De ultieme spiegel digitale camera

06 apr 2010 12:23 #21 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic De ultieme spiegel digitale camera

neem eens een dia film.. wat een diepte en kleuren....


Eens. Dat is het enige wat ik momenteel nog mis bij de dig. spiegelreflexen van tegenwoordig; dynamisch bereik. Fuji werkte hier al aan met de S2 en de S3 maar tot op heden is daar nog niet veel aan verbeterd.

Bobby, of je nou voor de Sony gaat of voor een van de grote merken (Canon en Nikon), het maakt allemaal niet bijster veel uit. Als beginnend fotograaf zou ik zelf met een canon 350D/400D/450D beginnen, of als het niet ander kan met de tegenhanger van Nikon; de D60  :D. Een goede prijs en een hele hoop camera.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2010 16:11 #22 door Henkiehuisgevaar
Beantwoord door Henkiehuisgevaar in topic De ultieme spiegel digitale camera
Hey,

Canon D500.
Geweldige camera.
Voor mee te nemen op de motor natuurlijk 3x niks, daarvoor een sony w300 met 13,6 mp.

Henkiehuisgevaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2010 22:20 #23 door Dero HansZ
Beantwoord door Dero HansZ in topic De ultieme spiegel digitale camera
Heren,

Ik heb er natuurlijk geen bal verstand van, maar volgens mij is het niet de camera maar de fotograaf degene die een mooie plaat maakt.
De meeste van ons (fotografen) benut de mogelijkheden van onze camera's toch niet.
Dus wat ik zeggen wil een CREATIEVE fotograaf maakt met een compact camera vaak mooiere foto's dan iemand
met een dure spiegelreflex zonder dat ene woordje.

Gr Hans

"How many roads must a man drive down until he admits he's lost?"

XL1000V-SD01 8)
www.flickr.com/photos/photohansz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2010 09:06 #24 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic De ultieme spiegel digitale camera
@ Allen... Heb 'n.a.v.' en op de laatste rit met een aantal mensen gesproken. Er blijken best (veel) mensen te zijn die eens 'in transalpclub verband' met een kleine groep willen gaan 'motorrijden & fotoworkshoppen'.

Vervolg... Eerst ff hier:
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3422.0

Zodra er meer concreet is (waarschijnlijk ergens deze zomer) open ik een nieuw draadje.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2010 22:47 #25 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic De ultieme spiegel digitale camera
Canon 5D mark II
Behalve erg goede foto- heeft 'het ding' ook nog eens professionele video-kwaliteit.
Er worden al reclamefilms mee 'gedraaid'
Tweedehands body heb je al voor 1200,- op het moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2010 23:57 #26 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic De ultieme spiegel digitale camera

Met het Canon 14-70 objectief wat ik te koop heb erbij helemaal toppie!!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2010 08:26 #27 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic De ultieme spiegel digitale camera

Canon 5D mark II
Behalve erg goede foto- heeft 'het ding' ook nog eens professionele video-kwaliteit.
Er worden al reclamefilms mee 'gedraaid'
Tweedehands body heb je al voor 1200,- op het moment.


ZO !!!! Doe maar !!

Idd een beest van een camera. En de HD film mogelijkheden zijn idd schitterend !!
Heb er hele mooie resultaten van Phillip Bloom op Vimeo mee gezien.
Perfecte scherpte diepte verhoudingen d.m.v. de verwisselbare lenzen.
( http://www.vimeo.com/5032965 )

Jammer dat het een Canon is  ;D  Maar Nikon timmert ook lekker mee aan de weg !   

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2010 08:52 #28 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic De ultieme spiegel digitale camera
Dan zou je eigenlijk ook even "Reverie"  -> www.usa.canon.com/dlc/controller?act=Get...leAct&articleID=2326 moeten bekijken. Fantastisch... De 7D heb je trouwens met vergelijkbare specs voor een kleine 1200 euro nieuw!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2010 09:50 - 28 apr 2010 09:55 #29 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic De ultieme spiegel digitale camera

Heb er hele mooie resultaten van Phillip Bloom op Vimeo mee gezien.


Hier zit Phillip Bloom op  de Skywalker ranch (het huis van george lucas van Lucasfilm, de maker van o.a. star wars) George wou wel eens zien wat er zoal mogelijk was.
Hij speelt hier met de 5d mk II en de nieuwe 7d. De 7d is erg gaaf met zijn uitgebreidere video mogelijkheden maar wel iets minder dynamisch in kleur, helderheid en zijn zwarten klappen sneller dicht (je ziet bijv in een donkere jurk/blouse/broek de vouwen dan niet meer) ook heeft hij wat sneller last van moiré.

philipbloom.co.uk/dslr-films/skywalker-ranch-5dmkii-and-7d/

Nog even en dan komt deze klapper op de markt:

De Red Scarlet camcorder, gaat maar zo'n $3000 kosten en dat voor 3K is ongehoord.

dvice.com/archives/2008/07/new_rendering.../new_rendering_o.php

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2010 12:23 - 28 apr 2010 12:26 #30 door Peter
Beantwoord door Peter in topic De ultieme spiegel digitale camera
Laat ik maar even als een potloodventer te werk gaan 8). Mijn ultieme body is mijn Canon eos 1D Mark III. Daarnaast heb ik ook 2 1D's en een 40D, een kast vol lenzen, speedlight's, convertors, etc. Toeval wil het dat ik persfotograaf was en nu nog sportfotograaf ben (naast mijn reguliere werk). Wanneer ik privé op pad ga heb ik een Canon Ixus in mijn zak en laat ik graag alle kilo's thuis.

Voor consumenten is er geen verschil in kwaliteit tussen Canon en Nikon. Enkel de sportfotografen kiezen momenteel bij voorkeur voor Nikon i.v.m. een autofocus-probleem bij Canon, maar de kleuren van de Nikon zijn weer minder dan de Canon. Als je veel reist zou ik voor Canon gaan, die hebben veel meer resellers en reparatiepunten dan Nikon. Nikon is wat kwetsbaarder (contactpuntjes, bevestiging lenzen e.d.) dan Canon, wat bij veel reizen ook een argument kan zijn. Verder is het een kwestie van emotie: wat geeft mij een beter gevoel.

Wil je gewoon leuke foto's maken en niet pielen met handmatige instellingen, dan zou ik voor een compactcamera kiezen. De voornaamste reden om voor een spiegelreflex te gaan is dat je lenzen kunt wisselen. Compactcamera's (de wat betere camera's die je voor een bedrag tussen de 300 en 400 euro kunt kopen) kunnen namelijk nagenoeg hetzelfde, alleen kun je de lens niet wisselen (is ook een voordeel, want alles wat niet los kan neemt ook geen stof op). Als je van jezelf weet dat je toch nooit een lens verwisselt, koop dan een compactcamera.

Waar ik op let bij aanschaf van een nieuw fototoestel is of de lens goed is en wat de optische zoom van een lens is. Digitale zoom is nonsens, dat kun je later op je pc ook wel en de kwaliteit van de foto wordt er minder van. Tweede punt is of er een accu in zit of gewone batterijen. Als je reist heb je namelijk niet altijd een stopcontact om je accu op te laden, maar een pakje AA's kun je overal wel kopen. Aantallen pixels zijn vanaf een mega of 8 ook bijzonder oninteressant, tenzij je posters op A3 of A2 formaat wilt afdrukken.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.248 seconden