Transalper September-Oktober

13 sept 2014 19:37 - 14 sept 2014 14:34 #1 door Two Plugs
Transalper September-Oktober werd gestart door Two Plugs
Leuke thuiskomst als je onze geliefde én gewaardeerde Transalper op de deurmat vindt!  Maar was de kopij dit keer echt zo weinig dat de artikelen 2x gepubliceerd moesten worden?

Eneh Jan aka mr. Voorzitter: je hóórt gewoon het voorwoord te schrijven.  Ook als bankzitter, dus je niet gaan drukken! ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
13 sept 2014 21:03 #2 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Transalper September-Oktober

Leuke thuiskomst als je onze geliefde én gewaardeerde Transalper op de deurmat vindt!  Maar was de kopij dit keer echt zo weinig dat de artikelen 2x gepubliceerd moesten worden?

Eneh Jan aka mr. Voorzitter: je hóórt gewoon het voorwoord te schrijven.  Ook als bankzitter, dus je niet gaan drukken! ;)

Prima dat je het ff tikt, maar wat is nut en noodzaak van het klokken op verzenden?

Ook hier een prima exemplaar van de Transalper.
Discussie gesloten.
13 sept 2014 21:57 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Transalper September-Oktober
Danny, ertussen gaan staan is iets van vorige eeuw. Filmpje maken en op youtube!
Discussie gesloten.
13 sept 2014 22:26 #4 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Transalper September-Oktober
ikzelf had ook vandaag een prima exemplaar in de bus en ook al was er dit keer iets minder copy het is wel een geweldig clubblad geworden, voor en door de leden en dat is toch fantastisch dat we dat elke keer weer voor elkaar krijgen. Als je een dikker blad wil OK dan schrijf je zelf een keer iets dat zouden we helemaal te gek vinden ook nog. Dus wie pakt de uitdaging aan en pakt de pen op ?????
er zijn zoveel onderwerpen waar je over schrijven kunt bijvoorbeeld je motor, je laatste storing en hoe is dat verholpen, wat vind je familie/gezin ervan dat je motor rijd, hoe kom je bij de club, wat was je laatste motorrit
en zo kan ik nog talloze onderwerpen opnoemen.

PS: doe er ook een paar foto's bij dan weten we meteen welk gezicht en motor erbij het verhaaltje hoort
Discussie gesloten.
14 sept 2014 10:52 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Transalper September-Oktober
Ook hier weer een mooi en leesbaar exemplaar op de mat.

Ik ben het helemaal met Marcel eens dat het maken ervan steeds weer draait op een paar mensen die alles in het werk moeten stellen om het blad gevuld te krijgen.
Het is net als met activiteiten. We hebben de clubleden nodig om het te organiseren en ook deelnemers moeten er zijn.
Als je vind dat het blad te dun is, of er geen interessante artikelen in staan, doe dan net als Marcel en ga in de redactie zitten.
Wil je dat niet, lever dan eens wat aan.
Ja, het blad is te dun, en voor een club met meer dan 700 leden is het een teleurstelling. Ik bedoel hiermee de inbreng van de leden zelf.
Laten we wel zijn. Het maken van het blad kost elke keer een klein fortuin en is een van de grootste posten in ons budget.
Met het geld kunnen we ook gesubsidieerde weekenden organiseren, waarbij we slechts een klein groepje activo's een plezier doen.
Hiervoor is NIET gekozen door de ALV maar dat kan natuurlijk altijd nog. Het is aan jullie.

Het is al net zo gesteld met de clubactiviteiten. Te weinig deelnemers, te weinig interesse, te weinig animo.
Zo doorgaan levert dus straks een club op met Transalp eigenaars buddyzitters in plaats van een avontuurlijke groep motorliefhebbers die van motorrijden hun hobby hebben gemaakt.

Wanneer deze trend zich doorzet hebben we over een paar jaar geen blad, geen NTT , geen buitenlandweekend, geen "men only weekend ", geen afsluitweekend geen Ladys Only, geen sleuteldagen en ga zo maar door activiteiten meer.

