WA verzekering

08 apr 2015 19:47 #1 door pvloon
WA verzekering werd gestart door pvloon
Dag lezers,

Even over een WA verzekering.
Ik was er van overtuigt, dat als de motor in de schuur staat de motor onder de inboedel verzekering valt.
Mijn schuur is vorige week compleet afgebrand, met de motor er in.
Na een belletje naar de verzekering kwam ik er snel achter dat ik niet van de verzekering uitgekeerd krijg.
Dit omdat een motorvoertuig niet onder de inboedel valt.

Laat dit een les voor meer motorrijders zijn, en bel snel naar je verzekering en contoleer hoe je verzekerd ben.
Als je een verzekering hou je met veel rekening, maar niet dat je schuur afbrand.

Gr, Paul v Loon
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2015 20:17 #2 door dropken
Beantwoord door dropken in topic WA verzekering
Poeh heftige brand geweest zo te zien, leef mee met je verlies al zal de motor misschien niet je ergste verlies zijn geweest. Met zo'n brand verlies je veel spullen voor altijd en dat is erg defenitief. zal op je advies toch eens een keer informeren hoe het met mijn verzekering zit want dit wil je niet meemaken zo.

08 apr 2015 20:57 #3 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic WA verzekering
Jeetje dat is balen zeg.
En goed dat je iedereen even wakker schud.

08 apr 2015 21:09 - 08 apr 2015 21:21 #4 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic WA verzekering
Paul, wat een ontzettend treurig plaatje  :'( :'( :'(

Toch bedankt voor de tip, ik lees op internet inderdaad over 'garagedekking' als 'extra' op de inboedelverzekering. Ik ga het dus ook eens even navragen... :-[

Topics samengevoegd.

“Never Stop Exploring”

08 apr 2015 21:12 #5 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic WA verzekering
Dat is inderdaad zuur, maar bij de meeste (zo niet alle) verzekeraars valt een motor (auto ook) buiten de standaarddekking van de inboedelverzekering.

Een fiets en soms ook een brommer willen er nog weleens onder vallen, maar voor dekking kan dit afhankelijk zijn van wat er is gebeurd.

Met een kale WA heb je daar dan niks aan. Vanaf WA Beperkt Casco (WA+) is een motor gedekt voor brandschade. Vraag is dan of je op basis daarvan ook premie voor je motor wilt betalen (de diefstal component maakt het vaak een stuk duurder) of dat je dat risico van totaalverlies gewoon voor eigen rekening neemt.

08 apr 2015 22:17 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic WA verzekering
spijtig om de schade te zien

ik was er van op de hoogte echter motorfiets-onderdelen vallen weer wel onder je inboedel en je begrijpt het natuurlijk al

heel mijn schuur ligt vol met onderdelen en enkel mijn frame parkeer ik ik zo nu en dan

de verzekering probeert alles te doen om niet uit te betalen en waarom zouden wij als verzekerde niet alles mogen doen om ze ook een lloertje te draaien

want volgens mij zag ik in schade nog 2 sets excell velgen liggen je weet wel die van 850 euri per stuk

08 apr 2015 23:00 #7 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic WA verzekering
Knap kut Paul, balen man!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

08 apr 2015 23:11 - 08 apr 2015 23:14 #8 door luwe
Beantwoord door luwe in topic WA verzekering
was je hem aan het opknappen
veel sterkte met het verlies
en bedank voor de tip

09 apr 2015 08:31 #9 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic WA verzekering
Vervelend om te zien hoe deze Alp er nu bijstaat en waarschijnlijk heb je nog veel meer ellende dan alleen dit.

Motorvoertuigen vallen volgens mij nooit onder een inboedelverzekering, omdat ze zelf verzekeringsplicht hebben.

Ook een punt voor mensen die geschorste oldtimers zonder verzekering hebben om eens goed over na te denken!!

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden