Tip: Jupiters reizen

09 juli 2011 22:47 - 10 juli 2011 10:18 #1 door Edxrv
Tip: Jupiters reizen werd gestart door Edxrv
TIP: Ik zat laatst naar mooie reisverhalen te googlen. En ik heb ook even gezocht op reizen per motor. Ik heb nu het boek Jupiters reizen van Ted Simon. Hierin beschrijft hij zijn 4-jarige reis op de motor over de wereld (start in 1969 trouwens). Het is een verslag van een mooie reis met wat motortechniek erin. En nog heel erg goed geschreven ook! Ted Simon was journalist. Het boek schijnt een klassieker te zijn. Het is ook echt een aanrader. Ik lees wel veel van Paul Theroux en Lois onderweg heb ik ook gelezen. Maar dit is wel echt het summum! Dus als je nog een leuk boek zoekt voor in de zomervakantie.... En er is ook een actueel vervolg; Dromen van Jupiter uit ca 1997.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2011 10:23 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tip: Jupiters reizen
Heb ze beiden gelezen en kan bovenstaand berichtje VOLLEDIG onderstrepen. Heel mooi leesvoer wat in je vakantie-lectuurmand thuis hoort!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2011 11:48 #3 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Tip: Jupiters reizen
Ben in voorbereiding op mijn aanstaande (september) motortocht langs de kust van Wales en Engeland het boek 'het drijvende koninkrijk' van Paul Theroux aan het lezen. Moet zeggen dat de beschrijvingen van het landschap en de bezienswaardigheden erg goed is, maar de overige info bijzonder gedateerd. Het is overduidelijk begin jaren '80 van de vorige eeuw geschreven.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2011 19:14 #4 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Tip: Jupiters reizen
Voor de zin en onzin van het motor rijdersleven:
Ik vind het mooi om te lezen hóe je kan reizen. Het gaat niet om het reisdoel, maar om het reizen. Motor rijden is niet het doel, maar een manier van reizen. Een motor rijdt op slechts 2 wielen, je bent kwetsbaar. Hoeveel dieren lopen er op 2 poten? Niet veel: grootpotigen(kangoeroes), mammals (kangoeroemuizen)s, de mensapen. Veel vogels lopen op 2 poten, maar die kunnen ook vliegen. Je bent kwetsbaar op 2 poten/wielen; een prooidier? Maar je wilt dat ook, je bent één met je omgeving. Je zweeft er tussendoor. Je bent vatbaar voor de elementen kou en hitte...Ik ben zelf op een paar continenten geweest, als backpacker en voor werk.  Het is interessant om zelf mee te maken in plaats van andermans waarheid van het journaal te horen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.063 seconden