Actieplan verbetering verkeersveiligheid motorrijders

16 feb 2011 09:55 #21 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Actieplan verbetering verkeersveiligheid motorrijders
Het niet gezien worden is inderdaad een flink probleem, ik word regelmatig niet gezien terwijl ik altijd licht aan heb en een Vadadero nou niet een klein motortje is. Automobilisten zijn toch gewend aan het registreren van twee achterlicht of twee remlichten, dat enkele remlichtje van de motor dat of 1 voorstaand auto remlicht overlapt of er zelfs tussen valt ziet men eenvoudigweg niet.
Ook ik betrap me er in de auto wel eens op dat ik echt bewust afstand moet houden van de motor voor mij op de weg en niet van de auto die daar nog voor rijdt. Die motor zie ik wel maar registreer hem niet...klinkt logisch???
Ik denk dat we aan die fluor dingen niet voorbij komen in het actie plan :-)
Een fel gele helm bijvoorbeeld is toch veel opvallender in druk verkeer dan een enkel rood achterlichtje dat zich niet van de autos onderscheidt. die vestjes....mwah...die vallen nog wel eens weg naast of achter een forse auto maar die helm steekt er meestal wel bovenuit.....
Allicht bovenop die gele helm nog een klein zwaailampje? :-)

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2011 10:07 #22 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Actieplan verbetering verkeersveiligheid motorrijders
Reed vanmorgen achter een motorfiets op de N33 die een remlicht in z'n topkoffer had. Die was echt uitstekend zichtbaar!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2011 15:49 #23 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic Actieplan verbetering verkeersveiligheid motorrijders
das ook een goeie inderdaad. Alhoewel ik zonder koffer rij maar altijd met helm :-)
Maar het is nog steeds een enkele lamp. De meeste automobilisten kijken niet erg actief of bewust maar meer met een perifere visie, dan registreren ze een object dat ze verwachten; breed en met twee lampen (eventueel een hoger geplaats 3de remlicht) en onze smalle contouren vallen gewoonweg niet in dat verwachtings patroon....we worden niet geregistreerd. Ik hoor echt van mensen: "sorry, ik had je echt niet gezien" , terwijl ik op een grote luide Varadero op een halve meter van zijn smoel rij.....echt bizar

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2011 16:05 #24 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Actieplan verbetering verkeersveiligheid motorrijders
Misschien dan toch allemaal met een open uitlaat gaan rijden.

Dan hebben ze ons in ieder geval GEHOORD :D

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden