Bedankt voor 't lachen!

23 nov 2011 13:49 #1 door daandus
Bedankt voor 't lachen! werd gestart door daandus
Toch nog een laatste meningsuiting a.d.h.v. de laatstgevoerde discussie over olie, of eigenlijk de discussie daaromheen.

Ik vind het structureel fout hoe hier met nieuwelingen omgegaan wordt, en hoe er door sommigen gesteld wordt ‘dat ze maar tegen een stootje moeten kunnen’,  dat ze ‘de mensen maar snel moeten leren kennen’ etc. De laatste discussie over olie is weer een prachtig voorbeeld… zeker als bestuursleden durven te stellen dat ‘ze genoeg weten van motortechniek dat ze durven te stellen dat het einde in zicht komt bij 3 ton op de klok’ (daar heb je wel veel kennis van zaken voor nodig denk ik! :-D) en daarom vinden dat iemand die alle onderhoudsgegevens op straat legt ter discussie met argwaan behandeld moet worden is de koek m.i. op. Als daar vervolgens wederom niets over gezegd mag worden breekt ook de plank. :-S

Blijkbaar matcht de sfeer/visie van het forum en de club erachter niet met wat ik hier zocht; een mooi platform om elkaar te helpen met het rijden houden van de oude beestjes, elkaar te inspireren met ideeën en verhalen.

Graag zou ik zien dat iedereen gelijk is op het forum, en ook binnen de club. Dat blijkt niet zo te zijn, want als ik een lid technische commissie redelijk structureel wijs op foute adviezen waarvan sommige zelfs schade aan je motorfiets/portemonnee kunnen toebrengen (ketting mag strakker als je zonder passagier rijdt, balhoofd lekker strak, brandstofpomp past zich aan aan toerental, een moderne motorband mag eigenlijk niet met de hand worden omgelegd etc.) kan dat niet zonder een stortvloed aan agressie over je heen te krijgen. Als ik aankaart dat een commercieel bedrijf in mijn optiek andere spelregels heeft dan de rest wordt het nog erger en ‘mag ik niet aan de persoon komen’.
Daar mist incasseringsvermogen voor feedback, en draagt niet bij aan de juistheid van (technische-)informatie op het forum.

Als we niet gewoon met z’n allen kunnen streven naar goede informatie voor de lezer is de lol er voor mij af. Dit wordt versterkt als individuen een heiligenstatus krijgen waar niet aan getornd mag worden, terwijl ze ook nog een ‘publieke functie’ hebben binnen de vereniging. Zeker als het om technische adviezen gaat, verwacht ik een reactie als een technsich-commissie lid op een fout wordt gewezen!
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi...96.msg65846#msg65846
Dat er, om ’t maar op z’n Oudkerks te zeggen, K|_|Tforumleden zijn die de boel structureel verstieren verbetert de sfeer zeker niet.

Mijn lidmaatschap is zojuist opgezegd; moet wel zeggen dat ik het erg jammer vind, want naast het vervelende, niet constructieve gedrag op het forum van sommige (forum)leden heb ik enorm veel gehad aan (de rest van) het forum/de forumleden en er ook veel plezier van gehad. Op het forum zal ik minder actief worden.

Iedereen mag me altijd contacteren voor een vraag of een advies, of dit nou over motortechniek of over reizen gaat!
Ookal schijnt niet iedereen het te geloven en mag ik het hier niet noemen van sommigen, ik ben op reis en vind het leuk mensen te helpen met het plannen daarvan, het maken ervan en het rijdend houden van hun motorfiets! Ik heb oprecht geprobeerd een positieve bijdrage te leveren aan dit forum en deze club.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2011 15:19 #2 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Bedankt voor 't lachen!
Daan, dit is je eigen keuze en die kan ik niet meer dan respecteren. Fijne reis en het ga je goed!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2011 17:06 #3 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Bedankt voor 't lachen!
Daan, we krijgen nou eenmaal niet altijd ons zin en we zullen het ook niet overal met elkaar eens zijn. Gelukkig maar, anders zou het maar een saaie bedoening zijn.
Dan zouden we net als ik allemaal een paarse Twin met oranje stippen, vlaggetjes en zijwieltjes willen.
Maar het was/is zeker altijd lachen en niet te vergeten zijn er zeker wel hele goede allerhande zaken naar boven gekomen.
Een beetje incasseringsvermogen zullen we zelf ook moeten hebben op het forum. Ook ik. Lachen en informatie uitwisselen zullen we zeker blijven doen.

Het ga je goed en zoals ik je eigenlijk alleen via dit forum ken, ben je inderdaad een positief ingesteld iemand die graag wil helpen waardoor ik
ook een beetje de indruk heb gekregen dat je gewoon weer gezellig terug komt. En snel ja!

Met dit forum kom ik iig de winter door. Heel veel plezier en succes in de toekomst.

M.vr.gr.
Neet (ofwel Rene)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2011 18:30 #4 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Bedankt voor 't lachen!
Erg jammer..... dus ......

Natuurlijk kun je hier alleen maar een gevoel van spijt door krijgen, respect voor proberen op te brengen en hopen dat de boosheid weer een beetje af gaat zakken. Als iemand op je tenen gaat staan trekt de pijn na verloop van tijd wel weg, als er steeds weer iemand op je gekneusde tenen gaat staan krijgt het niet te kans om over te gaan en kan ik me voorstellen dat je een stapje terug doet.

Bij mij waren het niet mijn tenen die gekneusd raakten, maar mijn twitter-duim waar flink op werd gesprongen, maar ik kan je verzekeren dat die kneuzing inmiddels is weggetrokken, hoewel het een gevoelig plekje is gebleven  ;).

Goede reis verder!

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2011 21:40 #5 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic Bedankt voor 't lachen!
Daan,

Tijdje geleden zat ik in hetzelfde schuitje

Ook constant maar gezeik en geklaag dat het voor mij ook de maat vol was en besloot ermee te stoppen !

Na het forum / club een tijdje aan de kant geschoven te hebben , langzaam weer de draad opgepakt.

Misschien tot ziens over een tijdje ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2011 21:47 #6 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Bedankt voor 't lachen!
:-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2011 10:08 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Bedankt voor 't lachen!
Kan me alleen maar aansluiten bij voorgaande postings. En respect hebben voor je beslissing. En je bedanken voor de constructieve manier waarop wij met ons tweeën  per mail hebben gediscuseerd. Heb ik erg gewaardeerd.

Kan me ook vinden in een (groot) gedeelte van je posting en je gevoel. Dat wil ik ook kwijt. Wat ik echter daar aan wil toevoegen is dat er achter de 'spreekwoordelijke' schermen hard wordt gewerkt om de zaak weer te ijken.

Ik wil je dan ook vooral uitnodigen, om KRITISCH te blijven. Mensen hebben nu eenmaal de eigenschap dat ze óf niet goed lezen, óf alleen dat lezen wat ze willen horen...

Meld je ff aan voor de groep 'TCN en de Toekomst'. Geld ook voor alle andere leden die constructief met ONZE TCN willen omgaan!  :D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2011 10:10 #8 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Bedankt voor 't lachen!
Groep TCN en de toekomst. Wie, wat, waar?  (doel minder "doe eens normaal" niveau?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2011 10:51 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Bedankt voor 't lachen!

Groep TCN en de toekomst. Wie, wat, waar?  (doel minder "doe eens normaal" niveau?)


Inderdaad. Je slaat de spreekwoordelijke spijker op z'n kop! (en dat zouden meer mensen moeten doen...  ;) ). Incl enthousiaste mensen als Daan, Danny, en mijn persoontje!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.241 seconden