HIER was ik..... Een bijzondere Plek

22 sept 2012 11:26 #1 door Oldtimer
HIER was ik..... Een bijzondere Plek werd gestart door Oldtimer
Dit topic is om met een iedereen 1 foto te delen van een bijzondere locatie waar je bent geweest met je motor. Uiteraard wel een clubmotor.
Toelichting erbij is misschien wel leuk, over hoe, wat en waarom.
Het is niet de bedoeling om hier een complete fotoserie of je reisverhaal te posten .
Meer straks een verzameling van diverse postings met mooie locaties.

Een voorbeeld.

Het Koning Albertmonument is een oorlogsmonument in de Belgische kuststad Nieuwpoort. Het staat net buiten de oude stadskern, op de rechteroever van de IJzer, bij het sluizencomplex de Ganzepoot. Het monument werd opgetrokken in 1938, naar ontwerp van Julien de Ridder, ter ere van Koning Albert I en de Belgische troepen in de Eerste Wereldoorlog.

Ik heb deze plek bezocht met Peter en Tinie in het kader van de loopgravenrally 2012.

GPS 51.135908,2.754948

Hoe meer foto's en lokaties, hoe leuker het wordt om ze aan elkaar te rijgen en een tocht erlangs te maken.
GPS coordinaat bijvoegen mag, maar hoeft niet perse.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2012 17:41 #2 door Paul
Beantwoord door Paul in topic HIER was ik..... Een bijzondere Plek
2 weken geleden op de Alp,  in België  zeer indrukwekkend       
                                              HENRI-CHAPELLE AMERICAN CEMETERY AND MEMORIAL

22 sept 2012 18:03 #3 door wimj
Beantwoord door wimj in topic HIER was ik..... Een bijzondere Plek
5 september j.l.: Las Peñas de Riglos in de zuidelijke Pyreneen.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i
Bijlagen:

28 okt 2012 19:47 #4 door henkiehaag
Beantwoord door henkiehaag in topic HIER was ik..... Een bijzondere Plek
Fort Tabourde Franse Alpen

Juli afgelopen zomer, aan het begin van de Ligurische grenskam route ( noordkant)
Bijlagen:

23 jan 2013 22:30 #5 door kaledegrote
Beantwoord door kaledegrote in topic HIER was ik..... Een bijzondere Plek
Even nieuw leven inblazen............

Hier was ik vorig jaar........niet op de TA want die had ik toen nog niet......Er waren momenten bij dat ik beter een TA had kunnen hebben dan die zware koe......

Foto gemaakt in het zuiden van Turkije richting Syrie

Groet,

Marco

23 jan 2013 23:04 #6 door Floor
Beantwoord door Floor in topic HIER was ik..... Een bijzondere Plek

Foto gemaakt in het zuiden van Turkije richting Syrie

Cool! Waar in turkije richting syrie?

23 jan 2013 23:53 #7 door kaledegrote
Dit was in Gombe, nabij Elmali in de provincie Antalya.....Uiteindelijk kwam ik Syrie helemaal niet in.....De onlusten aldaar waren zo heftig geworden dat de grenswachten mij niet wilden toelaten......Uiteindelijk ben ik 10 weken in Turkije gebleven ipv Syrie en Jordanie.

Ik wacht rustig af totdat het weer rustig is daar en ga gewoon weer die kant op......het zál écht een keer lukken!

Hieronder een routekaartje van mijn totaal ongeplande reis.........

Jij bent toch ook in Turkijke geweest? Vanuit Alexandrie toch?

24 jan 2013 02:01 - 24 jan 2013 11:37 #8 door Floor
Haha, dat is een aardige ronde!! Ziet er mooi uit... en 10 weken is ook best lang!! Cool! Wanneer was je daar vorig jaar?
En Gombe... hm... uh... ben ik ook wel eens langs gereden, maar toen lag er nog niet zulk mooi wegdek!  :o

Ik ben afgelopen zomervakantie idd vanuit Egypte (Port Said) met de boot Turkije ingekomen, Mersin en van daaruit de snelste weg naar huis (akseray, ankara, istanbul, edirne), dus was niet zo'n boeiend Turkije.  :-X Maar we wisten wat we misten, andere vakanties zijn we daar ook al wel geweest.
Eén vakantie vooral het midden en zuidelijke deel (iets van Edirne, Istanbul, Capadocië, Nemrut Dagi, Urfa, Gaziantep, Mersin, Antalya, Side, Kemer, Pamukale, Izmir, Bergama,Canakale, Ipsala).
En daarna nog twee keer toen we vanuit Syrië kwamen. Dus toen ook vooral zuid langs. (Iskenderun, Adana, Mersin, Antalya, Konya, Bergama/Istanbul, Edrine)
Eén keer ben ik noord langs geweest. Naar Georgië(Istanbul, Ankara, Trabzon, Georgië) en daarna weer terug Turkije in langs de Ararat, Dogubayazit, Iran in. Vanuit Iran terug door Hakari en die streek, maar in de weken dat wij in Iran waren, was de PKK daar actief geweest, dus dat was niet echt een relaxte terugweg (lees: helicopter 'begeleiding,' op elke kruising ruim een half uur als schietschijf voor een politiepost staan wachten op je paspoort waar de militairen zelf achter zandzakken zaten terwijl ze ons door de kijker van hun geweer bekeken, tanks ready-to-use. Iets minder relaxed vakantie vieren was dat.  ::)). En vanaf Hakari, Adana, Antalya, Konya, Bergama, Cannakale, Edirne.

Een beetje hetzelfde eigenlijk dus als jij hebt gedaan... alleen dan in een aantal vakanties met een aantal keer extra die zuidkust.  Vanaf daar kom ik ondertussen zonder kaart ook wel thuis. ;-)
Tsja... we hebben die Turken al heel wat brandstoftax betaald... met al jaren 2.00 euro per liter... 
Maar 10 weken... Dat is wel lang. Je hebt ook aardige lussen gereden!

24 jan 2013 11:30 #9 door kaledegrote
Het was idd een aardige ronde, heb totaal 18.000 kilometer gereden in 3 maanden (uit en thuis zeg maar)

Wat leuk om te lezen dat jij Turkije ook zo intensief hebt bezocht. Ik vind het toch wel een speciaal land. Enorm groot natuurlijk, mooie natuur, onheilspellend weer af en toe. Soms ook wat gevaarlijk vwb je medeweggebruikers (laatste keer dat ik er was heb ik mijn been laten hechten in Bergama. Tractor zag me niet en reed over mij en mijn motor heen) Hoe oostelijker je gaat hoe mooier het wordt vind ik. Ik baal nog wel hoor dat ik Syrie en Jordanie niet heb gezien. Israel, Libanon en Egypte wel maar die landen, er is elke keer weer iets waardoor het niet doorgaat....

Jouw ervaring in Iran is op zijn minst een adventure te noemen. Je zit er niet op de wachten maar eenmaal thuis toch weer een mooi verhaal.

Die lussen, dat lag ook een beetje aan de omstandigheden. Ik heb hier en daar vrienden wonen in Turkije waar ik heen ging. Ook kwam mijn vriendin een paar weken over. In Kas (tussen Fethiye en Antalya) woont een vriend van mij waar ik 2 keer ben geweest in die periode. Een keer voor de leuk en een keer omdat het eigenlijk even nodig was (had een ongelukje gehad en moest even rust nemen van het rijden) Mocht je nog terug gaan naar Turkije neem dan contact op met hem. Hij is actief op ADV rider. Hij heet David, op de site DickyB. Hij woont dus in Kas en is fervent motorrijder en amateur fotograaf. Heeft 3 XT´s en een retro Beemer. Heeft massa´s vrienden waarmee hij altijd aan het klooien is met de motoren in de bergen. HIj heeft een prachtig huis in de vallei. Hij nodigt motorrijders uit om bij hem en zijn vrouw te logeren. (voor gratis ook nog) Hij heeft zo een aantal keren per jaar wat motorrijders over de vloer. Leuke mensen, relaxte omgeving en hij laat je de mooiste plekjes in de omgeving zien en kan je ook enorm goede tips geven voor de reis die je gaat maken. Dankzij hem heb ik hele mooie plekjes gezien in Turkije.

Kijk altijd met veel plezier naar mijn foto's.....het gaat alweer kriebelen als ik er aan denk.....wanneer kan ik weer!?

Leuk om te lezen dat je ook veel gezien hebt daar!  Enja, die benzine....een aderlating! Wat dat betreft een "geluk" dat je niet hard kan rijden daar, het verbruik is dan weer gunstig........

Heb je nog ergens een weblog van je reizen?

Groet,

Marco

24 jan 2013 16:36 #10 door Floor
Syrië en Jordanië zijn ook mooi inderdaad. Ik ben er in 2008 en 2009 geweest, toen was alles (zo goed als) rustig, dus we konden daar mooi toeren (op de terugweg van Tunesië, Libië, Egypte en een keer heen en terug). Is wel een aanrader, maar niet nu.
Ben je afgelopen zomervakantieperiode in Turkije geweest? Toevallig nog een Belg op een Transalp600 tegengekomen die een boot aan het zoeken was naar Afrika?
Ik houd eigenlijk nooit wat bij van die vakantie's. Heb alleen afgelopen vakantie wat op dit forum geschreven af en toe. Staat onder reizen en evenementen oid. Heb jij wel ergens wat staan?

Gaat wel offtopic zo... ik zal even nadenken of ik met de alp nog op een bijzondere locatie ben geweest...  :-\

24 jan 2013 17:39 #11 door kaledegrote
was afgelopen zomer ook in Turkije op de motor.....Geen belg op een TA gezien :-)

Jammer dat je niets hebt bijgehouden, ik hou wel van mooie reisverhalen en vooral de mooie foto's die daar bij horen. Maargoed, zelf doe ik dat ook niet.....Ik heb wel een boel foto's staan op mijn Facebook pagina......

En volgens mij hoef jij niet lang na te denken of je op een bijzondere locatie bent geweest, het is meer dat je niet kan kiezen wat de mooiste is geweest...

Ik heb overigens onlangs de oranje cross TA van Propje gekocht.....(die dag dat je hem hebt zoekgereden tijdens een offroadritje) :-)

24 jan 2013 21:37 #12 door Floor
De Meroe pyramides in Sudan.

Deze pyramides zijn gebouwd aan de oostzijde van de Nijl rond 300 voor Christus onder het laatste Meroe kingdom. Deze cultuur is op cultureel, economisch, politiek en militair erg beïnvloed geweest door de oude Egyptenaren, die op dat moment op instorten stond. De stad Meroe was de hoofdstad van het koninkrijk.
Er staan nog circa 200 pyramides rondom die stad, waarvan de meesten in groepen gebouwd zijn, maar slechts enkelen zijn nog terug te vinden in het hedendaagse landschap.

En ik zag die oranje alp al langskomen ja! Leuk ding! Haha, maar wie wie zoek reed is de vraag  :-X  :P
Binnenkort nog plannen voor andere trips?

24 jan 2013 23:39 #13 door kaledegrote
Gave foto! Heb plannen zat maar helaas werk ik bij een bedrijf wat het nodig vindt om maar heeeeel weinig vrije dagen toe te kennen.......Nummer 1 op mijn verlanglijst is Chili en Argentinie. Nummer 2 de Zijderoute.........nummer 3, sja........eerst maar eens 1 en 2 doen :-)

En jij? (of jullie, neem aan dat er meer mensen plannen hebben?)

05 mrt 2014 19:07 #14 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic HIER was ik..... Een bijzondere Plek
Foto's op bijzondere plekken heet dit topic. Maar hoe bijzonder is ons eigen koude kikkerlandje
Eigenlijk. Was vanmorgen onderweg naar m'n werk in Utrecht en moest gewoon even stoppen om van de
Ochtend zo'n te genieten. Hoezo vervelend om te gaan werken ;).

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)
Bijlagen:

08 nov 2014 00:13 #15 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic HIER was ik..... Een bijzondere Plek
Bijna dezelfde plek in dat kikkerlandje. Op weg van werk naar huis op de Lekdijk even gestopt voor een mooi plaatje van de motor bij ondergaande zon.

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy
Bijlagen:

08 nov 2014 11:22 #16 door wimj
Beantwoord door wimj in topic HIER was ik..... Een bijzondere Plek

Nummer 1 op mijn verlanglijst is Chili en Argentinie. Nummer 2 de Zijderoute.........nummer 3, sja........eerst maar eens 1 en 2 doen :-)

En jij? (of jullie, neem aan dat er meer mensen plannen hebben?)

Tierra del Fuego staat er bij mij ook op. Maar ook Polen, Rusland en de noordelijke staten van de USA. Daarna heb ik mijn lijstje met motorreizen wel zo ongeveer afgewerkt...

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

08 nov 2014 15:45 #17 door Fred
Beantwoord door Fred in topic HIER was ik..... Een bijzondere Plek

En het verhaal staat in Evenementen en Reizen hier op de site en ook in de Transalper. Mijn verlanglijstje is redelijk afgewerkt, maar ik zou zeggen blijf er van dromen want op een keer sta je op zo'n plek.

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10997.0

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden