De mooiste wegen

02 feb 2011 12:00 #1 door kenny013
De mooiste wegen werd gestart door kenny013
Post hier de mooiste weg die je ooit gereden hebt.
Graag met een kleine beschrijving.


Europa:Roemenië, de Transfagarasan, weg 7c, Van Lacul Vidraru tot aan de E68/1. lengte 50KM
Goede asfaltweg vol haarspeldbochten door het Fagaras hooggebergte met prachtige landschappen.



Zuid Amerika: Bolivia, route 6. Camiri - monteagudo - Sucre - Oruro 575KM
Waanzinnig prachtige route dwars door de Andes, grotendeels (2/3) onverhard, maar goed te doen.
Benzine is er om de 150KM.




Australië:the Telegraph track ,  Cooktown - Cape York 750km
Geheel onverhard, erg zwaar, heel erg zwaar. En niet altijd benzine.
Door regenwoud naar het noordelijkste puntje van het continent.
Een geweldige ervaring.



Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2011 13:58 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic De mooiste wegen
Dit is een LEUK topic!

Die Transfarangas is idd leuk, nog mooier als de Stelvio en door Top Gear niet voor niets uitgeroepen als mooiste weg van Europa.

Maar spannender is de Transalpinas, die eigenlijk parralel aan de verharde Transfarangas loopt. Beiden staan voor ons op de agenda voor 2012, als het 14e VIM in Roemenië georganiseerd gaat worden.

Voor stuurwerk staat vooralsnog Route 13 in Noorwegen voor mij op Nr. 1 genoteerd. Loopt grofweg iets oostelijk van Stavanger ri het noorden en ondanks dat Geiranger en Trolstiggen er geen onderdeel van uitmaken, biedt R 13 al het mooie van Noorwegen.

Nr. 2 is ook in Noorwegen, de Wilderness Route. Loopt vanaf Kongsvinger via Roros oostelijk langs Trondheim tot aan de poolcirkel. Gedeeltelijk gravel, volgt eigenlijk de Noors- Zweedse grens.

Dit gaan voor ons in ieder geval de toevoerroutes worden als in 2014 het 15e VIM in Noorwegen georganiseerd gaat worden!

Nr. 3 is Route R339 (geloof ik) van Avontuur (bij Union Dale) over de bergen ri. Knyssna in Zuid Afrika. Volledig onverhard, maar subliem rijplezier. Af en toe wel oppassen voor grote houttrucks en een verdwaalde (maar zeldzame) bosolifant. Spectaculaire vergezichten, heerlijk in de gravel gespeeld met een Buell Ullysses.

Nr. 4 is eveneens gelegen in Zuid Afrika. Chapman's Piek (bij Houtbaai / Kaap Stad) wordt door veel autofabrikanten gebruikt voor het schieten van intro-filmpjes voor nieuwe modellen. Het asfalt van deze (tol) weg is net een circuit, de bochten zijn zelfs in verkanting aangelegd.

De Stelvio mag eingelijk niet ontbreken. Maar die is tegenwoordig gewoon té toeristisch.

In Frankrijk genoten van Gorge du Gats. Iedereen zwijmelt over de Verdun of Ardeche, maar geloof me, Gorge du Gats moet je zijn. Groot verkeer ontbreekt omdat ze er simpelweg niet doorheen kunnen...!


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2011 21:00 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic De mooiste wegen
Ik kick op gevaarlijke wegen.. ;D

(die soms toevallig soms ook errug mooi zijn; deze allemaal in Pakistan):


KKH (Karakoram Highway) is geen snelweg, maar 4m. breed (wel geasfalteerd). 867km van Islamabad naar de Kunjrab-pas (4700-zoveel), de grens met China. De bergen die het hele eind om je heen staan zijn allemaal 6- en 7000'ers. Zit veel bus- en vrachtverkeer op (alsmede scooters, schapen, pick-ups, fietsers noem maar op) :))
Bijlage:

Bijlage:


Af en toe 'aard'verschuivingen.. (paar uurtjes wachten..) :-\
Bijlage:


..of geiten die van boven steenslawines veroorzaken.. :D
Bijlage:


En DEZE, de weg van Gilgit naar Skardu (als je naar K2 wilt bijvoorbeeld..). Hij is 225km lang, 3m breed waarvan 2 asfalt. En je moet hem ook weer terug. Vrijwel de hele lengte uitgehakt in de rotswand, langs de bovenloop van de Indus. Ieder van de 18.296 bochten is Le-vens-ge-vaar-lijk!! Veel vrachtwagens en pick-ups.
Bijlage:

Bijlage:


Maar ook deze, de Grand Trunk Road. Van Kabul naar Calcutta. De drukste weg van Azie. Ik heb hem van Peshawar naar Delhi mogen ervaren. Je sterft iedere kilometer wel 1000X (bijna dan). Genomen vroeg in de ochtend, dan is hij nog een uurtje veilig. :D
Bijlage:


Zo mooi he! Reizen.......... 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2011 21:24 #4 door Demon Unicorn
Beantwoord door Demon Unicorn in topic De mooiste wegen
wauw, als ik dit allemaal zie krijg ik echt de kriebels!!

hopelijk een lang leven voor de boeg om dit soort kiekjes te mogen uploaden  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 15:55 #5 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic De mooiste wegen
Natuurlijk zou ik dieper in kunnen gaan op de noordzijde van Mount Fuji of de 7 km onverhard net buiten Guatemala city, maar ik hou het voorlopig iets dichter bij huis.

Misschien niet het meest meest uitdagende, maar zeker wel erg fijn rijden, helemaal als je met je partner bent.
De Romantische Strasse in Duitsland. Ideaal 'als alle tijd' aanrijroute wanneer je richting de oostkant van Oostenrijk, Tjechië, Zuid Duitsland wil. Met mooie stadjes, leuke hotelletjes en lekkere wegen.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2011 10:40 #6 door piet
Beantwoord door piet in topic De mooiste wegen
hallo two plugs
of iemand die het ook weet
ik wil de wilderness route in noorwegen weten
maar dan wel nauwkeurig
met eventueel wegnummers
bv hartelijk dank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.157 seconden