Sneeuwpret op een Alp

27 jan 2013 13:06 #1 door Bochtenkoning
Sneeuwpret op een Alp werd gestart door Bochtenkoning
Afgelopen week even wezen rijden met de Alp. Ondanks de lage temperatuur en de overvloedig gestrooide pekel kon ik het toch niet laten een ritje te maken. En het leukste is dan te gaan rijden op plaatsen waar de sneeuw nog niet bereden is zodat je echt de eerste bent... ;). Ik heb een week of twee geleden ook nieuwe Heidenau's gemonteerd (mud&snow) en wilde nu ook wel eens weten of je daarmee ook echt in de sneeuw rijden kan.

Eerst een klein stukje het bos ingedoken:

...en na een half uurtje voorzichtig sturen op een open stuk uitgekomen en nog een paar foto's gemaakt van de (op wat konijn- en hertensporen na) maagdelijk witte deken:

In het bos (wat niet afgesloten was) ging het verrassend goed en op de open plaatsen waar nog niemand had gereden viel ook het wel mee. Maar op sommige plaatsen was de ondergrond toch al flink platgereden met een laagje sneeuw erover en dan wordt het verraderlijk. Helemaal glibberen werd het op de polderwegen waar niet gestrooid was. Toch errrrg leuk om te doen, even eruit!  :)

Voor wie niet weet waar hij naartoe wil, zijn alle wegen goed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2013 14:03 #2 door martsky
Beantwoord door martsky in topic Sneeuwpret op een Alp
Poe hee, en dat zonder valbeugels. Respect. Ik snap het wel, want bij mij kriebelt het ook, maare ik wacht toch nog ff....

AT 1996 - Niet gepoetst !

27 jan 2013 15:58 #3 door BlackVtwin
Beantwoord door BlackVtwin in topic Sneeuwpret op een Alp
Jammer van die pekel anders had ik ook stukje gaan rijden.

Sleutelen in de sneeuw... ook leuk! ;D

De grote V-twin: Yamaha MT-01 Tuning HD

27 jan 2013 16:50 #4 door Bochtenkoning
Beantwoord door Bochtenkoning in topic Sneeuwpret op een Alp
Die pekel kan je afspoelen als je 'm daarna wel boven vriespunt weg kan zetten anders heb je dikke kans dat alles vastvriest. Ik kan 'm gelukkig na spoelen in een berging kwijt, anders was ik ook niet gaan rijden. Mijn K100LT heeft bij vorige eigenaren als pekelfiets dienst gedaan en dat was helaas te merken aan de aangetaste alu delen en de roest.... :(

Voor wie niet weet waar hij naartoe wil, zijn alle wegen goed

28 jan 2013 21:26 #5 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Sneeuwpret op een Alp
Mooie foto's hoor!  :)

Liberté - Egalité - Fraternité

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden