wielrenners en hun gedrag

27 mei 2015 14:05 #1 door Cas
wielrenners en hun gedrag werd gestart door Cas
Ik denk niet dat ik er een geraakt heb maar het is wel uitkijken met die gasten, ze wurmen zich overal tussendoor. Met de motor kun je er nog makkelijk langs maar ik heb veel automobilisten zien zweten en schelden.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2015 15:08 - 27 mei 2015 15:14 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic wielrenners en hun gedrag

ik heb veel automobilisten zien zweten en schelden.

Sprak afgelopen week een echte FIETSER en die vertelde hetzelfde over de motorrijders.

Hij zei letterlijk:

Als ik de kans krijg er een van de weg te duwen, gaat hij.
Ze rijden mij elke keer weer klem als ik eens in wil halen.

Jaja, de woorden van een fietser.

@ Cas,
Heb je de track nog van die route. De originele zaten een paar fouten in.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

27 mei 2015 15:14 #3 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic wielrenners en hun gedrag
Moeten ze maar gewoon met hun fietsbel bellen, de hufters. Oh nee, die hebben ze niet, allemaal gewicht. Dat ze zelf zo'n 15 kilo overgewicht meeslepen zien ze niet.

Wielrenterrorisme; de plaag van het buitengebied.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

27 mei 2015 15:42 #4 door Cas
Beantwoord door Cas in topic wielrenners en hun gedrag

Als ik de kans krijg er een van de weg te duwen, gaat hij.
Ze rijden mij elke keer weer klem als ik eens in wil halen.

@ Cas,
Heb je de track nog van die route. De originele zaten een paar fouten in.

Ik heb met mijn motor nog nooit een fietser klemgereden, maar als je die massahysterie op die racefietsen ziet knallen dan moeten ze niet klagen dat ze in de knel komen, de weg is niet van hun alleen.

Hier de route:

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

27 mei 2015 15:48 #5 door Cas

Moeten ze maar gewoon met hun fietsbel bellen, de hufters. Oh nee, die hebben ze niet, allemaal gewicht. Dat ze zelf zo'n 15 kilo overgewicht meeslepen zien ze niet.

Wielrenterrorisme; de plaag van het buitengebied.

Ik rijd zelf ook op een racefiets en daar zit een bel en een spiegel op en ik denk dat ik mij op de racefiets voorbeeldig gedraag. Door het buitensporige gedrag van veel aso's op een racefiets word ik ook vaak met de nek aangekeken.
Overigens heb ik maar eenmaal in mijn leven iets gebroken, mijn sleutelbeen toen ik met een vaartje van tegen de 40km/u door een loslopende hond van mijn racefiets werd afgeknald, het blijft een gevaarlijk ding.

Bijlagen:

27 mei 2015 15:55 #6 door de sjeng
Beantwoord door de sjeng in topic wielrenners en hun gedrag

Da's een hele goeie tip maar je vergeet de wielrenners. Duizenden, ze kwamen langs mijn oren naar buiten ;D

Idd de grootste ergenis van het zuiden vergeten  :-[  Regelmatig met ze aan de stok. Of half limburg afgesloten als er weer eens een evenement is.
Ook een aantal keer bijna in de prijzen gehangen, als zo'n kudde plots zo maar de weg oversteekt, zonder uit te kijken. Terwijl ik op een voorrangsweg zit.  Echt k*tvolk, kan er aantal verhaaltjes over vertellen. Maar denk dat de krant lezen voldoende is.

En dan zeggen ze iets over motorclubs  ;D

27 mei 2015 15:58 #7 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic wielrenners en hun gedrag
Niet allemaal over een kam scheren maar het is inderdaad wel zo dat als ze met een groep zijn het een plaag op de weg is.

@ Cas, wat dacht je, "ik zal er maar plaatjes bijzetten anders gelooft 'ie me niet?"

Je bent iig  de eerste wielrenner waar ik bel en spiegel op de fiets zie.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

27 mei 2015 16:17 #8 door Cas
Als ik naar links afsla of andere wielrenners moet inhalen wil ik wel graag zien of ik naar links kan komen. Als ik mijn hoofd helemaal moet omdraaien zit ik meteen aan de linkerkant van de rijbaan of in de sloot, vandaar de spiegel.
Als je dan fietsers moet inhalen en je roept:"HEIDAAR GOAT ES FF OPZIJ!!!!!" of je doet:"ting ting" dan komt het laatste toch een stuk prettiger over.

27 mei 2015 19:05 #9 door Cas
Je zou niet meer met goed fatsoen op een racefiets durven stappen!

www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/d...-ziekenhuis-in.dhtml

27 mei 2015 22:15 #10 door PimW
Beantwoord door PimW in topic wielrenners en hun gedrag
Aan de andere kant:

Ik ben eens een fietspad opgereden 3minuten na de feestelijke opening (inclusief ceremoniele lint-knip sessie) en verstrikt geraakt tussen de grijze duiven op hun fietsies. Blijkbaar lag mijn track aan de andere kant van de sloot (op de 450 crosser).

Nouja, gewoon op fietssnelheid rijden en hopen dat t snel over is ;D Manmanman wat kunnen die boos kijken kolere.

27 mei 2015 23:10 #11 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic wielrenners en hun gedrag
Verdraagzaamheid is het toverwoord! Wanneer we allemaal gaan bitchen over andere mensen die op een andere manier dan wij door het leven/over de aardbol bewegen mogen we straks niks meer.

Wanneer je niet tegen (fouten van) anderen kan moet je in bed blijven liggen! Bedenk dat de motorrijder al in een kwaad daglicht staat dus laten we met andere  verworpenen der burgertruttenmaatschapij zoals racefietsers mountainbikers en paardenmeisjes een front vormen tegen de betutteling van het nederlandsch gezever wat ervoor zorgt dat bv de lekdijk en mooie zandpaden afgesloten worden voor ons allen.

Zo!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

28 mei 2015 22:09 #12 door kees
Beantwoord door kees in topic wielrenners en hun gedrag

Manmanman wat kunnen die boos kijken kolere.

Die weet ik nog wel. Navi-foutje van mijn kant  :)

Ach hoe ik mij gedraag t.o.v. wielrenners is verder niet de vraag  >:D. Maar, er lijkt zich een kentering in hun gedrag op de weg aan te dienen. In ieder geval in de Ardennen, waar ik afgelopen 2 jaar vertoefde. Met name de kleine groepjes gaan goed aan de kant, netjes achter elkaar. Je moet ze dan wel even de kans geven, da's wennen  :angel:

Het is de laatste tijd ook wel in het nieuws, de vrijetijds wielrenmentaliteit. Op den duur zullen zij vanzelf wel publiek een sociale hoek in geduwd gaan worden, net als wildcrossers en rokers  ???

Een grote groep die vlot aan de kant gaat, zal niet snel lukken. Onderling kunnen ze geen kant op, op zo'n moment.

28 mei 2015 22:25 #13 door Cas
En daar komt nog bij dat het aantal wielrenners heel snel groeit en dat je ze in 2 groepen kunt verdelen: een groep die gaat fietsen om in conditie te blijven en een groep die het teveel aan energie kwijt moet raken, de agressieve groep.

28 okt 2015 15:05 #14 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic wielrenners en hun gedrag
Probeer eens af te slaan op een rotonde terwijl er een fietser op de rotonde aan komt rijden. Jij hebt voorrang, maar gok er maar niet op dat hij stopt. ( ik ook niet, maar sorteer wel heel erg voor zodat ze moeten remmen: ik zal de uitgbraakte woorden maar niet publiceren) :-X

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

28 okt 2015 22:52 #15 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic wielrenners en hun gedrag
@nr52: Hangt er van af hoe een rotonde ingericht is natuurlijk  :-\

Over het algemeen worden rotonde's binnen de bebouwde kom zo gemaakt dat het buitenom lopende fietspad tot de rotonde behoort en dan mag een fietser, als hij de rotonde volgt en jij de rotonde verlaat, wel degelijk eerst.

Buiten de bebouwde kom is dat meestal niet het geval, maar het is verstandig voor dat je op rijd te checken hoe de voorrang geregeld is  :)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

28 okt 2015 23:01 #16 door Cas
Nr 52 bedoeld fietsers die de rotonde oprijden vanaf de toe leidende weg Rene, die moeten wel degelijk wachten maar doen dat inderdaad nooit, ik ook niet op de fiets :-[

29 okt 2015 07:20 #17 door The Headless Horseman
Zo las ik het niet, maar zou idd kunnen dat hij dat bedoelt Cas  :)

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik in mijn omgeving hier geen rotonde's kan vinden waar de fietser op de rijbaan rijd  :-\. Zelfs als er slechts een fietsstrook langs de rijbaan ligt is er een verhoogde scheiding aangebracht, maar het zou zomaar kunnen dat dat soort rotonde's wel bestaan.
Hier in de buurt herken ik het probleem iig niet  :)

Het is denk ik vergelijkbaar met fietsers die uit een uitrit komen, rechtsaf willen slaan en dan ook vaak gewoon de weg opdraaien, waardoor wij soms moeten wachten en/of ruimte maken.

Grtz,
René

29 okt 2015 20:08 #18 door PimW
Beantwoord door PimW in topic wielrenners en hun gedrag

@nr52: Hangt er van af hoe een rotonde ingericht is natuurlijk  :-\

Over het algemeen worden rotonde's binnen de bebouwde kom zo gemaakt dat het buitenom lopende fietspad tot de rotonde behoort en dan mag een fietser, als hij de rotonde volgt en jij de rotonde verlaat, wel degelijk eerst.

Buiten de bebouwde kom is dat meestal niet het geval, maar het is verstandig voor dat je op rijd te checken hoe de voorrang geregeld is  :)

Grtz,
René

Ik weet wel een aantal rotondes waarbij fietsers op het vrijliggende fietspad die de rotonde volgen de autorijbaan voorrang moeten geven.
Dan zal het net zijn hoe de bordjespiet het fietspad defineerd  8)

Wel verwarrend  :-X

29 okt 2015 20:23 #19 door The Headless Horseman
Verwarrend idd! Maar zoals gezegd, de norm bij het inrichten van rotonde's is dat binnen de bebouwde kom de fietser voorrang krijg, buiten de bebouwde kom niet. Dat niet iedere wegbeheerder zich aan de norm houd klopt  :)

02 nov 2015 22:48 #20 door kees
Beantwoord door kees in topic wielrenners en hun gedrag
Toverwoord op rotonde's (of, rotonden, hoe je wil):

Haaietandjes  :)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden