Voorlopig niet mobiel

26 juli 2016 10:45 #1 door robgoesdakar
Voorlopig niet mobiel werd gestart door robgoesdakar
Voor wie het via andere kanalen nog niet had mee gekregen en het mogelijk toch interesseert .....:

Begin deze maand zijn Damian, Marco en ik naar Frankrijk geweest om daar eens een offroad tripje door het Centraal Massief te rijden.
Ongelofelijk hoe mooi en uitdagend rijden het daar kan zijn, en je kunt het jezelf zo moeilijk maken als dat je zelf zou willen.
Damian en Marco hebben ook weer wat grenzen verlegd, en hebben ook super genoten. Alleen op de laatste dag van onze trip ging het toch mis.

Ik reed ergens een helling omhoog om even te kijken of het te doen zou zijn, en of het wel door liep. Bovenaan kwam ik in een weiland terecht en was duidelijk dat het niet door zou lopen. Motor gekeerd, en op het moment dat ik wil wegrijden zie ik nog net in een ooghoek in het gras verscholen een flink diepe watergeul (groef weg gesleten door water, maar verder wel droog). De AT glijdt er op dat moment ook al in, en we kiepen samen om. Mijn linkervoet zat echter bekneld tussen de wand van die geul en de motor tijdens de val. Ik voelde vrijwel direct dat dit mijn voet flink door de mangel gehaald had, en dat dit niet een 'standaard' verstuiking of iets dergelijks zou worden. Toch de motor rechtop, maar deze wilde ook niet meer echt lopen. (Ander issue veroorzaakt door een eerder waterballet  ::) ). Uiteindelijk toch een stuk verder gestrompeld en toen telefonisch met Damian contact gehad. Damian en Marco brachten de motor weer naar benden en ik strompelde er achteraan.
Uiteindelijk zelf maar even rustig gaan zitten, terwijl de AT weer aan de praat gebracht werd. Ook maar besloten om toch even een ziekenhuis op te zoeken. Zeker toen bleek dat ik helemaal niet meer op mijn voet kon staan.
Motor rijden ging wonderbaarlijk soepel, alleen opschakelen moest ik even met de zijkant van mijn laars doen om het pijnvrij te houden. En bij stoppen even naar rechts laten kantelen.
In het ziekenhuis aangekomen de administratieve molen door, foto laten maken en vervolgens geen breuk te zien. Wel was er twijfel over wat zichtbare ruimte tussen de dikke teen en de teen ernaast. Maar de scanner in de regio was stuk, dus ze konden niet verder onderzoeken. Spalk er omheen om de boel vast te houden en suc6 dan maar weer...
Ondertussen was Marco de bus halen, en zijn we de dag erna terug naar Nederland gereden.
's avonds hebben Marco en Damian nog de nodige medicatie (pijnstillers, anti-stollings spuiten) en krukken gehaald bij de 'pharmacy'.

Maandag naar de huisarts, en doorverwezen naar het ziekenhuis. Weer foto's gemaakt (om te vergelijken met die uit Frankrijk), en ook die waren niet doorslag gevend. Dus een scan, en daar kwam de arts al meteen met het slechte nieuws. Een complexe breuk (lisfranc fractuur) die operatief hersteld moet worden......

Inmiddels ben ik vorige week dinsdag geopereerd en zijn er 2 schroeven en een pin geplaatst. En ook voor de operatie werd wel duidelijk vermeld dat het een zeldzame en complexe breuk was, en het was dan ook best druk rond te tafel met een aantal chirurgen, en ook nog wat publiek (met mijn toestemming). Volgende week is er 'wond controle' en zoals het er naar uit ziet moet ik dan nog 4-5 weken 'gewoon' gips en mag de boel niet belasten. Daarna volgt loopgips en kan begonnen worden met belasten en ook dat zal nog wel 4-5 weken, zo niet langer, aanhouden. Vervolgens zit natuurlijk mijn enkel muurvast, en zijn mijn kuitspieren tot nihil geslonken en zal ik weer opnieuw kracht moeten opbouwen. Endan moet ergens tussendoor ook nog de pin verwijderd worden. (Schroeven kunnen blijven zitten indien die geen last veroorzaken)

Al met al zal het hele traject tot geheel pijnvrij en volledig functioneel herstel (indien dat beiden al gaat lukken !) 6-12 maanden in beslag gaan nemen. Dus voorlopig ben ik niet zo heel erg mobiel en volledig afhankelijk van anderen.  :-\

Ik ben wel vaker onderuit gegaan, ook op hoge(re) snelheden en daarbij eigenlijk nauwelijks wat ernstigs gehad. (1x gebroken rib) Zelfs met 80 kmph voorover eraf liep zonder zelfs maar een blauwe plek af !!
Denk dat dit keer mijn beschermengel sneller was dan ik  :-\

Maar goed, ik kan er verder weinig aan veranderen en zal werken aan een zo spoedig mogelijk herstel zodat ik weer op eigen kracht verder kan zonder zoveel belasting op anderen te moeten leggen.

Ik zal ook kijken dat ik hier nog een paar keer een update over herstel post.
De zaak blijft gewoon open, al zal dat met name zijn voor 'zelf'- of 'begeleid'- sleutelen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Bijlagen:
Discussie gesloten.
26 juli 2016 12:05 #2 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Voorlopig niet mobiel
Oef, een avontuur met een wat andere wending. Herstelze!

Zijn er overigens foto's van de trip voor het ongeluk?
Discussie gesloten.
26 juli 2016 13:11 #3 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Voorlopig niet mobiel
Dat is echt bad luck! Sterkte met het herstel.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i
Discussie gesloten.
26 juli 2016 14:03 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Voorlopig niet mobiel

Oef, een avontuur met een wat andere wending. Herstelze!

Zijn er overigens foto's van de trip voor het ongeluk?

Tuurlijk zijn er foto's. Zijn nu ook buiten facebook te bekijken : Hier

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
26 juli 2016 14:23 #5 door Joxer
Beantwoord door Joxer in topic Voorlopig niet mobiel
Amai, dat is niet best...
Sterkte met het herstel, het duurt toch altijd langer als gehoopt.

Honda Varadero XL1000VA (2004)
Vroeger: Honda Transalp XL650V RD11 (2005) Honda Transalp XL650V RD11 (2006)
Discussie gesloten.
26 juli 2016 14:30 #6 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic Voorlopig niet mobiel
Ik dacht die is zijn telefoon kwijt.

Dit is toch even een stuk vervelender :(

Veel sterkte en succes met je herstel.
Discussie gesloten.
26 juli 2016 18:56 #7 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic Voorlopig niet mobiel
Dat is flink balen Rob.
Een spoedig herstel gewenst.

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)
Discussie gesloten.
26 juli 2016 22:07 #8 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Voorlopig niet mobiel
Sterkte met je herstel. Komt goed!

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Discussie gesloten.
27 juli 2016 00:22 #9 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Voorlopig niet mobiel
zeg kerel wat heb ie rare voeten  >:D
Discussie gesloten.
27 juli 2016 00:25 #10 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Voorlopig niet mobiel
Sterkte met herstel, Rob.

-- Han --
Discussie gesloten.
27 juli 2016 06:23 #11 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Voorlopig niet mobiel
Balen man :( 12maand ook gewoon :( Sterkte ermee.
Als je bent hersteld, kan je meteen weer op vakantie 8)

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
Discussie gesloten.
27 juli 2016 07:18 #12 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Voorlopig niet mobiel
Beterschap maatje!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."
Discussie gesloten.
27 juli 2016 07:42 #13 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Voorlopig niet mobiel
Beterschap Rob! Effies volhouden maar dan  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Discussie gesloten.
27 juli 2016 22:15 - 28 juli 2016 23:37 #14 door DinO
Beantwoord door DinO in topic Voorlopig niet mobiel
Ik had het laatst al telefonisch van je vernomen, maar nogmaals Beterschap!

Ik hoop natuurlijk dat van de 6 tot 12 maanden die het herstel zou kunnen duren, je dichter bij de 6 dan de 12 zit!

Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp...
Discussie gesloten.
28 juli 2016 14:14 - 28 juli 2016 14:28 #15 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Voorlopig niet mobiel
Even een update :

Dinsdag werd Ilona gebeld dat er een afspraak gemaakt was voor vandaag 08:15 CT-scan, en 13:00 uur bespreking.
(Dat ze me daar zelf niet voor bellen......)

Anyway, vanmorgen dus CT scan en zojuist gesprek gehad met de arts.
De scan was een extraatje omdat de foto van na de operatie leek te laten zien dat de stand van de botjes nog niet goed was  ???
Maar de scan bracht uitsluitsel en het zit verder redelijk goed. 1 plek een kleine afwijking die acceptabel zou zijn, maar de pin/draad die geplaatst was, raakte uiteindelijk maar weinig bot. Derhalve wordt ik ná de wondcontrole volgende week 'veroordeeld' tot 6 weken volledig gips ipv 4, waarbij ik dus de voet absoluut niet mag belasten.....
Daarna komen dan nog eens 6 weken loopgips......, en vervolgens kan ik dan weer opnieuw leren lopen.....

In ieder geval iedereen bedankt voor alle goede wensen mbt het herstel. Ik ben er nog lang niet, maar het gaat uiteindelijk goed komen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
28 juli 2016 14:21 #16 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Voorlopig niet mobiel
Sterkte en geduld toegewenst.

NB: Voor je weer gaat leren lopen, zoals je schrijft zou ik beginnen met weer leren motorrijden :)

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Discussie gesloten.
28 juli 2016 19:21 #17 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorlopig niet mobiel
Beterschap Rob en ik weet dat je je niet verveelt in de tussentijd.
Kom binnenkort wel ff bakkie doen.

Groetens en sterkte

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
29 juli 2016 09:05 #18 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Voorlopig niet mobiel
Beste Rob,

Sterkte met je voet! FIjn dat ze in NL de goede diagnose konden stellen!
Discussie gesloten.
30 juli 2016 21:42 #19 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Voorlopig niet mobiel
Jeetje dat is niet niks.
Beterschap Rob.
Discussie gesloten.
31 juli 2016 15:10 #20 door Nader
Beantwoord door Nader in topic Voorlopig niet mobiel
Veel sterkte en beterschap Rob!
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden