- Berichten: 432
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Wat je wilt doen zijn ze allemaal in principe voor gemaakt toch?
Behalve dat de Dero wat betreft allroad/offroad een stapje (sprong ;D )terug is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hmmmmm :-\
Ik vind de nieuwe Twin ook errug aanlokkelijk, maar ben 'gelukkig' op dit moment niet in de markt voor een nieuwe/andere motorfiets, dus hoef er ook niet wakker van te liggen
Aan de andere kant moet ik me, in mijn geval dan, ook ernstig afvragen wat die nieuwe Twin dan méér te bieden heeft dan de motorfietsen die ik al heb staan. Om eerlijk te zijn niet zoveel, hooguit dat het weer nieuw is en er goed uit ziet en prima rijd.
In jouw geval Zeeger zou ik jouw, nét opgeknapte Twin, iig nooooooooit meer weg doen Dus optie 1 valt dan af!
Optie 2 is in mijn ogen geen optie
Een 'oude' AT is toch ook een prima fiets om grotere reizen mee te maken, of niet?
Succes met je keuzes!
Grtz,
René
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nóg een optie idd! Graag gedaan ;D
Maar je hebt recent wat langere reizen/afstanden gemaakt op je oude Twin. Wat is het wat je niet beviel of denkt te vinden in een andere motorfiets?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Mijn vrouwtje komt net met optie 4.... Drie motors in de garage...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Mijn vrouwtje komt net met optie 4.... Drie motors in de garage...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
En daar heb je optie 5 en 6 weer bij.
optie 5 Wordt het een Dero
optie 6 Wordt het een nw twin
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Kijk, topvrouw!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Rij nu ook vaak met het vrouwtje achterop... Meer comfort en meer power.
Reizen genoeg gemaakt met AT maar de laatste twee met een varadero naast me.... Met volle bepakking gaat dat toch allemaal wat makkelijker.... In de Alpen heb ik een keer achter Menno gereden en dan moet ik met de koffers aan de grond om weer bij te komen....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De Carbdero is gretiger/feller dan de injectiedero heb ik me laten vertellen.
Daarnaast verbaasde ik me nog over de oude dero van Menno dat die nog enthousiaster is dan die oude van mij,
waarschijnlijk zit er een powerkitje in.
Zou kiezen voor 1 van de 2 AT's (of alle twee) en een Dero ernaast voor de Longway.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik rij zelf op een Dero. Prima reisfiets voor lange afstanden. Kan veel bepakking mee, is comfortabel, 25 ltr tank dus een grote actieradius, bovenal een goedmoedige alleskunner.
Ik ben zelf aan het oriënteren voor een opvolger voor de Dero. Ik neem de tijd hiervoor, heb veel proefritten gemaakt op diverse fietsen. Zo ook de nieuwe AT. Leuke, heel leuke motor. Maarr...ik denk niet dat de nieuwe AT en ik vrienden worden. Het is geen reisfiets zoals ik de Dero vind. Oke, je kan er beter mee onverhard, voor sommigen een groot pluspunt. Ook is de nieuwe AT veel handelbaarder dan de Dero, maar hij is ook en stuk lichter. Maar ik vind qua comfort de Dero beter. Met name bij snelheden van 150km/u en hoger op de snelweg / Autobahn.
Zoals in een ander commentaar ook al is aangegeven, de Dero is verouderd. Waarom kijk je niet eens buiten de Honda stal, je moet wel durven. R1200GS, de rolsteiger van BMW, Yamaha SuperTenere, Suzuki Vstrom 1000, Tiger 1200 Explorer en mijn favoriet de Kawasaki Versys 1000 (model vanaf 2015), Ducati Multistrada, Aprillia CapoNord.........
Maar weet je het zeker....een goedlopende en mooie oude AT wegdoen.....ga je geen spijt krijgen??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Waarom lees ik de laatste tijd zo vaak over problemen bij 130-150km/u+ ;D
Hebben jullie een geheime spaarpot voor evt. flitsfestijn dat je vaak op de snelheden rijd ;D
Je kunt ook je eisen bijstellen, Polen-Nederland is op een Transalp met 110km/u ook goed te doen in een dag zonder last van rug of kont.
Ik zou dan voor de nieuwe Twin gaan want die vind ik veel mooier dan de Dero. In Duitsland sturen ze je een foto bij de accpetgiro en dan is die nieuwe AT toch leuker om te zien.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ja ik snap het wel, zeker als je met duo+bagage rijd vraag je wel veel van een Alp of Twin.
Mede doordat wij met een Alp en Dominator reden nooit veel harder dan 110 gereden. Ik vind 120-130 zelfs met een groter vortandwiel niet prettig rijden. Op een dag rijden scheelt dat wel wat maar ook 1000km is goed te doen, mits je niet teveel van zulke dagen maakt.
Maar dan heb je het over een enkele dag hier en daar, ik had op de totale 20.000km reis op maar een stuk of 1000km echt het gevoel dat ik profijt had van mijn zwaardere (twee cilinder) Alp.
Maar dat is geheel persoonlijk!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.