En Brombeer zag de bui alweer hangen.. :(

Ik heb wat accessoires direct op de accu staan. Voor het gemak heb ik dat indertijd gewoon met een paar ronde kabelstekkertjes gemaakt die samen met het boutje op de pool geschroefd zitten. Maar het originele boutje is maar nét lang genoeg, om het moertje eronder, op te pakken. Die 2 stekkertjes zijn bij mekaar hooguit een millimeter dik, maar dat is genoeg om nét NIET het moertje te pakken. Een truukje is om vanaf de zijkant met een dun schroevendraaiertje het moertje op te lichten en vlug het boutje erin te draaien. Hoop gepiel om drie dingetjes op een dergelijke plek in mekaar te friemelen. Als je niet uitkijkt, valt dat moertje eruit en heb je dat allemaal weer. Maar zolang het in elkaar zit, is het helemaal geweldig 8).

Goed, die pool los: 14 seconden werk. Rekje recht en passend kunnen lassen, Brombeertje trots en blij! Terwijl de boel voor de laatste maal aan het afkoelen was, dacht ik even vlug die pool weer erop te schroeven. Wetend dat het zo niet gaat met dat boutje, probeerde ik het toch. Niet dus. Ok, dan maar zoals het moet: zijdeksel eraf. Met een dunne schroevendraaier kan ik dan vanaf de zijkant erbij, onder de pluskabel door, om het boutje op te lichten. Oppassen dat ik geen kortsluiting maak, het is de pluspool hè!

Het zweet druipt van me af in de brandende zon. Ik heb honger en heel veel dorst. Ster als ik ben in prioriteiten stellen, ga ik dus stoicijns door met frummelen. Maar wat ik ook draai, het boutje pakt hem niet en glijdt zelfs naar opzij weg. NEE-NEE-NEE hè! Mijn buik verkrampt en voor het daadwerkelijk ook gebeurt, gaat het door me heen: 'die gaat ertussen vallen!'. Machteloos sla ik het gade. Ik kan een hartgrondige vloek nog net onderdrukken, want mijn gelovige buurvrouw van 87 jaar zit met haar visite buiten. Wat een doffe ellende zeg! Hij ligt tussen de accu, helemaal onderin. Ramvast. Pfff.. moet ook nog die accu eruit.. Het is weer eens Bromberen pesten hoor! :-\ En het zó vreselijk warm..

Het zijn van die kleine dingen. En ook al ontkom je er soms niet aan, ik erger me er bij tijd en wijle kapot aan. Af en toe moet je gewoon even weglopen. Of wat eten en drinken. En dan weer lachend verder. Brombeertje weet het ook wel, maar tuint er regelmatig weer in :angel:.

Soms is sleutelen echt a-b-s-o-l-u-t-e HORROR! ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2010 21:01 #2 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Horror!
Zo lucht het en beetje op dat "van je af schrijven"  ;D 

En ik maar denken dat zulke dingen alleen mij overkomen. Iets van drie bouten los willen draaien en ééntje die gewoon niet wil. Vaerhaal van de net te korte accupool boutje komt me ook bekent voor. Extra handicap  ondervindt ik dan sinds dat ik tegenwoordig een bril moet dragen om het uberhaubt te zien wat dan ik "moeilijke standjes" NOG irritanter is omdat je dat net niet door het juiste multifocale gedeeldte van je bril kijkt  GR^%&^%$#%$@#

Maar...... wat kan de voldoening groot zijn wanneer alles weer voorelkaar en naar wens gelukt is. Al blijf ik ook weleens daardoor in een pest bui hangen hoor :(



Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2010 22:04 #3 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Horror!
Ja! Dat met die accu is echt een K** TY*** KL*** constructie als je er wat extra aan hebt hangen!!

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2010 22:09 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Horror!
Tja,  'even' een klusje doen is altijd het grootste euvel. Ik zorg tegenwoordig dat ik wat tijd heb voordat ik begin te sleutelen. Maar goed, soms ontkom je er niet aan en doe je toch 'even' nog dat kleine dingetje........... en dan gaat het altijd mis.....

Of inderdaad... ik moet eigenlijk plassen, maar wil toch nog 'eventjes.......  zucht heel herkenbaar allemaal.....

Zo nu eerst maar een biertje dat lucht ook op...

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2010 22:15 #5 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Horror!
He, zoiets heb ik nou nooit gehad....      :angel:

Dat bijvoorbeeld het moertje van de RAM-mount toch net uit mijn vingers glipt omdat ik teveel dingen tegelijk probeer vast te houden.  Op weg naar beneden een vrolijk melodietje tikkend tegen alle onderdelen en framebuizen om vervolgens in de carterbescherming te eindingen, zodat ik dat hele ding er onderuit kan schroeven om het moertje weer tevoorschijn te toveren.  Het is tenslotte een US, en geen metrisch moertje...  en die heb ik nou net niet op voorraad liggen...  >:(
 
Welkom bij de "denk dan ook na voordat je iets stoms doet eikel" broederschap Brombeer.  Bakkie koffie ?    ;D ;D
       

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2010 22:29 #6 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic Horror!
Of die 12V-stekker die het niet meer doet.
Eigenlijk wel weten dat je eerst moet meten om te weten wat er stuk is.
Maar waar ligt die meter dan ergens?
En dus domweg veronderstellen dat het de voedingskabel tussen de stekker en je gps wel zal zijn waar ergens een draadje los in zit.
Spul open, gepruts en geklungel met de ganse siliconentroep die je er destijds in gespoten hebt tegen de regen.
Man, man, man, wat een kliederboel is dat.
En dan tot de vaststelling komen dat het daar nog goed zat.
Voorlopig geen tijd meer om de kuip er af te halen.
En nu rij ik al meer dan een maand zonder voeding, en ligt de kabel open op de keukentafel...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2010 22:42 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Horror!
Ow ja...., nog zo eentje....

zondag de achterdemper omwisselen. Dus ook tank eraf om de demper boven los te kunnen maken.
Met veel pijn en moeite (jaja, de bekende niet los latende bouten en moeren) uiteindelijk alles omgewisseld. Tank erop willen zetten en zien dat het rubber ringetje mist !!!!!!!

Hele tuin op handen en voeten afgezocht, maar niets kunnen vinden. Uiteindelijk een korte blik tussen het motorblok en de radiateur en daar lag ie lekker uit te rusten....., tja, zo'n ding maakt geen vrolijk melodietje tikkend tegen alle onderdelen en framebuizen  :-\  dan had ik het wel gehoord....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2010 22:45 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Horror!
Goh Brom, dit herken ik nou HE-LE-MAAL niet.

O wacht toch wel  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2010 23:24 #9 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic Horror!
Hoe je het jezelf makkelijker maakt....

Het moertje bij mij op de accu zit vast met secondenlijm.
Op de plus pool heb ik een klein stukje kabel 2,5 met zekering zitten naar een kroonsteentje met met 3 blokjes, deze aan 1 kant doorverbonden en walla, boutje lang genoeg, nog 1 uitgang over voor een extra accesoire, moertje blijft op de plaats en voor een extra accesoire gewoon de plus in het kroonsteentje....en niet te vergeten de minpool op dezelfde manier gedaan....zonder zekering ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2010 10:39 #10 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic Horror!
...een stuurdemper willen losdraaien omdat 'ie niet helemaal netjes aansluit op het handvat... blijven draaien en maar afvragen wanneer dat ding nou eindelijk eens 'los' komt... totdat blijkt dat het een zelfborgend moertje is aan de binnenkant dat plots vrolijk kletterend naar het diepste punt van je buizenstuur keldert...  :-\
...Dan moet je je brommer toch wel heel erg schuin houden om dat moertje weer aan het daglicht te krijgen  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2010 11:50 #11 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Horror!
Tja zo heb ik altijd ruzie met mijn gereedschap >:D , wist zeker dat ik het net in de hand had ??? , maar spoorloos , blijkt natuurlijk altijd op de meest onlogische plaats te liggen >:( , misschien moet ik maar in een kleinere schuur gaan klussen , dan kan het nooit ver weg zijn  :-\

Olaf.


AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2010 11:55 #12 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Horror!
Finagle’s Law : ‘If anything can go wrong, it will at the worst possible moment’
;D

Natuurwetten daar valt niet aan te ontkomen  ;)

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2010 12:07 #13 door David
Beantwoord door David in topic Horror!

Een andere tip:
Onder het moertje van de accu een klein stukje kunstofslang. (bijvoorbeeld van zo'n accu overloopslang) Zodat het moertje altijd naar boven gedrukt wordt en het boutje meteen pakt.
Één keer d'r tussen friemelen en alle komende keren veel plezier van. ;)

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden