Moeilijke tijden.

02 okt 2010 18:34 #1 door Neet
Moeilijke tijden. werd gestart door Neet
Na een telefoontje tijdens mijn detachering brak afgelopen woensdag om 16.00u de aanvang van moeilijke tijden aan voor mij, mijn vrouw en twee kinderen.
Mijn werkgever is failliet. Na 31 jaar top gepresteerd te hebben gewoon op straat. WW? Daar sta ik niet op te wachten maar wat moet je dan.....
Dit houd in dat mijn Twin en mijn vrouw's Alp op een van de laatste plaatsen zijn komen te staan. Ook de aanschaf van de stacaravan in Bennekom is
afgezegd, laat staan de eerste geplande Twin off road ritten volgend jaar.
Een baan en zuinig leven is nu noodzaak. Verkopen van de motoren is nu nog geen optie maar wel iets om in ons achterhoofd te houden.
Forum bezoek zal ik blijven doen maar schrijven zal veel minder worden. Is nu nog maar een gevoel nu maar misschien valt het nog mee.
We hopen dat ik snel weer een goede baan zal vinden, het zal een harde kluif worden met mijn 48 jarige leeftijd al heb ik goede hoop vanwege mijn arbeidsverleden en ervaring.
We houden de moed erin en gaan er voor om toch weer heel snel volop van onze honda's te kunnen genieten met forum en al, met of zonder stacaravan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2010 20:05 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Moeilijke tijden.
Altijd balen dat soort berichten.
Zeker als je al zo lang hebt gepresteerd en een berg ervaring in je achterzak hebt zitten.

Zelf een mazzeltje gehad toen mijn werkgever failliet ging door direct als zelfstandige verder te kunnen op dezelfde opdracht waar ik toen zat. Weet natuurlijk niet jouw situatie, maar hou het eens onder de loep. Als jij al op een opdracht zat, zal de opdrachtgever het ook niet fijn vinden, dus misschien zijn er mogelijkheden om je opdracht wel verder te dienen onder een ander bureau....

En als je anders nog tips nodig hebt voor werk en sites waar dat eventueel te halen is, dan pm maar eens met wat achtergrond kennis van je. Wie weet dat ik nog ergens wat connecties heb......

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2010 20:21 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Moeilijke tijden.
Neet kop op, houd de moed erin. Kan me je reactie voorstellen. Ik weet niet in welke branche je werkzaam bent maar benut je netwerk en contacten daarbuiten zoals Rob ook aangaf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2010 20:57 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Moeilijke tijden.
;)
ondanks dat voor vele werkloos worden  even schrikken is dit ook slechts een periode

1 waar je ook veel van leert .. dat alles niet van zelf gaat en uiteindelijk niets zeker is,

ik ken het gevoel.. nu  bijna 5 jaar instantie hopper en kleine zelfstandige  maar  ben er inmidels  wel achter dat met de stroom mee zwemmen beter is dan tegen de stroom in,
al  moet ik wel zeggen  dat vadertje staat je niet eenvoudig loslaat als je er eenmaal aan vast gezeten hebt
maar danny heeft gelijk... verwacht niet te veel van anderen maar vertrouw op je eigen kwaliteiten en neem niet overhaast beslissingen...
de eerste paar maanden varandert er nog niet zoveel voor je...


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2010 21:23 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Moeilijke tijden.
Ik heb nog niet zo lang geleden mn valbeugels maar verkocht om weer een week te kunnen eten..

Penarie kent vele gezichten, het is maar hoe je countert.

Succes, sterkte en wijsheid met alle ontwikkelingen, Neet! ;)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2010 21:29 #6 door Rob
Beantwoord door Rob in topic Moeilijke tijden.
Sterkte Neet !
In jezelf blijven geloven blijft het belangrijkste..
Een weg ga je altijd weer vinden ! (ook al kan ik me voorstellen dat je op dit moment denkt: makkelijk kletsen..;)

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2010 21:54 #7 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Moeilijke tijden.
Bedankt allemaal voor de adviezen en medeleven. Zo zie je maar weer, er zijn er altijd meer. Ook diegene die in deze situatie zitten natuurlijk heel veel succes. Ik heb nog rvs beugels om mijn Twin zitten maar die gaan nog niet weg hoor. Ook ik zal er alles aan moeten doen om weer (snel) aan de bak te komen. Eerst even mijn 6 weken opzegtermijn uitzitten als de curator dat zegt en praten met het bedrijf waar ik gedetacheerd was geweest ben tijdelijk nog steeds enzo. Wie weet wordt dat nog wat. Als iemand nog een Service Engineer/Manager nodig heeft of weet waar die nodig is hou ik me aanbevolen. Poing, reclame...
Ik dacht dat je een zelfstandige ondernemer was, kantklosser Danny. Koken kan ik ook, vooral in gaarkeukens, en in schuurtjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2010 01:16 #8 door Pervect
Beantwoord door Pervect in topic Moeilijke tijden.
Doe mij anders eens een CV toekomen, ik zit zelf ook in de service engineer business, en wij zoeken goede mensen.....

Misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen, en anders ken ik ook best veel mensen....

Jan

j.boezeman [at] gmail punt com

TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2010 09:45 #9 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Moeilijke tijden.

Doe mij anders eens een CV toekomen, ik zit zelf ook in de service engineer business, en wij zoeken goede mensen.....
Misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen, en anders ken ik ook best veel mensen....
Jan
j.boezeman [at] gmail punt com


Fantastisch. Ga ik zeker doen. Vast bedankt, Jan.
Vandaag ga ik mijn CV zo goed als ik kan netjes maken en stuur het naar je toe.

Tips en connecties zijn altijd welkom. Rob, ik stuur mijn CV ook naar jou en bij voorbaat dank voor je hulp.

Fijn zo'n club en inderdaad, als onze achtergrond bekend is kan dat zeker helpen. Zo zie je maar weer.
Je weet t nooit he...Ik denk altijd maar: Niet geschoten is altijd mis. (hee, misschien een mooi onderschrift)

De uitspraak van de rechter verwacht ik uiterlijk maandag en de curator dinsdag of woensdag.
Vandaag weer een dagje PC (CV, Brieven, Adecco, Monsterboard, Careerbuilder).
Liever te vroeg en voor niets dan te laat en spijt.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2010 09:20 #10 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Moeilijke tijden.
Hier nog zo'n houtjes-bijter......Ben van een 40 uurs contract naar een 20uurs gegaan :-\
Elk dubbeltje omdraaien, je word er moedeloos van.....
Ben Touring-car chauffeur/reisleider buitenland, en dit zijn de stille maanden......

Sterkte allemaal!
Marc.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2010 10:19 #11 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Moeilijke tijden.
@ Neet en iedereen die eveneens gedupeerd is...  :-\

Ontzettend veel sterkte.

Klinkt wellicht erg melancholiek, maar de Groningse volkstroubadoor Ede Staal zong ooit:

"Het het nog noeit, nog noeit zo donker west, of het wer altied wel weer licht"

Vertaling lijkt me overbodig.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2010 11:34 #12 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Moeilijke tijden.

In het Westen is het nog donker en bij ons [Groningen] wordt het alweer licht?


Zitten dicht op het gas moet je maar denken... Niet dat dat veel opleverd, overigens...
Als overheidsfunctionaris werkzaam in de cultuur/erfgoedhoek loop ook ik niet direct warm van dit nieuwe kabinet...  :-\

We zullen zien. 7 magere-; en 7 vette jaren. Dus nog 5 jaar te gaan...  :-[

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2010 11:55 #13 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Moeilijke tijden.
En dan weer magere jaren.....

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2010 15:59 #14 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Moeilijke tijden.
Nou, in elk geval sterkte allemaal met de banen.
Die van mij zit er bijna op gelukkig.

Maar elk nadeel heeft zijn voordeel ( wie was dat ook alweer)
Lijkt me toch een goed idee om elkaar te helpen op basis van ons kunnen.
Zoals Danny al aangeeft, ik kan dit en jij kunt dat. Zou mooi zijn als dat met gesloten portemonnee kan.
Misschien een nieuw topic voor de clubleden.
Ik heb zoiets al eens gezien in een wijkblad, waarin mensen diensten aanbieden en vragen.

( krijg je het toch nog druk in je branche Dan)  :angel:

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2010 20:59 #15 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Moeilijke tijden.
Update

Ik ga 25 pct minder verdienen als ik de job aanneem van de inlener waarnaar ik gedetacheerd was. 40 uur per week.
Kan leiden tot verkoop van de twin.
Het wordt dan wel een vast contract bij een uitzendorganisatie. (waarom vast aangeboden is mij nog niet helemaal duidelijk)
30 pct minder als ik de ww in ga. (na twee maanden) Gaat zeker leiden tot verkoop van de Twin.
Zeker is het dat ik na een half jaar tot drie jaar niet meer voor die inlener werk maar dus wel bij die uitzendbureau blijf werken, toch?
Wat dan he.

Heeft iemand ervaring met een vaste baan bij een uitzendbureau?



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 06:39 #16 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Moeilijke tijden.

Ik ga 25 pct minder verdienen als ik de job aanneem van de inlener waarnaar ik gedetacheerd was. 40 uur per week.
Kan leiden tot verkoop van de twin.

...

Heeft iemand ervaring met een vaste baan bij een uitzendbureau?

a) laat je niet afschepen door die inlener. Zij zullen er uiteraard alles aan doen om de kosten zo laag mogelijk te houden. Die inlener zou je minimaal hetzelfde moeten kunnen geven omdat (zoals ik uit het verhaal begreep), er nu een 'roompot' tussenuit is. (Je baas).  Ik weet niet hoe sterk je in je schoenen staat, maar gewoon de feiten op tafel leggen. "Jullie hadden mij altijd al in dienst via mijn baas en dan zou ik nu moeten inleveren ?  Dat kan niet. Minimaal hetzelfde als voor je baas !"

b) geen ervaring met vast contract bij uitzendbureau. Zal wel hetzelfde werken als voor een gewone detacheerder. Ken de voorwaarden niet. Een nul-uren contract heb je niets aan, krijg je alleen maar geld als zij iets voor je gevonden hebben. Verder even goed nagaan of het bureau wel in jouw werk ervaring/richting werk gaat zoeken, anders sta je dalijk ergens plantjes te wieden of sneeuw te schuiven  :-\  (Met alle respect voor de mensen die dat doen, maar Neet heeft toch een iets andere opleiding achter de rug ;) )

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 12:08 #17 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Moeilijke tijden.
Ik heb om tafel gezeten met personeelszaken en de general manager. Ik weet dat alle werknemers daar ongeveer hetzelfde
of iets minder verdienen. En dat is echt niet veel. Leuk die feiten op tafel leggen maar dan is het gelijk afgelopen.
Voor mij 40 nieuwe alleen raken ze een brok ervaring en kennis kwijt. Er zijn goeie mensen weggegaan en werden niet tegengehouden.
Veel keus heb ik niet, het is ja of nee. Alleen zal ik nog is met Manpower (zo heten ze) praten over hoe dat nou zit. Ik zal mijn werkzaamheden
uitvoeren als ik altijd gedaan heb maar ze hebben niet laten zien dat ik meer dan welkom ben. Gewoon een ervaren poppetje.
Dit stimuleert niet echt zeg ik je en ik zal mijzelf moeten motiveren. Daar of ergens anders....
ZZP'er kan een optie zijn. Gaat ik uitzoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 12:53 #18 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Moeilijke tijden.
hou in gedachte dat werken voor het uitzend bureau ook een nieuwe pensioen opbouw betekend(flexsecurity)
dat een uitzendbureau gemid fact 2.3 x bruto  berekend aan  de klant en een vast contract bij een uitzendbureau pas ingaat als je 2 jaar voor een hun bureau gewerkt heb
maw.. ik zou gaan voor de ww want uiteindelijk kun je alles aanpakken bij iedere uitzend bureau en misschien vindt je ook wel een baan binnen die 2 maanden

wel moed houden en niet te gauw in ieder gat willen springen ook al ziet het er nog zo mooi uit

je hebt namelijk geen enkele vastigheid meer van zodra je dit aanneemt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 19:16 #19 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Moeilijke tijden.
Dat vast contract begrijp ik ook niet maar daar ga ik binnenkort achter komen.
Ik denk dat ik inderdaad veel keus heb uit banen voor dat geld wat ze bieden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 20:21 #20 door Greever
Beantwoord door Greever in topic Moeilijke tijden.

ik zou gaan voor de ww want uiteindelijk kun je alles aanpakken bij iedere uitzend bureau en misschien vindt je ook wel een baan binnen die 2 maanden


Ik denk toch dat je beter een mindere baan voor minder loon kan aannemen dan dat je een gat van een jaar in je CV moet uitleggen.

Die opdrachtgever heeft jou toch ook extern ingehuurd bij je failliete baas? Dat kan toch gewoon doorlopen als ZZP-er? Heb je niks te maken met het salaris van anderen daar maar krijg je gewoon het uurtarief dat je baas ook voor je kreeg als je het goed onderhandeld. Of zie ik het verkeerd?

Maar ik dacht dat de recessie over was? Ik moet het afkloppen maar ik heb tot nu toe nog geen last ervan gehad...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.256 seconden