Bekeuring

14 okt 2010 20:13 #1 door Oldtimer
Bekeuring werd gestart door Oldtimer
Is er toch nog iets goeds uit de lange formatieperiode met Wilders gekomen.
Toch weer mooi een tankje brandstof gewonnen.

Feit code VL005
Datum: 30-09-2010
Rijksweg A30 links
Toegestane snlheid 120km
gemeten snelheid    125 km

Bedrag 27 euro.
Ik wacht toch nog ff met betalen, of zou het weer zo'n uitverkoop lokkertje zijn >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2010 22:28 #2 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Bekeuring
Zo gretig op weg naar de Dero  ??? .
En volgens mij zit je vanaf zaterdag sneller op 120+ dan je denkt... :-\

8)

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 18:25 #3 door Piper
Beantwoord door Piper in topic Bekeuring
www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie/auto--o...rsovertredingen.html

Laat ze wat doen voor die 27 euros. Gratis kleurenfoto en verklaringen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 23:46 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Bekeuring

Laat ze wat doen voor die 27 euros. Gratis kleurenfoto en verklaringen.


Erg nutteloos als het geen reden heeft tot bezwaarschrift. Daarnaast....denk je echt dat hij gratis is? Volgend jaar worden de administratiekosten dan ipv 6euro weer 7euro. T komt in de lengte of breedte.

Persoonlijk vindt ik dergelijke bekeuringen ook raar maar om er nou tegen in bezwaar tegaan met de nodige kosten etc..
Ieder voor zich natuurlijk hoor.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2010 00:17 #5 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Bekeuring
Laat ze eens beginnen met het bepalen van het boetebrag naar een percentage van je brutoloon... 
Dan voelt iedereen de sanctie even zwaar.

Iemand met tonnetje + per jaar die voor de lol scheurt met zijn porsche o.i.d. die lacht om een boete van een paar honderd euro, en scheurt vrolijk verder.  Terwijl jan modaal in een moment van onoplettendheid het zwaar voelt in zijn beurs.... 

( nee, is geen klaagzang mijner zijds,  mijn laatste was in 1998...  :angel: :angel: :angel:  )
Sinds ik motor rij, zullen er nog wel een paar gaan volgen ben ik bang...  ;D

 

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2010 18:24 #6 door Richard H
Beantwoord door Richard H in topic Bekeuring
Kreeg vandaag ook een,
34 euro
4 september 9.47 uur. gem Meerssen
vlak bij het startpunt van de Limburg offroad.

Gewoon betalen of je houden aan de snelheid.

Heb er geen problemen mee
(verdien geen 100.000 per jaar  ;D)

Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 okt 2010 23:09 #7 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Bekeuring
news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1759791.stm

Over betalen naar bruto loon gesproken, maar om nou te zeggen dat een boete van 116.000 euro in verhouding staat tot een snelheids overtreding...??

Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 00:10 #8 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Bekeuring
??? Ouch! Das n dure, zeg. Dan leer je het rap af!
Wel een tikkeltje over de top misschien  ;D

@richard: Jij.... CRI-MI-NEEL! Echt ongelovelijk wat een boevenbende wij hebben binnen deze club  ;D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 01:33 #9 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Bekeuring

news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1759791.stm

Over betalen naar bruto loon gesproken, maar om nou te zeggen dat een boete van 116.000 euro in verhouding staat tot een snelheids overtreding...??

Marc


Of het bedrag in verhouding tot de overtreding staat  ( shit zeg, dat was echt  een dure...  ;D ) is niet relevant.

Mijn punt is, dat en echte rijke stinkerd ( CEO van Nokia vb of een Bill Gates of Richard Branson ) een boete van  116.000,-  waarschijnlijk net zo ervaart als Jan Modaal eentje van 150,- ...        Het gaat er niet om hoe hoog het boetebedrag is, maar hoe zwaar men de straf voelt. 




 



   

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 08:15 #10 door Greever
Beantwoord door Greever in topic Bekeuring
Fototje altijd opvragen voor die 27,-! Altijd leuk.
We kunnen wel een flits-foto topic maken!  ;D

Mijn punt is, dat en echte rijke stinkerd ( CEO van Nokia vb of een Bill Gates of Richard Branson ) een boete van  116.000,-  waarschijnlijk net zo ervaart als Jan Modaal eentje van 150,- ...        Het gaat er niet om hoe hoog het boetebedrag is, maar hoe zwaar men de straf voelt. 


Ik vind het nergens op slaan...

Heb je een moord gepleegd en zegt de rechter dat je 6 jaar gevangenisstraf krijgt omdat je meer dan een ton verdiend. De zwerver zonder inkomen krijgt dan voor diezelfde moord een taakstraf van 240 uur... Omdat je meer verdiend moet je de straf meer voelen?

En er zijn genoeg mensen die wel veel geld hebben maar geen salaris krijgen omdat ze toch niet meer hoeven te werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 09:41 #11 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Bekeuring



Ik vind het nergens op slaan...

Heb je een moord gepleegd en zegt de rechter dat je 6 jaar gevangenisstraf krijgt omdat je meer dan een ton verdiend. De zwerver zonder inkomen krijgt dan voor diezelfde moord een taakstraf van 240 uur... Omdat je meer verdiend moet je de straf meer voelen?



Ho Greever, nu ga je verkeerde voorbeelden door elkaar halen.........
Als het om financiele straffen gaat, mag wat mij betreft inderdaad naar het inkomen gekeken worden.

Bij gevangenis straf is dit heel anders, iemand die in luxe woont zal de straf relatief zwaarder ervaren
als een dakloze die mogelijk blij is met een dak boven zijn hoofd en gratis eten.......... C:-)

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 09:49 #12 door Piper
Beantwoord door Piper in topic Bekeuring
Een topic met rugfoto's zonder filosofische en maatschappijkritische bespiegelingen zou leuk zijn.
Jammer dat de flitsfoto's welke van voren zijn gemaakt, (met opgestoken vingertje), niet toegestuurd kunnen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 09:59 #13 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Bekeuring
Wat let je Piper,  :-*
Dit topic ging alleen over een belachelijke bekeuring en een knipoog naar het nieuwe beleid waar het laatste woord nog niet over gezegd is waarschijnlijk.

Alle meningen ten spijt, ik heb te hard gereden en dat mag niet.
Ik heb op een snelweg het overige verkeer in gevaar gebracht door de snelheid op te voeren tot boven de toegestane limiet die er door de wegbeheerder aan is gegeven.
De reden waarom de wegbeheerder dat heeft gedaan staat niet ter discussie en ook de hoogte van de sanctie niet.

Mijn enige verweer is dat ik het niet in de gaten had dat ik te hard reed en daarvoor moet ik nu een bedrag van 27 euro betalen aan de schatkist, om ervoor te zorgen dat de kindjes in de arme landen nu ook te eten krijgen en dat de regeerders met een prive jet er naartoe kunnen vliegen om te gaan kijken of dat wel geld daar wel nodig is.
Ik ben toch blij dat mijn geld goed besteed wordt  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 11:04 #14 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Bekeuring


Mijn enige verweer is dat ik het niet in de gaten had dat ik te hard reed en daarvoor moet ik nu een bedrag van 27 euro betalen aan de schatkist, om ervoor te zorgen dat de kindjes in de arme landen nu ook te eten krijgen en dat de regeerders met een prive jet er naartoe kunnen vliegen om te gaan kijken of dat wel geld daar wel nodig is.
Ik ben toch blij dat mijn geld goed besteed wordt  >:D


Die 116.000,- zou dan een aardige aanvulling zijn...  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 11:16 #15 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Bekeuring

Laat ze eens beginnen met het bepalen van het boetebrag naar een percentage van je brutoloon... 
Dan voelt iedereen de sanctie even zwaar.


Ook ik heb al bijzonder lang geen prenten meer gehad en ben van het soort die de bekeuring direct na ontvangt betaald omdat ik gewoon weet dat in fout zat. De oplossing van PH-ADW is net zo onrechtvaardig als de huidige werkwijze. Wat doe je namelijk met mensen die veel vermogen hebben, maar geen inkomen? Boetes van € 1,--?

Een bekeuring is geen belasting, dus waarom afstemmen op het inkomen? Doe je met andere uitgaven toch ook niet? Daarom hebben we in Nederland een progressief belastingsysteem. De grootverdiener betaald ook al aanzienlijk meer belasting dan de kleine krabbelaar. In Denemarken is de belasting bijna niet afgestemd op inkomsten, maar op de hoogte van de je uitgaven door amper inkomstenbelasting te heffen, maar monsterlijke BTW. In zo'n belastingsysteem zou ik deze vorm van beboeten kunnen begrijpen.

En dan hebben we het nog niet eens over ondernemers gehad die vermogen opbouwen in hun BV, maar een minimaal salaris ontvangen en dus amper inkomstenbelasting betalen (zo deed ik dat tenminste wel).

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2010 11:20 #16 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic Bekeuring
Bekeuringen zijn altijd zure appels.... ???
Ik reed op mijn eerste vakantiedag naar Harlingen op de motor, reed door Leeuwarden heen en naderde stoplichten, voor mij reed een vrachtwagen en kon het verkeerslicht niet zien, links voorsorteren en tot mijn schrik zag ik ORANJE.. ::)
Te laat om te stoppen en dus gas er maar op, Pfff gehaald en door oranje gereden.
3 week later op de deurmat, ja hoor de eerste bekeuring sinds jaren, eff kijken, heee, niet door Rood maar een snelheidsovertreding van 29 km/uur, Kosten : 185 euries.... :-\ :-\ Blijkt dat het kastje niet alleen reageert als je door rood rijd maar tevens de snelheid meet..........Ach...het is en blijft zonde geld...
Paar centen erbij en had een Pro duro kunnen kopen als ik mijn rechterhand niet had verstuikt op dat moment.

Vrachtwagens...rijd er niet achter maar als het kan links ervan of neem voldoende afstand, maar zo gezegd: eigen schuld, ik had beter moeten weten. ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2010 20:20 #17 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Bekeuring
Er zijn maar heel weinig gegronde redenen om onder een bekeuring uit te kunnen komen.

De enige die ik zo kan bedenken is het feit dat je door rood bent gereden om ruimte te maken voor de nood diensten die met Zwaailicht en Sirene aan kwamen.

Het is dus eigenlijk altijd 'eigen schuld, dikke bult'.

Persoonlijk zie ik het als de vergunning om te hard te rijden. Als ik kijk naar hoe ik dagelijks rij, en hoe vaak er daadwerkelijk een bekeuring uit komt, is het peanuts...... Die ene keer dat ik dan gepakt wordt is zuur, maar blijft eigen schuld. Ik betaal netjes, doe niet moeilijk, had ik maar beter op moeten letten. Tot nu toe gebeurd het maar zelden dat ik een controle niet van afstand al gezien heb en tijdig mijn snelheid heb kunnen aanpassen.

(Zul je zien dat ik er morgen eentje in de bus vindt  :-\ )

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2010 22:56 #18 door PH-ADW
Beantwoord door PH-ADW in topic Bekeuring
De meesten rijden binnen "fatsoenlijke marges" van het toegestane met wel continue de veiligheid in gedachte. Daar ben ik er zelf ook eentje van.  Ik maak me dan ook geen moment zorgen om contoles.  Mocht er weer eens eentje in de bus vallen, dan zal het altijd meevallen. 

Toch kan ik mij niet aan het idee onttrekken dat naarmate er meer financiele middelen zijn,  deze zogenoemde "fatsoenlijke marge" evenredig groter wordt.
Ik ben nog steeds van mening dat als de strafmaat aanpast wordt aan de beschikbare financiele middelen van de overtreder, er minder "grove" overtredingen begaan zullen worden. 

Persoonlijk denk ik dat controles in de bebouwde kom ( vb bij scholen ) meer nut hebben dan op de snelweg. Maar goed, die zal ik verder bewaren voor een andere keer....    ;)       

   

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 08:47 #19 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Bekeuring

Zul je zien dat ik er morgen eentje in de bus vindt


Post al geweest Rob  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 17:19 #20 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Bekeuring
Haha..., zat gelukkig niets bij :)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.305 seconden