4 van deze activiteiten zijn afgelopen jaar gewoon niet doorgegaan.

Is dit wat we willen,????
Ik denk het niet.

Ik nodig ieder TCN lid hierbij graag uit om  ideeën, zienswijze of commentaar te geven op dit stukje.
Het liefst natuurlijk positieve, maar kritiek is ook welkom, mits we daarmee de boel weer echt draaiend krijgen.

Wakker worden TCNérs

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
14 sept 2014 11:47 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Transalper September-Oktober

Je hebt een misdruk...

is over 40 jaar zeker het dubbele waard

D*mn zo had ik m nog niet gezien Danny! Ik ga m nu helemaal koesteren...  ;D Dat doe ik overigens sowieso al met de Transalper. Overigens... de inhoud was afgezien van de doublures dik voormekaar en een goede reminder dat ik mijn kopij beloftes moet gaan inlossen!  :-[

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Discussie gesloten.
14 sept 2014 11:51 #7 door Two Plugs

Het is al net zo gesteld met de clubactiviteiten. Te weinig deelnemers, te weinig interesse, te weinig animo.
Zo doorgaan
Is dit wat we willen,????
Ik denk het niet.

Ik nodig ieder TCN lid hierbij graag uit om  ideeën, zienswijze of commentaar te geven op dit stukje.
Het liefst natuurlijk positieve, maar kritiek is ook welkom, mits we daarmee de boel weer echt draaiend krijgen.

Wakker worden TCNérs

Ik nodig je graag uit km hierover en hiervoor ff een nieuw draadje te maken,  Rien! Daarvoor heb ik DIT draadje niet bedoeld en is JOUW onderwerp idd té belangrijk!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Discussie gesloten.
14 sept 2014 12:19 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Transalper September-Oktober

Als ik het goed begrijp in zijn voorwoord, mogen van Jan geen column meer in de Transalper verwachten, zoals in het verleden met enige regelmaat verscheen, omdat hij dat als voorzitter niet gepast vind. Maar zal hij wél gewoon het voorwoord blijven schrijven  :)

Correct me if i'm wrong Jan!

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
14 sept 2014 13:14 #9 door Two Plugs

Als ik het goed begrijp in zijn voorwoord, mogen van Jan geen column meer in de Transalper verwachten, zoals in het verleden met enige regelmaat verscheen, omdat hij dat als voorzitter niet gepast vind. Maar zal hij wél gewoon het voorwoord blijven schrijven  :)

Correct me if i'm wrong Jan!

Grtz,
René

U are right,  René!  I rest my case!  ;D ;)

En over het aanleveren van nieuwe kopij: ik zie op ons forum én de TCN Facebook pagina vaak ontzettend leuke stukjes en foto's voorbij komen... De redactie is slechts één muisklik of tablet tik verder weg. Dus? ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Discussie gesloten.
14 sept 2014 14:53 #10 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Transalper September-Oktober
Danny heeft helemaal gelijk. Het is in toenemende mate lastig om de verschillende wensen met één clubactiviteit af te dekken. Inmiddels lijkt eea op een organische manier tot andere kleinschalige activiteiten te leiden. Daar is niets mis mee.

Discussie gesloten.
14 sept 2014 15:55 #11 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Transalper September-Oktober
Ik kan nog wel eens een How-to schrijven voor het ombouwen van het een of ander? ;D

Of een jaartje wachten als ik weer op vakantie mag.
Discussie gesloten.
14 sept 2014 17:29 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Transalper September-Oktober

kleinschalige activiteiten te leiden. Daar is niets mis mee.

Wij houden ons dus maar bezig met de STO.
Groter dan dat, werkt gewoon niet.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
14 sept 2014 22:05 #13 door Two Plugs
Nogmaals: dit draadje gaat over de Transalper. Niet hoe we de TCN beter denken te (moeten) maken.

Mods: graag ff slotje.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Discussie gesloten.
14 sept 2014 22:54 #14 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Transalper September-Oktober
Svp on topic blijven... onderwerp is de Transalper.

@Bernard: misschien dat er nog mensen nog willen reageren op eerdere opmerkingen mbt De Transalper.

Huib zonder pet...

Zou zelf nog een stukje schrijven over mijn America reis.... dat had er in kunnen staan.
En als ex-redactielid hou ik altijd m'n kleine oortjes en forum-oogjes open voor potentiële clubblad verhalen.
Discussie gesloten.
14 sept 2014 22:56 #15 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Transalper September-Oktober

Zou zelf nog een stukje schrijven over mijn America reis.... dat had er in kunnen staan.
En als ex-redactielid hou ik altijd m'n kleine oortjes en forum-oogjes open voor potentiële clubblad verhalen.

Ik dacht toch werkelijk dat het aan mijn mail box lag  :angel:
Discussie gesloten.
15 sept 2014 12:57 #16 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Transalper September-Oktober
Danny ik ben het niet helemaal met je eens, ik heb alle digitale transalpers hier op het systeem staan
en aan ieder begin staat toch een index zo zoveel zoeken is het nu ook weer niet.
En als je een zoek index wilt hebben is het toch eenvoudig om zelf even een index te maken
en die voor in de map te bewaren. (in exel of een ander makkelijk te gebruiken prog)
Een beetje flexibel zijn hoor, je zou ook een index kunnen maken (als je even niks te doen hebt)
en die gratis beschikbaar stellen voor de leden ;D

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu
Discussie gesloten.
15 sept 2014 16:57 #17 door dropken
Gelukkig zijn er ook nog mensen die de transalper wel waarderen en blij zijn als ze dat stukje leesvoer thuis op de mat vinden, een clubblad is anders als een site of forum toch een beetje de lijm tussen de leden onderling
en dat mag misschien raar klinken maar velen zullen alleen lid zijn om de transalper te mogen ontvangen.
Dus laten we dit blad gewoon in ere houden het is gewoon een mooi clubblad waar menige club een voorbeeld aan mag nemen.
Discussie gesloten.
15 sept 2014 19:20 #18 door Two Plugs
Zo. Weer iemand in de negeerstand gezet. Ga nu weer lekker genieten van mijn Transalper en mijn stinkende best doen voor de komende editie een of twee bijdragen te doen ipv oude koeien uit de sloot te halen!  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Discussie gesloten.
15 sept 2014 19:25 #19 door dropken
Bernard, precies mijn mening en blij dat je nu in de pen klimt.
de tijd van dat kinderblad heb ik al  lang achter de rug dus dan liever een transalper
Discussie gesloten.
15 sept 2014 21:03 #20 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Transalper September-Oktober

Gelukkig zijn er ook nog mensen die de transalper wel waarderen en blij zijn als ze dat stukje leesvoer thuis op de mat vinden, een clubblad is anders als een site of forum toch een beetje de lijm tussen de leden onderling
en dat mag misschien raar klinken maar velen zullen alleen lid zijn om de transalper te mogen ontvangen.
Dus laten we dit blad gewoon in ere houden het is gewoon een mooi clubblad waar menige club een voorbeeld aan mag nemen.

kijk en dat ben ik dus wel eens met je, alleen om de transalper hier te krijgen is en blijft erg problematisch, en dat ligt niet aan de TCN, en niet aan de post-NL maar aan die grensoverschrijdende ellende hier wat ik gemakshalve maar de postkoets noem,
en juist die postkoets schijnt moeite met mijn adres te hebben (of de spullen worden gewoon gejat hier)
maar ook ik ben een voorstander van de papieren transalper, alleen bij gebrek aan ..........
maar zoals Danny al zegt waarom kunnen leden niet aangeven of ze de digitale of de papieren versie willen of beiden.
ik denk dat je daar behoorlijk op kunt besparen dus, maar nogmaals ik prefereer de papieren versie en hou deze ook in ere.

overigens heb ik hem dus nog steeds niet mogen ontvangen net als de vorige

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden