De ultieme spiegel digitale camera

14 apr 2009 21:45 - 14 apr 2009 21:53 #1 door bobby templier
De ultieme spiegel digitale camera werd gestart door bobby templier
De ultieme spiegel digitale camera
Welke hebben jullie ik denk aan de sony200 voor 350 over de toonbank gaat.

www.digicamshop.nl/product/54872/sony-a200-dt-18-70mm-kit.html
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2009 22:55 #2 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic De ultieme spiegel digitale camera
Nikon rules !!!!

Maar daar is een ander forum voor om over fotografie te babbelen , dunkt me  :-[

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2009 23:04 #3 door Lunatic
Beantwoord door Lunatic in topic De ultieme spiegel digitale camera
Ik heb pas een D40x van Nikon aangeschaft na zeer goede reacties van diverse vakbladen en tests. Tot nog toe erg tevreden. Enige ervaring met fotografie is wel een vereiste om de camera ook goed tot zijn recht te laten komen. Ik heb er meteen maar een dik boek bijgekocht met allerlei tips en technieken en denk er nu over ook maar een cursusje te gaan doen. Maar hoevaker je plaatjes schiet, hoe beter het lukt en hoe makkelijker je dingen kunt instellen. Er zit in de D40x trouwens ook een fijne begeleiding met plaatjes om je kennis te laten maken met de verschillende instellingen.

My 2 cents; Nikon D40x. Prima prijs kwaliteit. Denk trouwens ook goed na over welk objectief je wilt hebben. Wil je trouwens gewoon plaatjes schieten van vrienden op n feestje dan voldoet een compactcamera beter door de eenvoud. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2009 08:42 #4 door dream
Beantwoord door dream in topic De ultieme spiegel digitale camera
hoi,

Sinds kort overgestapt van F3 (ja, ja, analoog, ik weet het, naar een D700, geen krop factor en al mijn Nikon Ai en Ais lensen gewoon te gebruiken ), daar had ik nogal wat van bij elkaar verzameld. Bevald me prima, alleen nog even wennen aan de software om de foto´s mee te bewerken.

Jensen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2009 09:48 #5 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic De ultieme spiegel digitale camera
Ik heb zelf de A350 omdat ik, als overstapper van 'compact', veel waarde hecht(te) aan de 'live-view', en die heeft Sony werkelijk prachtig voor mekaar in de 300/350.
De 200 heeft geen live-view, dus kun je ook naar concurrenten kijken als Nikon (D60, D80?) of Canon die, toegegeven, op fotografisch gebied toch net wat mooiere plaatjes schieten (niet dat de Sony tegenvalt, hoor!!)
Mijn ervaring beperkt zich tot Sony, en ik moet zeggen dat alles zeer intuïtief werkt, je hebt het ding zo onder de knie.
Let wel op of een body ingebouwde beeldstabilisatie heeft, want Canon en Nikon willen dat nog wel eens in de lens proppen waardoor die een stuk(je?) duurder worden  ::)
Als je waarde hecht aan live-view, kijk dan zeker eens naar de A300!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2009 22:05 - 15 apr 2009 22:07 #6 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic De ultieme spiegel digitale camera
Ik ben in het bezit van een Nikon D40X met een 18-200 VR lens, je hoeft idd niet te koppelen en de camera bevalt me super. De volgende uitgave is een Nikon SB600 flitser, en deze zal spoedig volgen.

Sony heeft ook mooie camera's net wat ze zeggen, gewoon naar een zaak gaan en kijken hoe je de camera in de hand ligt want je wilt iets maar dan moet ie je wel bevallen.

Kopen zou ik gewoon online doen scheelt een hoop in de portemonee.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2009 22:06 #7 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic De ultieme spiegel digitale camera
ik heb de fujifilm finepix s5800..

simpel en goed..




Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2009 23:25 #8 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic De ultieme spiegel digitale camera
Alle mogelijke info is te vinden op het forum van:

forum.belgiumdigital.com/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2009 06:27 #9 door ger
Beantwoord door ger in topic De ultieme spiegel digitale camera

Ik heb zelf de A350 omdat ik, als overstapper van 'compact', veel waarde hecht(te) aan de 'live-view', en die heeft Sony werkelijk prachtig voor mekaar in de 300/350.
De 200 heeft geen live-view, dus kun je ook naar concurrenten kijken als Nikon (D60, D80?) of Canon die, toegegeven, op fotografisch gebied toch net wat mooiere plaatjes schieten (niet dat de Sony tegenvalt, hoor!!)
Mijn ervaring beperkt zich tot Sony, en ik moet zeggen dat alles zeer intuïtief werkt, je hebt het ding zo onder de knie.
Let wel op of een body ingebouwde beeldstabilisatie heeft, want Canon en Nikon willen dat nog wel eens in de lens proppen waardoor die een stuk(je?) duurder worden  ::)
Als je waarde hecht aan live-view, kijk dan zeker eens naar de A300!


heb ook pas de sony a300 gekocht.
zeer leuk en makkelijk te bedienen toestel.
de alpha kwam ook zeer goed uit de test van diverse merken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 16:00 #10 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic De ultieme spiegel digitale camera
Nikon rules, idd.

Snel, enorm lange levensduur van de accu, veel accesoires voor leverbaar...
Hebben zowel een D60 (super licht!), een D70s en een D80. Die D80 eigenlijk te snel gekocht... Vlak er na kwam de D90 uit...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 17:56 #11 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic De ultieme spiegel digitale camera
Ik heb nog een Canon 20D te koop, nagenoeg niet gebruikt, best wel zwaar toestel voor een kleine vrouw.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 20:05 #12 door kees
Beantwoord door kees in topic De ultieme spiegel digitale camera
Zelf ben ik van de spiegelreflexen afgestapt. Duur, groot, zwaar.

Ik ben ook een Nikon-lover. Heb tegenwoordig een Coolpix L3.

Ik vind wel dat als je voor Nikon gaat, je ook Nikkor objectieven moet gebruiken. Uiteindelijk bepalen die in hoge mate de kwaliteit van de compositie.

Nikon en Sony strijden om de eer. Bij Nikon zijn de spiegelreflexen net iets beter, bij Sony de compact-camera's. Maar dat is voer voor de mierenneukers..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2010 23:52 #13 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic De ultieme spiegel digitale camera
Zo heeft iedereen zijn of haar voorkeur. Twee jaar geleden via camera nu.nl in Urk (hele goeie overigens!) een Canon Powershot A710 besteld.
Wat dat kleine ding klaarspeelt,  :o je kunt zelfs een auto fotograferen in een andere kleur etc. en die scherpte...........hoef je geen spiegelreflex voor te hebben..... :)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 08:03 #14 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic De ultieme spiegel digitale camera

Zelf ben ik van de spiegelreflexen afgestapt. Duur, groot, zwaar.

Ik ben ook een Nikon-lover. Heb tegenwoordig een Coolpix L3.

Ik vind wel dat als je voor Nikon gaat, je ook Nikkor objectieven moet gebruiken. Uiteindelijk bepalen die in hoge mate de kwaliteit van de compositie.

Nikon en Sony strijden om de eer. Bij Nikon zijn de spiegelreflexen net iets beter, bij Sony de compact-camera's. Maar dat is voer voor de mierenneukers..


Nikkor is idd héél goed, scherp, snel en degelijk

Nadeel van Nikkor: die kosten verduld meer dan een body!!! Heb zelf uitstekende ervaringen met Tamron en Sigma objectieven. Koop ze tegenwoordig via internet (Camera.nl, etc). Tweedehands is ook een optie, maar het nadeel is dat je dan nooit echt zeker weet wat er mee is gebeurd...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 08:20 #15 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic De ultieme spiegel digitale camera
Jeetje, het lijkt hier wel een fotoforum :)

"Nikon rules" zei ik al en datzelfde voor de Nikkor lenzen ! Kwaliteit heeft helaas vaak een prijskaartje al betaal je vast ook wel een "beetje" de naam.
Lenzen zijn idd duurder dan de body. Maar deze bepalen voor het grootste gedeelte de kwaliteit van je foto. Ik denk zelfs feitelijk meer dan het aantal megapixels van de body. Dat is een race die menig amateur het hoofd op hol brengt terwijl de meeste kiekjes alleen maar op de computer staan en nooit/zelden worden afgedrukt of een (deel)vergroting krijgen.
Maar goed er zijn ook zeker "goede" alternatieve voor een "prettiger" prijs. Zeker voor de lenzen die je niet veel begruikt een alternatief. ( sigma )
Ik zou zeggen bezuining niet op je "standaard" lens :)

Nog belangrijker is om je camera "te kennen" hoeveel lopen er niet rond die hun dure SLR alleen op AUTOMAAT gebruiken ?  :( en een stukje compositie/beeld uitsnede, ook niet onbelangrijk.

Al met al een hele leuke (tijdrovende)  veelzijdige  hobby !

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 09:55 #16 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic De ultieme spiegel digitale camera

ik ben iemand die nog steeds vast houdt aan  de normale foto film.

ook al is het digitale tijdperk betaalbaarder geworden vind ik de kwaliteit/prijs verhouding nog niet geevenaard.
neem eens een dia film.. wat een diepte en kleuren
om dit te bereieken met een digitale camera en lenswerk ben je duurder uit
maar als je heel reeel bent is een spiegel reflex camera niet erg handig als ultieme reis camera tenzij je ruimte genoeg hebt
Ik heb ze jaren lang mee gezeuld .. prachtige foto's mee gemaakt maar gewoon weg groot en zwaar(zeker met statief en wat lens werk, kleurenfilters etc

heb dus recentelijk gekozen voor een compact camera van casio EX H 15
en zoals niko ook al zei zal ik  hier zelfs  nooit alle mogelijkheden benutten

ben nog steeds dol op sluiter tijd, iso,  belichting , kleurcorrectie etc
met andere woorden creatief
het zogenaamde foto shoppen zit niet echt in me..
vroeger heette dit overigens  retoucheren

maar waarom maken we eigenlijk een foto......ook iets om over na te denken

visueel iets vast leggen omdat we een slecht geheugen hebben ;D


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 11:19 #17 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic De ultieme spiegel digitale camera
Analoog versus digitaal ? Tja daar lopen de meningen nog al over uitéén.

Begonnen ooit met een grootbeeld negatief daarna een hele poos met kleinbeeld gefotografeerd, toen naar dia, en tegenwoordig digitaal. Laatste tijd meer op het video filmen aan het toeleggen. Mooie combinatie van foto/audio/computeren. Dus drie hobby's in één. :)

Heel lang hebben de profesionals het digitale buiten de deur gehouden. Maar vandaag aan de dag zijn er nog maar heel weinig puristen. Zeker in de media en nieuwsgaring , sport is men nu toch zeker wel over gestapt naar digitaal.

Ik zie het een beetje als PA technicus en HIFI mensen (audiofielen) beide druk met geluid, maar de laatste draven daar wel  heel erg ver in door. ( gouden stekkertjes en peperduur kabel werk, omdat het dan beter klinkt )
Zelfde met kleur verzadiging / scherpte diepte , denk dat het "gros" het verschil niet hoort en/of ziet.

Voordeel van digitaal dat zeker ik, jij "slechts 1 op 10" is raak. Toch wat meer foto's maak eer een bevredigend resultaat verkregen wordt, wanneer ik wat aan het expirimenteren ga.

Isowaarden, diafragma, witbalans, scherpte diepte,  zijn voor een hoop mensen toch onbekenden kreten. Is helemaal niet erg er zijn voldoende automaten die het prima voor je doen. 't is maar net wat je wilt en leuk vind en met of voor welk doel je foto maakt.

maar vooral .....have fun !


Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 19:53 #18 door Paul
Beantwoord door Paul in topic De ultieme spiegel digitale camera
ik heb deze een paar weken geleden gekocht bevalt me prima maakt mooie foto's fuji finepix S 1500 niet al te groot maar ook niet zo klein

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mrt 2010 20:12 #19 door kees
Beantwoord door kees in topic De ultieme spiegel digitale camera

maar waarom maken we eigenlijk een foto......ook iets om over na te denken

visueel iets vast leggen omdat we een slecht geheugen hebben ;D


Ik denk meer om een gevoel vast te leggen dat je hebt bij hetgeen je vastlegt. En als je de plaat terugziet is dat zelfs versterkt. Of gewoon het 'Mam, kijk MIJ nou!': Achteraf willen delen wat je gezien/meegemaakt hebt?

Ik vind het wel een dubbele aangelegenheid: dat 'aapjes kijken' als je mensen fotografeert. Maar dat zit in dezelfde bovengenoemde hoek, toch?

Ik ben overigens begonnen ooit met een Pentax S1 spiegel van mn pa met een handbelichtingsmeter. Daarna een Nikon FM met allerlei Nikkor objectieven. Daar heb ik het echt mee geleerd. Toen ik naar Australie ging rijden heb ik alles uit volume/gewichts-overweging ingeruild op een Minolta Dynax 7000i (of zoiets) met een 28-200 objectief. In het begin Zw/w en kleurennegatief. Later alleen maar dia. Als je overigens een dia scant naar digitaal komt de resolutie op 9600 dpi en wordt je bestand iets van 160Mb. Om maar met Ad mee te gaan met iets over resolutie/verzadiging en bla.

In 2006 kocht ik een Nikon Coolpix L3 compact. Past in de borstzak, rits-rats klaar en weer doorkarren. Gegarandeerd een mooie plaat zonder omslachtig tijdverlies (want kanonne wat stop je vaak voor een foto...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2010 22:03 #20 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic De ultieme spiegel digitale camera
Bobby,

Simpele vraag met veel mogelijke antwoorden!  :) Ben zelf (part-time) fotograaf, dus heb wel enige ervaring met diverse camera's en toebehoren. Begonnen met Minolta maar met de overname door Sony overgestapt op Nikon en geen spijt daar van.
Wat wil je met de camera doen?? Alleen op (motor)reizen foto's maken, of ook van (spelende) kinderen, sport, actie??? Zou je van fotografie ook een hobby willen maken, dus zelf nadenken over de opname instellingen i.p.v. alles op de automaat? Denk eraan dat je een hele dure camera kunt kopen, maar daar met een alles in één kitlens (een 18-200 mm) nooit het volledige potentieel van de camera benutten kan! Verder weken de goedkopere camera's, zoals D40 D3000 van Nikon alleen met AF-S objectieven, waardoor je veel objectieven niet kan gebruiken.
Grootse voordeel van een spiegelreflex t.o.v. een compact camera is de veel betere beeldkwaliteit, vooral bij hogere iso gevoeligheid. Verder heeft een reflex bijna geen ontspanvertraging. Bij een compact is tussen indrukken ontspanknop en daadwerkelijke opname soms "het" moment al voorbij. Ook de snelheid van de autofocus van een reflex is veel sneller dan een compact.
Eigen voorkeur gaat dan toch uit naar de reflex, wel wat zwaarder en groter, maar die doet tenminste wat ik wil. Toch gaat er nog een kleine allweather compactcamera mee in de motorjas, want soms duurt het gewoon te lang om die reflex uit de tanktas te pakken....

Succes met je keuze!

Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden