Rugsteun

20 aug 2011 11:21 #1 door a2i2
Rugsteun werd gestart door a2i2
Hoi,

Als ik met mijn TA tot anderhalf uur lang rij, dan krijg ik pijn aan mijn onderrug, en soms ook aan mijn rechterschouder. Kom dit jullie wel bekend voor?

Voor een verre reis, denk ik eraan om een rugsteun te gebruiken op de TA, in de vorm van een grote zak bijvoorbeeld die tussen mijn rug en de topkoffer komt. Wat is jullie ervaring?

Groet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2011 13:44 #2 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Rugsteun
@ D

weet het niet

maar volgens mij werkt de link naar je fotoootje niet.
dat KAN beter ! !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2011 14:10 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Rugsteun
Ik kreeg ook last vna mijn rug. Tussen mijn schouder bladen een vervelende zeur.

Toen heb ik het stuur omhoog gehaald (omdat de stuurklemmen onder een hoek aan de kroonplaat zitten komt je stuur ook wat naar je toe) en was het meteen weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2011 15:17 #4 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Rugsteun
Goede tips van de "voorgangers". Maar een bagagerol achterop (tegen je topkoffer) geeft wel enige ondersteuning. Bij tijd en wijle gebruik ik ook een niergordel. (Ook preventief: om klachten te voorkomen dus). En rechtop zitten met je paternoster tegen de tank  ;) .

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2011 16:15 #5 door a2i2
Beantwoord door a2i2 in topic Rugsteun
klopt, ik heb een kantoorbaantje, en ga ook te weinig naar de fitnessclub. ik heb wel zo een buikgordel die ik zou kunnen gebruiken i.c.m. een bagagerol achterop... en het stuur een beetje omhoog halen... dat ga ik allemaal uitproberen. moet wel lukken. oh ja, en een corbin zadel. hoeveel kost dat eigenlijk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2011 16:35 #6 door frankie
Beantwoord door frankie in topic Rugsteun
Hallo,

Meest voor de hand liggende oplossing is ........ meer gaan rijden  ;)

Mijn eerste motor was een XT, zonder kuip.
Kreeg bij het rijden overal spierpijn, vooral rug en schouders doordat je vol in de wind zat.
Door veel te rijden worden die spieren vanzelf sterker en op een gegeven moment heb je nergens meer last van.

Niergordels helpen wel maar je spieren worden daardoor juist zwakker van inplaats van sterker

dus.........rijden maar  ;D ;D

groet
frankie

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2011 21:38 #7 door a2i2
Beantwoord door a2i2 in topic Rugsteun
slechts 549 euro? en dat je misschien er ook nog last van krijgt? ik laat hem gewoon staan, dat ouwe zadel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2011 09:24 #8 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Rugsteun
als je veel gaat rijden en je vindt het standaard zadel niks, dan vindt je de corbin, 1 van de beste uitgaven die je ooit gedaan hebt voor je motor. met een corbin rij je moeiteloos zonder problemen van hier naar zuid-frankrijk. ik heb het hier wel over zadelpijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden