Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)

11 mrt 2012 23:01 - 29 juli 2012 19:54 #1 door kees
Edit mod  C:-)
Dit Topic is reaktie van/ uit..... nav videobewerking software
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi...25.msg78097#msg78097

..Na een wintertje offroad slaap mogen de onderarmen ook weer aan de bak. Kolere zeg..

Lache he! :)

Welke software heb je om te editen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2012 23:07 - 12 mrt 2012 00:07 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)
Ik hád een hele mooie van sony, Vegas movie studio. Soortvan Photoshop van de editing software. Dat kostte me ook even tijd om gewoon te begrijpen.

Maar die stond op mijn oude pc en kon ik nu o snel niet vinden. Dit gewoon met de windows movie maker gedaan. Die stond hier al op en werkt. Even de tijd nemen een goede download te vinden voor de goede shit...

11 mrt 2012 23:15 - 12 mrt 2012 00:07 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)
Ok goeie shit ken ik wel. En ook waar het te 'halen'  :angel:

Maar, ik heb geen krachtige PC (geen quadcore i.i.g.). Punt is dat de meeste software de processor gebruiken i.p.v. je grafische kaart. Vandaar dat de systeemvereisten zo idioot hoog zijn. Ik zoek dus software die de grafische kaart gebruikt en de processor verder met rust laat.

En wat ook niet meehelpt, mijn FHD'tje poept .mov

Mschien elders hier even een topique-je over openen..?

11 mrt 2012 23:27 - 10 apr 2012 08:55 #4 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)

En wat ook niet meehelpt, mijn FHD'tje poept .mov

Die .mov bestanden kun je omzetten naar mpeg bestanden door 'kladblok' te openen. Daar 'ren *.mod *.mpg' (kan zijn dat er iets niet klopt in spaties, zonder aanhalingstekens overigens) in te typen en dat opslaan als .bat (ipv de eigenlijke .txt extensie) bestand... dat moet je dan wel in dezelfde map opslaan als je video bestanden. Ze worden dan omgezet in mpeg bestanden. Dat wordt door veel software wel herkend. ... Dat is wat ik altijd doe... maar het kan ongetwijfeld makkelijker.

12 mrt 2012 21:23 #5 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)
Hij blijft goed, dat filmpie.

12 mrt 2012 22:34 #6 door Floor

Zo Floor... en dan ook nog roeien.
Ik wil dit wel eens in actie zien... Ik vermoed dat jij wat extra software op je PC hebt die het werk voor je doet

Dat is ook de reden waarom al die goedkopere cameras geen MPG maken maar MOV of AVI
Bij MPG heb je een zware processor nodig die beeld analyseert, comprimeert en opslaat.
MOV en AVI is slechts in elkaar vouwen en naar disk schrijven.

Het zou maarzo kunnen dat ik ergens wat software op de pc heb staan die dat voor mij doet  ;), maar ik weet er verder niet veel vanaf.  :-\ Heb het een keertje uitgezocht omdat ik het spul niet draaiend kreeg, en dit was een simpel 'trucje' waardoor het nu wel draait. Heb het 'bestandje' bijgevoegd dat dat doet voor mij. (naast die codec, maar ik weet niet wat ik er daarvan precies op heb gezet) ::)
Maar het draait bij mij op een samsung NC10, zo'n netbook, dus een zware processor zit er niet in om die beelden te analyseren en comprimeren ed...
Bijlagen:

12 mrt 2012 22:42 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)
Als je echt een filmpje wilt maken is vooraf een plan maken wel slim. En liever veel korte clips dan weinig lange ;D

En met zo'n helmcam moet je eigenlijk de eerste keer met een laptop erbij proberen. Zeker offroad is het heel moeilijk in te schatten hoe je helm staat en dus hoe je de camera moet mikken. En dan heb je alles ingesteld op technisch rijden kom je weer op een mooi vlak stuk: je gaat verder vooruit kijken en je camera staat weer onder een andere hoek!
Stukje rijden en dan kijken watvoor beelden wat oplevert. Anders film je heel de dag de grond... ;D

Maar dat is weer weinig software gerelateerd...

12 mrt 2012 22:53 #8 door Floor
Ik heb ook zo'n 'helmcameraatje' maar die heb ik op het stuur gemonteerd op een of andere houder van een gps. Dit is op de alp en die filmt precies langs het schermpje (even meten en kijken hoe de beste stand dan is ;-)). Dus dan maakt het niet uit hoe je kijkt :P en het beeld is eigenlijk best wel heel erg goed, helemaal niet trillerig ofzo.  Maargoed, dat is nog weer verder offtopic.

12 mrt 2012 22:58 #9 door Boertje
Beantwoord door Boertje in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)

Het zou maarzo kunnen dat ik ergens wat software op de pc heb staan die dat voor mij doet  ;), maar ik weet er verder niet veel vanaf.  :-\ Heb het een keertje uitgezocht omdat ik het spul niet draaiend kreeg, en dit was een simpel 'trucje' waardoor het nu wel draait. Heb het 'bestandje' bijgevoegd dat dat doet voor mij. (naast die codec, maar ik weet niet wat ik er daarvan precies op heb gezet) ::)
Maar het draait bij mij op een samsung NC10, zo'n netbook, dus een zware processor zit er niet in om die beelden te analyseren en comprimeren ed...

Floor, mocht je binnenkort je laptop een keer mee hebben naar de Roei, dan wil ik het wel eens zien. :P
Het enige dat dat bat-bestandje doet is alle bestanden hernoemen qua naam van .mod naar .mpg , maar zeker niet omzetten naar een ander formaat. Ik gok erop dat je gewoon geen enkele programma gekoppeld had aan de extentie .mod en wel aan .mpg. En waarschijnlijk is je afspeelprogramma slim genoeg om te herkennen welke bestandstype het is.

Qua afspelen raad ik altijd VLC aan. Voor de windowsgebruikers icm met Combined Community Codec Pack ( www.cccp-project.net ) speelt het eigenlijk alles af.
Qua videobewerking heb ik laatst mijn eerste stapjes gezet in iMovie en dat werkt eigenlijk best goed. Verder nergens ervaring mee.

Giant Defi - Zwart-groen-wit [jun 2015]
Africa Twin RD07 - zwart-grijs [apr 1993]
Citroen DS3 - rood-zwart [april 2012]
Cube LTD comp - zwart [jun 2008]

12 mrt 2012 23:05 #10 door Floor

Floor, mocht je binnenkort je laptop een keer mee hebben naar de Roei, dan wil ik het wel eens zien. :P
Het enige dat dat bat-bestandje doet is alle bestanden hernoemen qua naam van .mod naar .mpg , maar zeker niet omzetten naar een ander formaat. Ik gok erop dat je gewoon geen enkele programma gekoppeld had aan de extentie .mod en wel aan .mpg. En waarschijnlijk is je afspeelprogramma slim genoeg om te herkennen welke bestandstype het is.

Nee klopt, het enige dat hij doet is ze een andere naam geven, maar wel alle filmpjes in die map in een keer, dus ik hoef ze niet per stuk te hernoemen. Is zeer prettig voor de luie mens ;-).
Maar ik neem hem wel een keer mee, kun je het zien. Als ik vanuit enschede kom, heb ik dat ding zowieso wel bij me.

13 mrt 2012 14:34 #11 door Damian
Beantwoord door Damian in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)
Na installatie van de juiste codecs (bv de gratis 'K-Lite Codec Pack' ) kun je ook .mov files direct editen met Windows (Live) Moviemaker of andere programma's.

30 mrt 2012 20:24 #12 door HPoskam
Beantwoord door HPoskam in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)
Hallo,

Vraagje, ik heb een Contour Roam gekocht.

Nou zoek ik naar de beste instelling, zodat de beelden mooi zijn mijn SD card niet te snel vol zit.

Als ik mijn Countour roam instel op 720x1280 is het geheugen verbruik 78,8MB per min.

Als ik hem instel op 1920x1080 is het geheugen verbruik 74,6 per min.

Hoe kan dat nou hogere resolutie, is minder MB's  ???

Ik heb het getest door 10 min. lang hetzelfde te filmen op beide instelling met beide 30 frames per sec.?

Wie kan mij dit raadsel uitleggen.

Tips zijn welkom ben een leek met digitale videoopname?

Na 18 jaar Honda (3x Transalp - 1x Varadero) nu over gegaan naar BMW F800GS.

Ik wens de TCN heel veel goede jaren toe.

En vast wel eens tot ziens

30 mrt 2012 23:32 #13 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)
ik dacht dat de 720p met 60 frames draaide
dat verklaart dus de hoger opslag

30 mrt 2012 23:37 #14 door HPoskam
Nee, helaas bij zijn instelbaar op 25 of 30 frames.

Ik heb getest met 30 frames voor de 720P en de 1080P.

Alleen de beeldhoek bij 720P is 170 graden en bij 1080P is die 120 graden, dit zou het kunnen verklaren.

Alleen klopt de handleiding en de specs. dan niet die melden bij 1080P op 30 frames een opname van 8 min. per 1GB en 15 min. per 1GB op de 720P stand.

Snap jij het nog  :o

09 apr 2012 20:53 #15 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)
Waar heb jij de roam gemonteerd?
Ik ben nu aan het testen welke plek de mooiste beelden/minste schokken geeft.
Ik heb de camera gemonteerd op stuur, valbeugel en helm. Het stuur valt voor mij eigenlijk al af, geeft erg onrustig beeld. Valbeugel gaat prima, maar bij bepaalde toerentallen vd motor wordt het beeld wazig vanwege trillingen. Dit heb ik aanzienlijk kunnen verbeteren door de 2 stangen vd beugel met een spanbandje naar elkaar toe te trekken. Dit heeft een dempende werking op de buizen vd valbeugels.
Bevestiging aan de helm lijkt erg goed te gaan, geen heftige schokken, maar wel deel vd helm in zichtveld.

Ik ben er nog niet uit, iemand tips?

Kwaliteit filmpjes gaan wel erg achteruit op youtube trouwens, is dit ook verbeteren?

[youtube]
[/youtube]

09 apr 2012 22:21 #16 door HPoskam
Hierbij mijn eerste test met de Contour Roam en Power Director 10.

http://www.youtube.com/embed/OSbNVmxvxJ8

06 juni 2012 16:29 #17 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)
Cameramensen, een tip. Wanneer je geen dure camera hebt met mechanische beeld stabilisator (image stabilizer) zet hem dan uit en test het. Je hebt mischien eits meer trilloing maar minder gekke vervormingen.

Ik heb ook ergens gelezen dat veel HD cams beter presteren op 720p omdat het beeld dan minder gecomprimeerd hoeft te worden om de datastroom niet te groot te maken voor het geheugen kaartje. Het zou dus kunnen dat Hposkam dus ervaart dat zijn cam gewoon de beelden in 720p minder comprimeert dan op 1080p maar dat kan ik mis hebben. Dus kijk ook naar de kwaliteit instellingen en inderdaad de framerate.

Ik gebruik Avid mediacomposer by the way maar das niet zomaar geleerd.

Voor het coverteren van video is er een gratis optie die heel goed is: Super. Ja zo heet ie....

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

16 juli 2012 20:30 #18 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)
Gopro Hero 2 aangeschaft, geeft een heel mooi, scherp en vloeiend beeld. Helaas is daar niets meer van terug te zien zodra het is geupload naar youtube,
Het filmpje wordt teveel gecomprimeerd.
http://www.youtube.com/watch?v=rZTvn0WIGnU

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

16 juli 2012 22:33 #19 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)
Hm ik vind het prima kwaliteit kan zelfs de tellers in je dashboard aflezen.
Wellicht moet je de kwaliteit in het You-Tube venster ff goed instellen. Het knopje dat op een tandwiel lijkt opent een pull-down menu waarmee je kan kiezen voor HD kwaliteit.

Btw ik weet niet waar je woont maar hebben jullie daar autoloze dagen ingesteld, zie amper verkeer daar  ;)

16 juli 2012 22:43 #20 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Digi-praat topic (niet gps, dus foto, film ed)
Hahaha, geen autoloze zondag, ik woon in Roosendaal en ben binnendoor naar Breda gereden, bewust op wegen waar weinig verkeer komt en het was wel op een zondag, in de avond en veel wind dus dan zijn er ook niet veel fietsers.
Als je het beeld ziet op mijn full HD tv dan is het beeld werkelijk formidabel en ook op de computer, maar als ik het beeld op youtube zie in 720p vind ik het maar bedroevend, dat moet toch beter kunnen.
Ik kijk wel op volledig scherm.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.166 seconden