Met de schrik vrij gekomen

16 mei 2011 17:01 - 16 mei 2011 17:43 #1 door olaf
Met de schrik vrij gekomen werd gestart door olaf
De afgelopen 3 dagen met een 50 tal collega's rond gereden in het wel bekende Lake District in Engeland .

Organisatie had prachtige routes uitgezet en het weer heeft ook nog meegewerkt , behalve een klein buitje geen regen gehad , alleen wat wind , en de temperatuur had wat hoger gemogen , maar daar kun je je gelukkig op kleden .

Eerste dag een lekke band gereden , maar dat was met een half uurtje weer gefixed tot grote verbazing van alle supermarkt gasten , Engelsen plakken schijnbaar geen bandjes op de parkerplaats .

Maar gisteren een echt pffff momentje , reed zelf met duo passagier , en achteraan een groepje van vier , komt me daar ineens ee ree uit de heg gevlogen , en raakt ons aan de zijkant van de motor , mijn voet slaat van het stepje af en ik maai daarmee bijna mijn duo dame van de motor af , gelukkig hou ik de boel onder controle en komen we een 30mtr verder tot en stop , ik reed ongeveer een 70 km per uur denk ik .
Kijk om en daar ligt het beestje te spartellen , probeert  op te staan valt om , tja wat dan , doorrijden en laten creperen leek mij niet juist , ik na een paar minuten al mij moed bij een geraapt  ,en maak aanstalte om hem uit het lijden te gaan verlossen , staat ie op , en verdwijnt in het bos .
Nu blijft natuurlijk altijd de vraag of het beestje het gaat overleven , maar het lijkt erop dat we alle drie met de schrik zijn vrij gekomen .

Zo zie je maar dat geluk en ongeluk toch weer in een klein hoekje kunnen zitten .

Grt Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 17:47 #2 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Met de schrik vrij gekomen
Pfffff. Eerste reactie: liever die rij dan jij en/of je duo-dame.

Tweede reactie: gelukkig idd met de schrik vrij gekomen, maar volgens mij wel een behoorlijke schrik! Je had je "engeltje" bij je. Niet te lang bij stilstaan/nadenken. Goed afgelopen.

Ben wel benieuwd of je duo het verder "nog wel zag zitten" na dit...

-- Han --

16 mei 2011 18:00 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Met de schrik vrij gekomen
Heb jij een abonnement op die schrik momentjes? Vorige keer een veld stijl naar beneden, laagvliegen en nu dit weer.

Doe voorzichtig aub  :)

Liberté - Egalité - Fraternité

16 mei 2011 18:26 #4 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Met de schrik vrij gekomen

Pfffff. Eerste reactie: liever die rij dan jij en/of je duo-dame.

Tweede reactie: gelukkig idd met de schrik vrij gekomen, maar volgens mij wel een behoorlijke schrik! Je had je "engeltje" bij je. Niet te lang bij stilstaan/nadenken. Goed afgelopen.

Ben wel benieuwd of je duo het verder "nog wel zag zitten" na dit...

Paar minuutjes later even gestopt lekker gegeten en gelachen , en gewoon weer verder , wat moet je anders , mijn duo dame had er ook geen problemen mee , eerlijk gezeg vond ik het ergste dat ik dat ik dat beestje uit zijn lijden moest gaan verlossen , daar had ik denk ik behoorlijk slecht van geslapen .

Heb jij een abonnement op die schrik momentjes? Vorige keer een veld stijl naar beneden, laagvliegen en nu dit weer.

Doe voorzichtig aub  :)

Ja dat vlieg momentje was het al weer vergeten ,.
Maar hier doe je toch helemaal niets aan .
Maar het was wat , een collega is achter gebleven in het ziekenhuis met een gebroken arm pols en hand op meerdere plaatsen , effe een glijertje en daarna tegen de stoeprand , ging niet eens hard , motor ook totalloss .
En twee bmw's op de aanhanger naar huis een met 13000km op de klok motor in de soep , drijfstanglagers etc liggen eruit .
Dus sensatie genoeg .
Grt Olaf .

AT en KTM Adv 990R

16 mei 2011 20:11 #5 door NicoP
Beantwoord door NicoP in topic Met de schrik vrij gekomen
Dat is zeker een hoge score op de bruine-onderbroeken-schaal.
Ik weet niet wat de regels zijn in de UK maar in Nederland ben je verplicht de politie te bellen vóór je verder rijdt.
Je kan zelfs worden bekeurd voor doorrijden na een ongeval met letsel als het beestje gewond word gevonden zonder dat jij het gemeld hebt.

groetjes
Nicop

16 mei 2011 22:03 #6 door Bono

Maar het was wat , een collega is achter gebleven in het ziekenhuis met een gebroken arm pols en hand op meerdere plaatsen , effe een glijertje en daarna tegen de stoeprand , ging niet eens hard , motor ook totalloss .
En twee bmw's op de aanhanger naar huis een met 13000km op de klok motor in de soep , drijfstanglagers etc liggen eruit .
Dus sensatie genoeg .
Grt Olaf .

Hebben jullie in ieder geval weer genoeg te vertellen op het werk  :)) .

-- Han --

16 mei 2011 22:25 #7 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Met de schrik vrij gekomen
reeën en/of schapen, daar hebben ze er zat van in schotland. en ze steken zomaar over. sommige wegen zijn berucht om de aanrijdingen met wild, bv de weg naar ullappool. als je daar 's avonds rijdt zie je licht in het bos gereflecteerd worden door alle ogen die je aan staan te kijken. ik dacht niet dat je de politie moest bellen als je een ree hebt aangereden, komt daar zo vaak voor dat ze toch niet meer komen.

17 mei 2011 13:13 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Met de schrik vrij gekomen
Niet alleen in Schotland... langs de A7 zie je tussen Sappemeer en Zuidbroek (met name in de winter) ieder jaar een roedel reeën van 18-20 stuks! Soms staan ze zelfs direct langs de snelweg, nog nét aan de goede kant van de vangrail...

N33 precies hetzelfde verhaal. Leuk in een omgeving te wonen met zo'n mooi 'wildlife', maar als je zo'n beest voor de auto krijgt, gaat 'ie dwars door de voorruit met alle nare gevolgen van dien. Dat gebeurt naar verhouding (en tot mijn verrassing) gelukkig heel erg weinig... Stel je voor als je 'm voor de motor krijgt.

Olav... Tel je zegeningen!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

17 mei 2011 21:42 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Met de schrik vrij gekomen
Nou, je mag je gelukkig prijzen (alweer) dat het zo is afgelopen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

17 mei 2011 22:08 #10 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Met de schrik vrij gekomen

Op weg naar de allroadtrainingsdag 7 mei j.l. kwam ik op de A30 midden op de rijbaan een moedereend tegen met een stuks of 10 eendenkuikentjes in haar kielzog. Ik kon er gelukkig nog net omheen.

Helaas zag ik achter me (ondanks dat ik direct maande tot verlagen snelheid) een busje er vol overheen gaan. Helaas kwamen de meesten niet met de schrik vrij.  :(

Heb wel meegemaakt dat ik een fazant raakte met de motor. Niet leuk, maar ik kon er niet omheen. Dat overleef je wel kan ik melden.

Gelukkig liep het redelijk goed af bij jullie. Want een hert is wel andere koek.

18 mei 2011 10:14 #11 door Bono

Heb wel meegemaakt dat ik een fazant raakte met de motor. Niet leuk, maar ik kon er niet omheen. Dat overleef je wel kan ik melden.

Stoppen, fazant oprapen, thuis klaarmaken en de receptuur met foto's op het forum zetten. Eet smakelijk. Ik meen dat het Leon was die dat ooit al eens heeft gedaan  ;D .

-- Han --

18 mei 2011 15:01 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Met de schrik vrij gekomen

oprapen, thuis klaarmaken en de receptuur met foto's op het forum zetten

En wat doe je met een hert of een wild zwijn ?

stoppen, fazant hert of zwijn oprapen, thuis klaarmaken en de receptuur met foto's op het forum zetten. Eet smakelijk.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

18 mei 2011 15:35 #13 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Met de schrik vrij gekomen

Stoppen, fazant oprapen, thuis klaarmaken en de receptuur met foto's op het forum zetten. Eet smakelijk. Ik meen dat het Leon was die dat ooit al eens heeft gedaan  ;D .

Ik kan je vertellen dat je die Fazant echt niet meer wilde opeten.
Bovendien zit daar meer werk aan dan vlees. Dan rij ik wel naar de poelier.

Een hertje of zwijntje daarentegen.....

Ik heb in ieder geval een goed wijntje in huis, dus je kunt altijd bellen. Schuif graag aan...

18 mei 2011 17:27 #14 door NicoP
Beantwoord door NicoP in topic Met de schrik vrij gekomen
Als je naar beneden scrolled, het 2e filmpje..

vorig jaar kwam ik een grouse tegen toen ik net mijn helmcam aanzette.

grtz
Nico

18 mei 2011 17:28 #15 door NicoP

18 mei 2011 18:16 #16 door Bono
Mooi. Hebben we dat gehad  ;) . Nu het recept nog  :)) .

-- Han --

18 mei 2011 23:43 #17 door Richard H
Beantwoord door Richard H in topic Met de schrik vrij gekomen
Tjonge wat weer een verhaal Olaf,
wie zegt dat motorrijden op het asfalt saai is?

gelukkig weer goed afgelopen

Rich

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.272 seconden