Bizar verhaal

14 jan 2011 20:44 #1 door giedi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2011 21:38 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Bizar verhaal
Ongelofelijk. Een SCHATkamer. Dit gebeurd overigens niet alleen met motorfietsen... In Frankrijk schijnen ook een paar 'verzamelaars' te zijn die klassieke auto's gewoon door de natuur laten overwoekeren...

Kunst of verspilling van zeldzaam Automobilia? Tja. Er zijn autoliefhebbers die vinden dat je zo'n 'kerkhof' in ere moet laten...

Maar toch... Als je kijkt wát er staat...

Paar linkjes waar ik als autoliefhebber mijn vingers bij aflik...

www.classiccarsrotting.com/
carnut1.blogspot.com/2010/02/classic-car...rd-1961-rambler.html
diamond-valley-leader.whereilive.com.au/...assic-car-graveyard/

Maar ook dichter bij:

www.flickr.com/photos/mhowells/2639859596/
www.swissinfo.ch/eng/Home/Archive/End_of...eyard.html?cid=75374

Terug naar die motorschat uit Giedi's posting...
De vader van Koos Mulder (de man achter clubdealer Mulders Motoren), Jan Mulder, was eigenaar van een oude melkfabriek in het naburige dorp Zuidwending. De foto's herrinneren me sterk aan die plek. Verspreid over 4 verdiepingen kon je uren lang dolen tussen oude motorfietsen en bromfietsen, waaronder met name héél erg veel oude, klassieke enduro-; en crossmachines van merken waar ik nog nooit van heb gehoord...

Na het overlijden van Jan (nb oprichter van Mulders Motoren) is de zaak bij opbod verkocht. Is inmiddels al weer flink wat jaren terug...

Als mijn technische kennis voor wat betreft het restaureren van auto's en motorfietsen net zo goed ontwikkeld was als mijn kennis van het restaureren van monumentale gebouwen (en ik eindelijk die vermaledijde jackpot uit de Staatsloterij zou winnen)... nu... dan wist ik het wel...

Durf te wedden dat in tal van achter-af schuurtjes in Nederland ook nog het één en ander te vinden valt...

Mijn droomwens is om tijdens een vakantie in Zweden in een boerenschuur onder een kleed en achter het stro een zo goed als gave Volvo P1900 te vinden (nee, geen schrijffout... niet de P1800S / P1800E - ook al zou ik daar ook genoegen mee nemen...). Maar ja,... dromen hé?

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2011 08:33 #3 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Bizar verhaal
Zo trof ik de motorfiets aan die ik op dit moment aan het opknappen ben:

Het is ook een 'boerenschuur', maar toch is de sfeer een beetje anders dan in die fabriekshallen.
Wat leuk, die verhalen over Mulders (motoren). Ik heb mijn TA bij Jan Renken gekocht. Prima sfeer in die motorzaak daar in Veendam. Jammer dat het bezit van Jan Mulders er niet meer is.
In Roodeschool, hier vlakbij Uithuizen,  is nog wel een sloperij die vergelijkbare beelden geeft als in NY:
www.siccamasales.nl/zoek_motor.asp
Toch is ook daar al veel oud spul weg door opkopingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2011 18:23 #4 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Bizar verhaal
Tja, die Yanks hebben ook een keer iets "ouds" ontdekt..  :))

Die CB200 (toch?) hierboven is wel heel leuk!

Dat is de eerste "motorfiets" waar ik illegaal een stukje op gereden heb, was wel een kanon vergeleken bij m'n Kreidler  ;D (hoewel de topsnelheid toch lager lag..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2011 20:44 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Bizar verhaal
Dit was mijn eerste. 'Originele' caféracer uit '72. Paar jaar geleden pas verkocht.

Bijlage:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2011 20:51 #6 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Bizar verhaal
Nooit moeten verkopen! En nu spijt van natuurlijk  :-\

Die CB200 was trouwens niet van mezelf, mijn eerste eigen motor was een Suzuki T500, die zijn nu ook behoorlijk zeldzaam trouwens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2011 21:57 #7 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Bizar verhaal

Tja, die Yanks hebben ook een keer iets "ouds" ontdekt..  :))

Die CB200 (toch?) hierboven is wel heel leuk!

Dat is de eerste "motorfiets" waar ik illegaal een stukje op gereden heb, was wel een kanon vergeleken bij m'n Kreidler  ;D (hoewel de topsnelheid toch lager lag..)

T'is een CB350K0 uit 1968

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2011 22:52 #8 door Romke
Beantwoord door Romke in topic Bizar verhaal


Dit was ook zo'n special, wel een beetje verbouwd maar toch een Honda. CB750 1977.
Tijdje als Ratbike gebruikt.  8)

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2011 01:33 #9 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Bizar verhaal

T'is een CB350K0 uit 1968


Aha, cilinder/kop is allemaal inderdaad wat forsers als bij zo'n 200-tje. Lijkt er wel op  :)


Ben dan ook geen echte Honda-kenner  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.071 seconden