Toch nog een laatste meningsuiting a.d.h.v. de laatstgevoerde discussie over olie, of eigenlijk de discussie daaromheen.
Ik vind het structureel fout hoe hier met nieuwelingen omgegaan wordt, en hoe er door sommigen gesteld wordt ‘dat ze maar tegen een stootje moeten kunnen’, dat ze ‘de mensen maar snel moeten leren kennen’ etc. De laatste discussie over olie is weer een prachtig voorbeeld… zeker als bestuursleden durven te stellen dat ‘ze genoeg weten van motortechniek dat ze durven te stellen dat het einde in zicht komt bij 3 ton op de klok’ (daar heb je wel veel kennis van zaken voor nodig denk ik!
) en daarom vinden dat iemand die alle onderhoudsgegevens op straat legt ter discussie met argwaan behandeld moet worden is de koek m.i. op. Als daar vervolgens wederom niets over gezegd mag worden breekt ook de plank. :-S
Blijkbaar matcht de sfeer/visie van het forum en de club erachter niet met wat ik hier zocht; een mooi platform om elkaar te helpen met het rijden houden van de oude beestjes, elkaar te inspireren met ideeën en verhalen.
Graag zou ik zien dat iedereen gelijk is op het forum, en ook binnen de club. Dat blijkt niet zo te zijn, want als ik een lid technische commissie redelijk structureel wijs op foute adviezen waarvan sommige zelfs schade aan je motorfiets/portemonnee kunnen toebrengen (ketting mag strakker als je zonder passagier rijdt, balhoofd lekker strak, brandstofpomp past zich aan aan toerental, een moderne motorband mag eigenlijk niet met de hand worden omgelegd etc.) kan dat niet zonder een stortvloed aan agressie over je heen te krijgen. Als ik aankaart dat een commercieel bedrijf in mijn optiek andere spelregels heeft dan de rest wordt het nog erger en ‘mag ik niet aan de persoon komen’.
Daar mist incasseringsvermogen voor feedback, en draagt niet bij aan de juistheid van (technische-)informatie op het forum.
Als we niet gewoon met z’n allen kunnen streven naar goede informatie voor de lezer is de lol er voor mij af. Dit wordt versterkt als individuen een heiligenstatus krijgen waar niet aan getornd mag worden, terwijl ze ook nog een ‘publieke functie’ hebben binnen de vereniging. Zeker als het om technische adviezen gaat, verwacht ik een reactie als een technsich-commissie lid op een fout wordt gewezen!
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi...96.msg65846#msg65846
Dat er, om ’t maar op z’n Oudkerks te zeggen, K|_|Tforumleden zijn die de boel structureel verstieren verbetert de sfeer zeker niet.
Mijn lidmaatschap is zojuist opgezegd; moet wel zeggen dat ik het erg jammer vind, want naast het vervelende, niet constructieve gedrag op het forum van sommige (forum)leden heb ik enorm veel gehad aan (de rest van) het forum/de forumleden en er ook veel plezier van gehad. Op het forum zal ik minder actief worden.
Iedereen mag me altijd contacteren voor een vraag of een advies, of dit nou over motortechniek of over reizen gaat!
Ookal schijnt niet iedereen het te geloven en mag ik het hier niet noemen van sommigen, ik ben op reis en vind het leuk mensen te helpen met het plannen daarvan, het maken ervan en het rijdend houden van hun motorfiets! Ik heb oprecht geprobeerd een positieve bijdrage te leveren aan dit forum en deze club.