Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?

05 juni 2016 10:47 - 05 juni 2016 10:52 #1 door Zeegie
Wat is verstandig? Onrust in mijn lijf!
Ik wil meer (en vaker) lange afstanden rijden de komende jaren.
Nu waren de pijlen gericht op een nieuwe AT maar nu ik verder kijk zie ik meer opties...
Wat zouden jullie doen?

2 AT opruimen en 1 nieuwe AT terug?

1 AT opruimen en vardadero terug met nog geen 9000 km op de teller?

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 10:54 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?
Wat je wilt doen zijn ze allemaal in principe voor gemaakt toch?

Behalve dat de Dero wat betreft allroad/offroad een stapje (sprong ;D )terug is.

Je wilt helemaal niet weten wat verstandig is volgens mij, want dan zou ik je een auto adviseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 10:56 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?
Hmmmmm  :-\

Ik vind de nieuwe Twin ook errug aanlokkelijk, maar ben 'gelukkig' op dit moment niet in de markt voor een nieuwe/andere motorfiets, dus hoef er ook niet wakker van te liggen  :)

Aan de andere kant moet ik me, in mijn geval dan, ook ernstig afvragen wat die nieuwe Twin dan méér te bieden heeft dan de motorfietsen die ik al heb staan. Om eerlijk te zijn niet zoveel, hooguit dat het weer nieuw is en er goed uit ziet en prima rijd.

In jouw geval Zeeger zou ik jouw, nét opgeknapte Twin, iig nooooooooit meer weg doen  :) Dus optie 1 valt dan af!
Optie 2 is in mijn ogen geen optie  ;)

Een 'oude' AT is toch ook een prima fiets om grotere reizen mee te maken, of niet?  8)

Succes met je keuzes!
Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 10:56 #4 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?

Wat je wilt doen zijn ze allemaal in principe voor gemaakt toch?

Behalve dat de Dero wat betreft allroad/offroad een stapje (sprong ;D )terug is.


Daarom 1 AT houden... Voor het allroud gebeuren hier in Nederland

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 10:59 #5 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?

Hmmmmm  :-\

Ik vind de nieuwe Twin ook errug aanlokkelijk, maar ben 'gelukkig' op dit moment niet in de markt voor een nieuwe/andere motorfiets, dus hoef er ook niet wakker van te liggen  :)

Aan de andere kant moet ik me, in mijn geval dan, ook ernstig afvragen wat die nieuwe Twin dan méér te bieden heeft dan de motorfietsen die ik al heb staan. Om eerlijk te zijn niet zoveel, hooguit dat het weer nieuw is en er goed uit ziet en prima rijd.

In jouw geval Zeeger zou ik jouw, nét opgeknapte Twin, iig nooooooooit meer weg doen  :) Dus optie 1 valt dan af!
Optie 2 is in mijn ogen geen optie  ;)

Een 'oude' AT is toch ook een prima fiets om grotere reizen mee te maken, of niet?  8)

Succes met je keuzes!
Grtz,
René


En bedankt Rene ha ha hier heb ik wat aan. Er is dus een optie 3.... Niets kopen...

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 11:02 #6 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?
Waarom zou je die reizen niet op een Twin doen dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 11:04 #7 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?
Nóg een optie idd! Graag gedaan  ;D

Maar je hebt recent wat langere reizen/afstanden gemaakt op je oude Twin. Wat is het wat je niet beviel of denkt te vinden in een andere motorfiets?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 11:13 #8 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?

Nóg een optie idd! Graag gedaan  ;D

Maar je hebt recent wat langere reizen/afstanden gemaakt op je oude Twin. Wat is het wat je niet beviel of denkt te vinden in een andere motorfiets?


Rij nu ook vaak met het vrouwtje achterop... Meer comfort en meer power.

Reizen genoeg gemaakt met AT maar de laatste twee met een varadero naast me.... Met volle bepakking gaat dat toch allemaal wat makkelijker.... In de Alpen heb ik een keer achter Menno gereden en dan moet ik met de koffers aan de grond om weer bij te komen....

Mijn vrouwtje komt net met optie 4.... Drie motors in de garage...  8)

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 11:34 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?

Mijn vrouwtje komt net met optie 4.... Drie motors in de garage...  8)


En daar heb je optie 5 en 6 weer bij.
optie 5 Wordt het een Dero
optie 6 Wordt het een nw twin

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 12:01 #10 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?

Mijn vrouwtje komt net met optie 4.... Drie motors in de garage...  8)


Kijk, topvrouw!


Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 12:11 #11 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?

En daar heb je optie 5 en 6 weer bij.
optie 5 Wordt het een Dero
optie 6 Wordt het een nw twin


Dat wil ikzelf niet...

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 12:15 #12 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?


Kijk, topvrouw!


Dat is ze zeker! Moet nu wel eerst de garage enz. opruimen?

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 12:57 #13 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?

Rij nu ook vaak met het vrouwtje achterop... Meer comfort en meer power.

Reizen genoeg gemaakt met AT maar de laatste twee met een varadero naast me.... Met volle bepakking gaat dat toch allemaal wat makkelijker.... In de Alpen heb ik een keer achter Menno gereden en dan moet ik met de koffers aan de grond om weer bij te komen....


De Carbdero is gretiger/feller dan de injectiedero heb ik me laten vertellen.
Daarnaast verbaasde ik me nog over de oude dero van Menno dat die nog enthousiaster is dan die oude van mij,
waarschijnlijk zit er een powerkitje in.

Zou kiezen voor 1 van de 2  AT's (of alle twee) en een Dero ernaast voor de Longway.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 15:42 #14 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?

De Carbdero is gretiger/feller dan de injectiedero heb ik me laten vertellen.
Daarnaast verbaasde ik me nog over de oude dero van Menno dat die nog enthousiaster is dan die oude van mij,
waarschijnlijk zit er een powerkitje in.

Zou kiezen voor 1 van de 2  AT's (of alle twee) en een Dero ernaast voor de Longway.


Ik begrijp dat die van jou goed bevalt Huib. Ik vind het erg moeilijk, tijd komt raad.
Voor de zekerheid eerst als een wezenloze de garage opgeruimd en vloer schoon gemaakt, vrouwtje is weer blij  ;D

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 18:26 #15 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?

Ik rij zelf op een Dero. Prima reisfiets voor lange afstanden. Kan veel bepakking mee, is comfortabel, 25 ltr tank dus een grote actieradius, bovenal een goedmoedige alleskunner.

Ik ben zelf aan het oriënteren voor een opvolger voor de Dero. Ik neem de tijd hiervoor, heb veel proefritten gemaakt op diverse fietsen. Zo ook de nieuwe AT. Leuke, heel leuke motor. Maarr...ik denk niet dat de nieuwe AT en ik vrienden worden. Het is geen reisfiets zoals ik de Dero vind. Oke, je kan er beter mee onverhard, voor sommigen een groot pluspunt. Ook is de nieuwe AT veel handelbaarder dan de Dero, maar hij is ook en stuk lichter. Maar ik vind qua comfort de Dero beter. Met name bij snelheden van 150km/u en hoger op de snelweg / Autobahn.

Zoals in een ander commentaar ook al is aangegeven, de Dero is verouderd. Waarom kijk je niet eens buiten de Honda stal, je moet wel durven. R1200GS, de rolsteiger van BMW, Yamaha SuperTenere, Suzuki Vstrom 1000, Tiger 1200 Explorer en mijn favoriet de Kawasaki Versys 1000 (model vanaf 2015), Ducati Multistrada, Aprillia CapoNord......... 

Maar weet je het zeker....een goedlopende en mooie oude AT wegdoen.....ga je geen spijt krijgen??


Ten eerste vind ik die rood wit blauwe dero erg gaaf. Je zegt het al.... Even naar de andere kant van Duitsland rijden is met een Dero goed te doen en dat kom ik nu te kort. Lijkt me geweldig om meer vermogen te hebben.
Maar dat zou ook met een nieuwe AT kunnen.

Buiten de Honda stal kijken is geen optie.... Ik wil elk ( als het kan ) jaar naar het ITT.... Tevens ben ik al vanaf kleins af een Honda fan. Waarom? Weet ik niet.

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 18:55 #16 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?
Waarom lees ik de laatste tijd zo vaak over problemen bij 130-150km/u+ ;D

Hebben jullie een geheime spaarpot voor evt. flitsfestijn dat je vaak op de snelheden rijd ;D

Je kunt ook je eisen bijstellen, Polen-Nederland is op een Transalp met 110km/u ook goed te doen in een dag zonder last van rug of kont.



Ik zou dan voor de nieuwe Twin gaan want die vind ik veel mooier dan de Dero. In Duitsland sturen ze je een foto bij de accpetgiro en dan is die nieuwe AT toch leuker om te zien.

;) :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 19:00 #17 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?

Waarom lees ik de laatste tijd zo vaak over problemen bij 130-150km/u+ ;D

Hebben jullie een geheime spaarpot voor evt. flitsfestijn dat je vaak op de snelheden rijd ;D

Je kunt ook je eisen bijstellen, Polen-Nederland is op een Transalp met 110km/u ook goed te doen in een dag zonder last van rug of kont.



Ik zou dan voor de nieuwe Twin gaan want die vind ik veel mooier dan de Dero. In Duitsland sturen ze je een foto bij de accpetgiro en dan is die nieuwe AT toch leuker om te zien.

;) :D


Wij zijn in twee dagen terug gereden van Budapest... Vrije dagen te weinig. Dan moet je er toch zowat 800 per dag op draaien anders haal je het niet. Je mag bijna overal 130... Met volle bepakking vind ik dat een aardige aanslag voor mijn Twin... De Dero met twee vingers in zijn neus...

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 19:55 #18 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?
Goed me best gedaan... Ze had wel gelijk.... Ziet er beter uit.

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 20:14 #19 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?
Ja ik snap het wel, zeker als je met duo+bagage rijd vraag je wel veel van een Alp of Twin.

Mede doordat wij met een Alp en Dominator reden nooit veel harder dan 110 gereden. Ik vind 120-130 zelfs met een groter vortandwiel niet prettig rijden. Op een dag rijden scheelt dat wel wat maar ook 1000km is goed te doen, mits je niet teveel van zulke dagen maakt.

Maar dan heb je het over een enkele dag hier en daar, ik had op de totale 20.000km reis op maar een stuk of 1000km echt het gevoel dat ik profijt had van mijn zwaardere (twee cilinder) Alp.

Maar dat is geheel persoonlijk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 20:33 #20 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Varadero of nieuwe AT, wat is verstandig?

Ja ik snap het wel, zeker als je met duo+bagage rijd vraag je wel veel van een Alp of Twin.

Mede doordat wij met een Alp en Dominator reden nooit veel harder dan 110 gereden. Ik vind 120-130 zelfs met een groter vortandwiel niet prettig rijden. Op een dag rijden scheelt dat wel wat maar ook 1000km is goed te doen, mits je niet teveel van zulke dagen maakt.

Maar dan heb je het over een enkele dag hier en daar, ik had op de totale 20.000km reis op maar een stuk of 1000km echt het gevoel dat ik profijt had van mijn zwaardere (twee cilinder) Alp.

Maar dat is geheel persoonlijk!


Ik heb je reis bijna helemaal gelezen, dat is echt super maar heel iets anders. Dat hoop ik nog eens te doen als ik met pensioen ben ha ha. Volgend jaar wil ik naar het ITT in noord-Polen met een reisje eromheen. Dan in september naar Lissabon... Met weer het probleem dat ik te weinig vrije dagen heb dus zal er weer snellere wegen gezocht worden om weer tijdig thuis te zijn.

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden