Reacties op vragen van Bezoekers / leden

02 dec 2012 14:31 #1 door Herman
Reacties op vragen van Bezoekers / leden werd gestart door Herman
Naar aanleiding van enkele reacties van Bill in het GPS topic naar aanleiding van een vraag door Mike,
open ik maar even een nieuw topic om het originele niet verder te bevuilen.

Herman als jij het verkiest om op track te rijden omdat wanneer je op route rijdt die dame steeds tegen je praat vervelend vindt, zou ik de gebruikers handleiding nog maar eens na lezen want die dame kan je uit schakelen en dan toch gewoon muziek luisteren terwijl je route toch wordt genavigeerd.

Hoi Bill,

Je schrijft het goed ik verkies......en geen dank voor je beleerende toon over de handleiding, wat je schrijft is me bekend.

Graag een ander topic starten (heb ik vast gedaan) in de praathoek mocht je nog meer kwijt willen over mij, de Tomtomers of Hermanizer
danwel mensen die niet om kunnen gaan met een Garmin volgens jouw.

Met dit soort opmerkingen is een bezoeker/lid niet geholpen, en vindt ik ook niet zo passend met hetgeen
de TCN pretendeerd te zijn gastvrij, behulpzaam en gezellig.

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2012 01:21 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden
Persoonlijke grieven kunnen ook via pm.

Hou op met zinloos geweld, begin bij jezelf.

09 dec 2012 20:45 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden
... heb idd even gewacht met reageren ...

En vind het nog steeds lastig.

Hebben allemaal onze on-hebbelijkheden en daarin ben ik zeker niet de laatste- of eerste...  :-[ Maar weet een aantal forumgebruikers ontzettend te waarderen vanwege hun input in de vereniging 'Transalp Club Nederland' en daar horen Herman en Bill (William) zeker bij. Dit begint bij (sorry Brombeer... ) het betalen van contributie om dit medium in de benen te houden.

OT... Soms kan het helpen om iets minder tussen de regels door te lezen... Soms moet je dat juist doen. Dit (Herman zijn posting hiervoor) is zo-een.

Ben zelf gestart met een topic over de moderatie op ons forum en nav, op een - ontzettend keurige en proffesionele manier - een reactie ontvangen van het moderator team.

Ik kan me helemaal vinden in Herman's reactie, maar ook in de reactie van Bill... Ook ik erger me er wel eens aan (niet teveel hoor!) als mensen 'out off the blue' met iets komen wat via de 'ZOEK' functie simpel en doeltreffend beantwoord had kunnen worden. Maar helaas, ook dat is niet uniek voor ons TCN Forum maar gebeurd ook op het Varadero Forum, ADVrider forum, etc etc.

Oja... ik voel me als TomTom Fanatic (zo kun je het gerust noemen!  ;D ) niet aangesproken door de reactie van Bill.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

10 dec 2012 00:09 #4 door kees
Je standpunt is al jaren bekend Bernard.

Niks nieuws onder die zon zou ik zeggen. Maar ik heb alleen al op dit forum nog altijd meer dan 1700 min of meer zinvolle posts en het delen van mijn kennis met betalende forumleden is verder ook kosteloos.

Ook jij, laat dat zwaard eens rusten wil je..?

10 dec 2012 08:36 #5 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden

Maar ik heb alleen al op dit forum nog altijd meer dan 1700 min of meer zinvolle posts en het delen van mijn kennis met betalende forumleden is verder ook kosteloos.

dat geldt dus ook voor alle andere gebruikers die kennis overdragen op dit forum!

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

10 dec 2012 14:48 #6 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden
touché        :angel: >:D :angel: >:D :angel: >:D

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

10 dec 2012 17:10 #7 door Two Plugs
Idd... Goh... ik sta al op ruim 3023... Waarvan deze (nr 23) wellicht de minst- zinvolle is...  :o

Ik laat het overigens aan de andere Forumgebruikers om te bepalen of die andere 3300 ook zinvol zijn geweest... Hoef- en wil dat niet van mijn eigen 3022 postings vinden. En dat zal per lezer, verschillen. Er staat nml niets-; en helemaal niets op dit forum, wat via een andere bron ook niet toegankelijk zou zijn geweest dus geen enkele van mijn 3023 postings hier (of de 'ruim' 1700 'waardevolle' bijdragen van Brombeer) zijn daarin uniek, of dragen wezenlijk bij in dit forum. Heel zwart-wit gezien dus.... gelukkig hebben we ook nog 50 tinten grijs als middenmoot...  ;D

Maar daar gáát deze posting niet over, wel over hoe op berichten / vragen geantwoord wordt en vooral... hoe de interpretatie daarvan óók weer van persoon tot persoon kan verschillen. Zie mijn steekproef hiervoor: slechts één zinnetje gaat over wel gebruik maken van faciliteiten, maar er niet voor (willen/kunnen) betalen.

Daar reageren vervolgens weer 3 mede-Forumgebruikers op (die van de Touché vind ik overigens wel errug geestig...  ;D ) en viola, zie het resultaat...

En kom ik ook direct bij een spontaan ingevallen moraal van het verhaal:

Soms - heel soms - en ook al is de verleiding nóg zo groot... is het beter om niet te reageren...  C:-)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

10 dec 2012 20:29 #8 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden
.

10 dec 2012 21:26 #9 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden

.

schrijf je tegenwoordig met wit Bram :P

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

10 dec 2012 22:00 #10 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden
Ik ga mee met Brom.

Mij is ooit eens verteld, dat het forum niet de TCN is. Het forum is dus toegankelijk voor iedereen. Het forum heeft gebruikers; een mélange van leden en niet leden. Je hoeft niet eens een motorrijbewijs te hebben om gebruiker te worden van het forum c.q. forumlid. Er is wel een afgeschermd TCN- / clubgedeelte. Dat is allemaal prima zo.

Óf je houdt het forum exclusief voor de (betalende) TCN clubleden, óf je houdt het (zoals nu) algemeen toegankelijk met een afgeschermd TCN gedeelte, maar dan niet meer zemelen en steeds de oude koeien uit de sloot halen over wel of niet betalende gebruikers.

-- Han --

10 dec 2012 22:41 #11 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden
De hulp op dit forum heeft mij doen besluiten lid te worden maar dat geld niet voor iedereen en dat kan ik mij goed voorstellen. Vooral wanneer je merkt dat er nogal eens gedoe ontstaat. Sommige mensen hoef ik daardoor niet tegen te komen. Ik noem geen namen want daar let ik niet op en het is mij het niet waard te onthouden.

Over het algemeen is het forum goed dus.... Wanneer we het geloof buiten de deur houden (TomWaar?, GarBage, TransPolder, AsvaltTwin of VaraTank enzo) en objectief blijven kijken naar een vraag komt het vast wel goed. De zoekfunctie levert dan ook antwoorden ipv een hoop geneuzel tussen de waardevolle info.

Succes,
Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

10 dec 2012 23:15 #12 door xrvtuur
Dat je een vraag met de zoekfunctie beantwoord zou kunnen zien is niet meer altijd relevant, door de voortschrijdende techniek en nieuwe ervaringen van (nieuwe) forumleden kun je ook weer frisse antwoorden op een "oude" vraag krijgen. Iedereen moet hier dus gewoon zijn vraag kunnen stellen zonder afgeblaft te worden met zoekfuncties.
Bernard ik ben het niet met je eens dat alles wat hier is geschreven ook ergens anders te vinden zou zijn, veel ervaringen en technische dingetjes zijn toch net weer even anders als bij jantje in duitsland of pietje in engeland. Ook kun je onze verhalen nergens anders op het net vinden in de nederlandse taal, jij bent de engelse taal goed machtig heb ik gelezen maar voor veel mensen hier is het toch handig om technische dingen in het nederlands te kunnen lezen. En zo zachtjes aan zou de TCN Brombeer wel eens een jaartje lidmaatschap cadeau mogen doen vanwege zoveel waardevolle postings.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

10 dec 2012 23:44 #13 door Paul
Beantwoord door Paul in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden
haantjes gedrag
:P

11 dec 2012 00:19 #14 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden
Gut Wat een gedoe allemaal ik heb Mike 29 Nov een PM gestuurd om mij te bellen als hij niet uit kwam  en hij  heeft gebeld alles en  uitgelegd hoe het allemaal werk met mapsource en BaseCamp en de Hermanizer  en PM sturen en telefonisch contact werk veel beter dat dit geneuzel  :)

still no angel found who flies at the same speed

11 dec 2012 07:01 #15 door xrvtuur
als we met z'n allen gaan bellen en mailen met elkaar heeft de rest de niks meer aan die info, misschien wil ik ook wel weten hoe het allemaal zit met die routeplanners, daar is het forum toch juist voor. beetje flauwtjes om het dan weer af te doen als geneuzel als het even tegen zit.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

11 dec 2012 07:32 #16 door Two Plugs

als we met z'n allen gaan bellen en mailen met elkaar heeft de rest de niks meer aan die info, misschien wil ik ook wel weten hoe het allemaal zit met die routeplanners, daar is het forum toch juist voor. beetje flauwtjes om het dan weer af te doen als geneuzel als het even tegen zit.

Eens!

Aan de andere kant is het natuurlijk wél leuk dat er sociale contacten ontstaan nav een vraag op een Forum. Dat is óók een meerwaarde.

Overigens is Brombeer al bij herhaling een lidmaatschap aangeboden - zelfs door Danny E - dus dat lijkt me geen belemmering meer.

Je hebt idd ook een punt vwb wat ik eerder schreef, Arthur. Heb me bij het schrijven van de posting onvoldoende beseft dat niet iedereen een buitenlandse taal voldoende beheerst om - vooral technische - informatie via dat soort bronnen te verkrijgen...  :-\ :-[ Was dus voorbarig en daarmee ongepast.

Excuses hiervoor!

@ Lennert: een goed punt, maar heb eigenlijk nog nooit echt ervaren dat geloof (of nét zo erg, politiek) hier een sfeerbreker is geweest. Denk dat de moderatie daar ook bovenop zit. Heb op het Internationale Varadero Forum maar één keer moeten ingrijpen inzake een 'politiek' geladen issieu. 1x ingrijpen als Administrator in het 10 jarig bestaan van een forum is dan eigenlijk best positief...!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

11 dec 2012 15:24 #17 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden

@ Lennert: een goed punt, maar heb eigenlijk nog nooit echt ervaren dat geloof (of nét zo erg, politiek) hier een sfeerbreker is geweest. Denk dat de moderatie daar ook bovenop zit. Heb op het Internationale Varadero Forum maar één keer moeten ingrijpen inzake een 'politiek' geladen issieu. 1x ingrijpen als Administrator in het 10 jarig bestaan van een forum is dan eigenlijk best positief...!

Met geloof bedoel ik een overduidelijke voorkeur voor een bepaald product. TomTom bijvoorbeeld dan is een Garmin prut of moeilijk en de gebruikers denken dan ook moeilijk. Ik heb een garmin ff voor de duidelijkheid en ik geef toe dat het best ingewikkeld is maar eenmaal op weg geholpen door dit en andere fora ism google kan ik echt veul meer dan met een TomTom. Ik kan mij een discussie herinneren over de zumo en de tom tom rider en daar riep iemand dat de rider net zoveel kon als de zumo. Ik zou bijna voorzichtig willen roepen dat ik met mijn nuvi (autonav)meer kan dan met de rider. Niet out of the box maar na heel veel gekloot en gezoek maar het kan..... Anyway is het goed dat dit topic opgesplitst is.

MAAARRRR id bellen/mailen is nie handig voor mensen die een topic volgen om iets te leren zonder een vraag te hoeven stellen. Of mensen die voor ze een vraag stellen eerst ff zelf zoeken. Dusss ga ik een vraag in het oude topic stellen nl hoe is het nu opgelost?

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

11 dec 2012 23:12 #18 door kees
Hallo, herman opent dit topique om publiekelijk iets uit te vechten met een ander forumlid. Dat hebben we gehad. Vecht dat achter de schermen uit. Dan behoudt een ieder zijn gezicht en goed respect.

En ik hoef van bernard een dergelijke reactie niet te tolereren want als het op kennis en ervaring aan komt zijn de kaarten helaas anders geschud. Het is dergelijk gedachtegoed dat TCN spllijt en de reden waarom ik geen lidmaatschap wens. Naast een 'status aparte' zijn mij al meer dingen aangeboden hier. Maar ik zit niet te wachten op een trap in mn maag.

Ik vind vuile was buiten hangen laf en smakeloos.

12 dec 2012 08:15 #19 door Two Plugs
Het gaat niet om vuile was, natrappen of wat nog meer lelijk is, Brom. Totaal niet. Dat heeft Herman ook niet beoogd met het openen van dit draadje (Herman een beetje inschattend)
Ik twijffel ook niet aan jouw deskundigheid op jouw specifieke aandachtsvelden net zo min als je dat voor mij zou moeten doen.

Ben echter wél blij dat dankzij dit draadje, hernieuwd 'belangstelling' is voor hoe dit forum gebruikt wordt en sorry, zolang de kosten voor dit forum worden betaald uit de contributie van de leden van de Transalp Club Nederland - en niet uit postings (al of niet waardevolle) van niet-leden is de verhouding wat mij betreft uit verhouding.

Natuurlijk zijn er lezers op het forum (welk forum dan ook!) die alleen maar 'nemen' (lees: informatie) en niet 'delen'. Natuurlijk hebben actieve forumleden die 'delen' een fixe streep voor (ook als ze idolaat zijn van een bepaald product - dat zijn we overigens allemaal anders zouden we niet op een merk-type gerelateerd forum zitten, Lennert!  ;D ) maar denk dat de tijd rijp is dat ons bestuur zich maar eens over het Forum gaat uitlaten:

- Is dit forum een product / middel / orgaan van de Transalp Club Nederland of niet?

Is het antwoord 'Niet' - dan slik ik alles weer in vwb mijn opmerkingen over niet- TCN leden die dit Forum gebruiken, maar wens ik tijdens de kascontrole de kosten van dit Forum niet in de balans van de TCN tegen te komen. 

De opmerking dat mijn uitlatingen / beweegredenen (of soortgelijk) een splijtzwam zouden zijn voor de TCN doe ik écht af als 'gezwam' van een niet-lid die dus duidelijk (helaas) niet weet hoe we als Transalp Club, buiten de digitale wereld die Forum heet, met elkaar om gaan.

Met oprechte excuses voor deze krasse laatste opmerking.  :-\

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

12 dec 2012 09:10 #20 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden

De opmerking dat mijn uitlatingen / beweegredenen (of soortgelijk) een splijtzwam zouden zijn voor de TCN doe ik écht af als 'gezwam' van een niet-lid die dus duidelijk (helaas) niet weet hoe we als Transalp Club, buiten de digitale wereld die Forum heet, met elkaar om gaan.

Gedrag in de echte en de digitale wereld kunnen niet van elkaar worden gescheiden...
Het is overduidelijk dat je bij veel akkefietjes er direct bovenop springt met je meningen. Dat is je goed recht, maar het draagt niet bij aan een constructieve sfeer op het forum (reactie = -actie).

Soms - heel soms - en ook al is de verleiding nóg zo groot... is het beter om niet te reageren...  C:-)

Misschien moet je het bovenstaande advies vaker - veel vaker- ter harte nemen

Met oprechte excuses voor deze krasse laatste opmerking.  :-\

Het lijkt erop dat je probeert de woorden te verzachten, maar excuses worden meestal gemaakt na een onbedoelde handeling. Ik neem aan dat je na het nalezen van je eigen post bedacht dat je excuses wilde aanbieden, maar post dan niet of formuleer het anders! Deze zogenaamde excuses zijn misplaatst.

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden