Reacties op vragen van Bezoekers / leden

12 dec 2012 09:52 #21 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden
Wat is er mis met het hebben van een eigen menig? Die heb ik, daar ben ik trots op en die verkondig ook graag.
Ik vraag echter niemand (en dat verwacht ik ook niet) om het met me eens te zijn. Daar is iedereen vrij in.  :o
En iedereen leest een excuses als dat wat hij/zij er zelf in (wil) zoeken. Maar dat blijft een persoonlijke interpretatie van hoe een opmerking of excuses bedoelt is.

Tip: als gedrag en/of reacties (of mijn mening) op dit forum niet in goede aarde vallen... Dan kun je dit blokkeren in je profielinstellingen.
Iedereen kan dus ook mijn postings / reacties blokkeren.

En ja, ik vind nml wél dat er een enorm verschil is tussen de digitale omgeving en de 'echte' wereld. Letterlijk een wereld van verschil.
Vaak gelegen in het feit, dat sommige mensen (wil niet zeggen dat dit geld voor de mensen die op dit topic reageren) zich achter het scherm een hele pief voelen en alles via het toetsenbord de media in slingeren, maar vervolgens het níet aandurven om personen gewoon, straight, live en persoonlijk de waarheid te zeggen.

En daarin zit 'm het verschil met de Transalpclub 'live': ik vind nml (Tja, Marcel, kom ik weer met een uitgesproken mening...) dat de leden van de Transalp Club elkaar wél degelijk de waarheid durven zeggen zonder zich te verschuilen achter een vaag annoniem digitaal avatartje...  :)

En daar laat ik het nu maar ff bij...  ;) Voorlopig.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2012 13:50 #22 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden

Club elkaar wél degelijk de waarheid durven zeggen zonder zich te verschuilen achter een vaag annoniem digitaal avatartje..

En daarbij elkaar in real live ook nog op gezelligheid en broeder/zusterschap mogen verheugen.

Misschien een hint  :-* :-*

Gedrag in de echte en de digitale wereld kunnen niet van elkaar worden gescheiden...

En dat is onjuist  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

12 dec 2012 18:25 #23 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden

Natuurlijk hebben actieve forumleden die 'delen' een fixe streep voor (ook als ze idolaat zijn van een bepaald product - dat zijn we overigens allemaal anders zouden we niet op een merk-type gerelateerd forum zitten, Lennert!  ;D ) maar denk dat de tijd rijp is dat ons bestuur zich maar eens over het Forum gaat uitlaten:

- Is dit forum een product / middel / orgaan van de Transalp Club Nederland of niet?

Ehh ja en nee. Ok ik heb een transalp en ik zit hier omdat ik hier hulp/info vind over mijn motor. Daarnaast deel ik wanneer ik denk iets te weten. Vervolgens weet iemand anders weer iets anders en die post dat ook. Prima

Ik ben niet idolaat van honda, ik ben wel van mening dat de (oude)transalp voor mij de meest geschikte motor is. Das iets anders.

Ik zie dit forum als een stukje reclame voor de club. Ik ben door het forum lid geworden. Zonder een goed forum zou ik er met geen haar op mijn hoofd over piekeren bij een motorclub te gaan. Door te neuzen op het forum ben ik er achter gekomen wat de club zoal te bieden heeft en dat sprak mij deels aan. (zit wel te wachten op een BAT of VBAT)

Daarnaast zie ik het forum als een typisch voorbeeld van hoe het internet moet werken. Vrije informatie. Zou het forum alleen voor betaalde leden zijn was ik niet lid geworden. Wanneer het forum gesloten of zwaar beperkt word voor niet TCN leden zeg ik mijn lidmaatschap op.

We zijn allemaal motorrijders en de echte motorrijder stopt voor een andere motorrijder met problemen en al helemaal wanneer het eenzelfde type rijder is. Het forum is daar de digitale variant van. Ben je het niet eens met dit principe ben je waarschijnlijk het type meer poetsen dan rijden en alles wat niet rijdt met wat ik rij is de weg niet waardig.

Maar wie weet kunnen we hier ooit in real life over praten ;-)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

12 dec 2012 19:33 #24 door FroxLady
Beantwoord door FroxLady in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden

En daarin zit 'm het verschil met de Transalpclub 'live': ik vind nml (Tja, Marcel, kom ik weer met een uitgesproken mening...) dat de leden van de Transalp Club elkaar wél degelijk de waarheid durven zeggen zonder zich te verschuilen achter een vaag annoniem digitaal avatartje...  :)

Vind ik een beetje vreemde opmerking.
Waarom verschuil jij je Hier dan achter de naam Two Plugs?
Blijkbaar kennen de TCN leden de echte persoon erachter, maar als je niet naar Evenementen kunt of wilt komen zoals ik dan
ben jij ook een anoniem iemand die zich verschuilt achter een avatar.
Waarom zet je dan niet een foto van jezelf en je echte naam neer?
Ik heb gezocht naar een Introductie topic van Two Plugs... niets kunnen vinden (in 2 minuten zoeken)

Forum en echte leven kan heel goed meer op elkaar lijken.
Op andere Fora kan ik in aparte ruimtes verder ingaan op inhoud zonder daar alles en iedereen mee lastig te vallen.

Dit TCN Forum is nog beetje oude 1.0 social media versie.. Niets meer dan 1 groot kippenhok waar een paar Haantjes de toon zetten.
En ja, dan krijg je reacties zoals Herman ook in het grote kippenhok.

Zo te zien is dit Forum een paar jaar geleden door enthousiastelingen opgezet en daarna nooit meer doorontwikkeld.
De techniek die eronder zit kan veel veel veel meer.
Het is helemaal mogelijk om aparte ruimtes in te richten; als je die dan ook van een ander kleur behang voorziet
is het voor iedereen snel duidelijk of je een reactie gaat plaatsen in een meer of minder besloten deel.

Groepjes, subgroepjes is menselijk. Een goede club faciliteert dat offline EN online.
Doe je dat niet dan gaan mensen zich afsplitsen zoals Allroadmaniacs gedaan heeft.. dat waren 'TCN' mensen.
TCN clubhouding van destijds heeft er dus voor gezorgd dat veel Allroadkennis uit de TCN verdwenen is..
een slimme club had samengewerkt.

Bij evenementen zitten jullie ook niet allemaal in 1 groot kringgesprek neem ik aan? Want anders kon ik helemaal nooit

En nu moet ik Lizzy, Juultje en Babbeltje tot de orde gaan roepen...

Groetjes,

Katrien... die echt als Katrien in de ledenadministratie staat

12 dec 2012 19:55 #25 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden
Maar de foto is uit de Donald Duck.  8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

12 dec 2012 22:22 - 14 dec 2012 09:48 #26 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden

schrijf je tegenwoordig met wit Bram :P

Nee ...... ik dacht dat zwijgen soms beter is dan spreken! Maar goed ik laat me weer verleiden.

Ik ga hout zoeken om een kippenhok te bouwen. Kan ik straks m'n eigen kippen houden. Ben ik dan zo'n kreng zat draai ik hem z'n nek om en stop ik hem in de soep of steek ik een pen in z'n reet voor boven de gril.

Oude koeien zijn veel te bewerkelijk, daar begin ik niet meer aan, kost een hoop tijd en ......................................

FF minder criptisch:
Het TCN ledenonderzoek, wat voornamelijk door leden die het forum bezoeken is ingevuld was volgens mij erg duidelijk. Slechts 8 van de 68 leden was van mening dat niet leden zouden moeten betalen voor het forum gebruik. Het iedere keer weer oprakelen van dergelijke persoonlijke stokpaardjes vind ik abject (o.a. smakeloos) en narcistisch (.......) van aard.
Met name van motorrijders zou je een meer liberale (lees hier geen VVD) houding en opstelling verwachten en zeker ten opzichte van elkaar.
We delen met elkaar een passie, laten we het daar vooral bij houden en elkaar vooral niet de maat nemen, vliegen af te vangen, ruimte bieden, anders te zijn / te denken / mening te hebben /deel te nemen etc etc etc.

Ik heb veel respect voor mensen met een passie, ik hoop dan maar dat die passie niet omslaat in blinde gedrevenheid.
De theorie rondom de kernkwadranten, gewoon ff googelen als je wilt weten wat dat zijn, maakt in haar eenvoud altijd heerlijk confronterend helder waarom het soms zo hopeloos mis kan gaan tussen individuen.

11 jan 2013 19:55 #27 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden

En daar laat ik het nu maar ff bij...  ;) Voorlopig.

Je neemt bovenstaande wel errug letterlijk Bernard  ;)  Bijna een maand sinds jouw laatste posting  :-\

Van mij mag je gewoon meedoen hier op 't forum hoor  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

12 jan 2013 10:14 #28 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Reacties op vragen van Bezoekers / leden

Het TCN ledenonderzoek, wat voornamelijk door leden die het forum bezoeken is ingevuld was volgens mij erg duidelijk. Slechts 8 van de 68 leden was van mening dat niet leden zouden moeten betalen voor het forum gebruik. Het iedere keer weer oprakelen van dergelijke persoonlijke stokpaardjes vind ik abject (o.a. smakeloos) en narcistisch (.......) van aard.

Mooi voorbeeld; waar is het gezeur dan over? Zelfs een bestuurslid betrapte ik pas op uitspraken hierover en allerhande meningen. Het is uitgezocht, er is over gestemd blijkbaar, er is een beslissing genomen.
Waarom moeten deze discussies dan iedere paar maanden gevoerd worden? Zo lopen betalende leden alleen maar weg (o.a. ik).
Zie het forum als de open deur met een welkom-matje ervoor. Als mensen willen blijven logeren moeten ze betalen, maar een bak koffie is gratis. Klaar toch?

Nu wordt het een beetje een TruttigeAuwewijvenClub... ;-)

... was ooit lid ...

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden