37KW > 35KW RDW

22 jan 2017 22:05 #1 door marccoef
37KW > 35KW RDW werd gestart door marccoef
Hallo mensen,

Ik ga deze week mijn XL600V op de dyno zetten, verwachtende dat daar een lager KW uit komt rollen dan 35.
Zoja; wil ik naar de RDW gaan om dit op kenteken te laten zetten.

Heeft iemand enig idee (misschien uit ervaring), wat het kost bij de RDW om dit op kenteken te laten zetten?
Met een door mij meegeleverd vermogens uitdraai.

Groet, Marc!
Discussie gesloten.
22 jan 2017 23:38 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic 37KW > 35KW RDW

U moet rekening houden met een richtprijs van € 650,-.


www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Aanpassen-m...,-trike-of-quad.aspx

Maar dat klinkt een beetje aan de hoge kant.
Discussie gesloten.
23 jan 2017 11:40 #3 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic 37KW > 35KW RDW
Heb je uberhaupt al gevraagd bij RDW of dit kan? Ja, die site zegt van wel maar voor 650 euro ga je dat nooit doen natuurlijk.

Ik weet nog dat ik mijn motor op 25kw moest zetten (oude wetgeving), dat was in het jaar 2008. Daarvoor moest ik verplicht naar een dealer. Enkel hij mocht de rubbers op de carburateurs zetten en via hem kon ik dan bij RDW nieuw kentekenbewijs aanvragen. Kostte destijds ook al dik 250 euro (Inclusief manuren natuurlijk). Omgekeerd (dus terugzetten van 25KW naar origineel vermogen) mag je wel zelf doen zonder tussenkomst van dealer.






Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).
Discussie gesloten.
23 jan 2017 15:44 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic 37KW > 35KW RDW
Als ik de pagina van het RDW goed begrijp hangt het een beeje af van je uitdraai. Die moet voldoen aan hun eisen.

Staat ook nog iets over een uitdraai vóór en na aanpassing.

Altijd bellen voor je ergens aan begint :)
Discussie gesloten.
24 jan 2017 18:50 #5 door marccoef
Beantwoord door marccoef in topic 37KW > 35KW RDW

Heb je uberhaupt al gevraagd bij RDW of dit kan? Ja, die site zegt van wel maar voor 650 euro ga je dat nooit doen natuurlijk.

Ik weet nog dat ik mijn motor op 25kw moest zetten (oude wetgeving), dat was in het jaar 2008. Daarvoor moest ik verplicht naar een dealer. Enkel hij mocht de rubbers op de carburateurs zetten en via hem kon ik dan bij RDW nieuw kentekenbewijs aanvragen. Kostte destijds ook al dik 250 euro (Inclusief manuren natuurlijk). Omgekeerd (dus terugzetten van 25KW naar origineel vermogen) mag je wel zelf doen zonder tussenkomst van dealer.

Nee, voor 650 euro laat ik dat inderdaad liggen.

Als ik de pagina van het RDW goed begrijp hangt het een beeje af van je uitdraai. Die moet voldoen aan hun eisen.

Staat ook nog iets over een uitdraai vóór en na aanpassing.

Altijd bellen voor je ergens aan begint :)

Ik ga morgen inderdaad even aan de bel hangen bij het RDW.
Had ergens gelezen wanneer de uitdraai voldoet aan de hun eisen, ze het al op kenteken willen zetten naar hand van die uitdraai.

Ik ga er achter komen, uiteraard meld ik het verloop eventjes hier!

Thanks voor de reacties!
Discussie gesloten.
04 feb 2017 15:14 #6 door M_Duiker
Beantwoord door M_Duiker in topic 37KW > 35KW RDW
ik heb een XL700 (44KW)

en heb een A2.. Ik heb hem met een kastje laten terug zetten bij de dealer.
met een TUV certificaat.. hij loopt dus 35KW terwijl op t kenteken staat dat het een 44KW is..
Nou blijkt uit verhalen dat je echt heel veel pech moet hebben wil je een agent tegen komen die er moeilijk om doet.

ik heb er voor gekozen het risico te nemen, maar dat is aan jou ;)

Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)
Discussie gesloten.
04 feb 2017 15:30 #7 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 37KW > 35KW RDW
Oom agent  C:-) is idd het minst van je zorgen!

Waar je je wél zorgen om moet maken is je verzekering. Er staat vast ergens in de kleine lettertjes dat je niet gedekt bent als je niet in het bezit bent van een geldig rijbewijs voor het verzekerde voertuig. Wettelijk gezien is het kentekenbewijs maatgevend voor het vermogen en dan heb je idd niet het juiste rijbewijs.......
En dat kán wel eens vervelend uitpakken als je betrokken raakt bij een ongeval  :(

Vraag je verzekeraar om jou schriftelijk te bevestigen dat zij akkoord gaan met de uitdraai van een vermogensbank of whatver je hebt!

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Discussie gesloten.
04 feb 2017 15:45 #8 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic 37KW > 35KW RDW
En sommige TA 's hebben meer dan 35kw, die uit 1990.

Transalp XL600V
Discussie gesloten.
04 feb 2017 21:10 #9 door M_Duiker
Beantwoord door M_Duiker in topic 37KW > 35KW RDW

Oom agent  C:-) is idd het minst van je zorgen!

Waar je je wél zorgen om moet maken is je verzekering. Er staat vast ergens in de kleine lettertjes dat je niet gedekt bent als je niet in het bezit bent van een geldig rijbewijs voor het verzekerde voertuig. Wettelijk gezien is het kentekenbewijs maatgevend voor het vermogen en dan heb je idd niet het juiste rijbewijs.......
En dat kán wel eens vervelend uitpakken als je betrokken raakt bij een ongeval  :(

Vraag je verzekeraar om jou schriftelijk te bevestigen dat zij akkoord gaan met de uitdraai van een vermogensbank of whatver je hebt!

Grtz,
René


verzekering was geen probleem bij mij.. kon hem gewoon afsluiten ben gewoon compleet gedekt.. alles op mijn naam

Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)
Discussie gesloten.
06 feb 2017 07:43 #10 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic 37KW > 35KW RDW

verzekering was geen probleem bij mij.. kon hem gewoon afsluiten ben gewoon compleet gedekt.. alles op mijn naam


afsluiten is het probleem ook niet, ik kan een vrachtwagen verzekeren maar heb geen groot rijbewijs. Ik zou er toch even achteraan bellen.....

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."
Discussie gesloten.
07 feb 2017 17:03 - 07 feb 2017 17:31 #11 door Timy
Beantwoord door Timy in topic 37KW > 35KW RDW

Oom agent  C:-) is idd het minst van je zorgen!

Niet mee eens. Er wordt gekeken naar de papieren versie van het voertuig (dus wat is er geregistreerd bij de RDW). Jouw voertuig heeft officieel meer vermogen dan je mag besturen en je rijdt dus officieel zonder geldig rijbewijs. De check kan gewoon gedaan worden terwijl ze passeren, dit doen ze op de computer/telefoon in de politieauto .
Hetzelfde 'probleem' van rijden zonder rijbewijs zie je terug bij het rijden met een aanhanger waarvoor B+E nodig is. Ondanks dat deze dan leeg is en echt minder dan een volle aanhanger met alleen B combinatie weegt ben je verplicht een B+E te hebben. Zo niet, is het gewoon rijden zonder rijbewijs. Een dure prent en ook nog eens verder wandelen.

Uiteraard is de kans relatief klein dat je gecheckt wordt maar als je gecheckt worden en er is iemand scherp ben je wel de l%l. Ik zou het risico niet graag nemen, want bij elke politieauto krijg ik dan de kriebels.  Maar de keuze is aan jou  :) Inmiddels lopen de meningen uiteen  ;)

Waar je je wél zorgen om moet maken is je verzekering. Er staat vast ergens in de kleine lettertjes dat je niet gedekt bent als je niet in het bezit bent van een geldig rijbewijs voor het verzekerde voertuig. Wettelijk gezien is het kentekenbewijs maatgevend voor het vermogen en dan heb je idd niet het juiste rijbewijs.......
En dat kán wel eens vervelend uitpakken als je betrokken raakt bij een ongeval  :(

Vraag je verzekeraar om jou schriftelijk te bevestigen dat zij akkoord gaan met de uitdraai van een vermogensbank of whatver je hebt!

In de kleine lettertjes van de verzekeraar staat o.a. dat je een rijbewijs moet hebben voor het voertuig dat je bestuurd. Kortom: ze gaan niet uitkeren als je een ongeval overkomt en er is ontdekt dat jouw motor officieel (jaja... weer die papieren versie) teveel vermogen had. Goed afstemmen met hen is dus echt heel belangrijk. De schriftelijke bevestiging m.i. cruciaal i.r.t de verzekering. Zegt alleen nog niets over het rijbewijs.

Aansluitend op Jeroen: Je kan elke voertuig op naam zetten en verzekeren, is geen rijbewijs voor nodig. Daarop kan je dus niet vertrouwen.

Welk bouwjaar is jouw XL600v? Sommige types kunnen namelijk niet teruggekeurd worden.
Edit: Volgens mij zie ik dat jij een keer geschreven hebt: 19-05-1994. Dan zou het mogelijk net kunnen. Destijds was het <1994 wat teruggekeurd mocht worden.

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
07 feb 2017 17:20 #12 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 37KW > 35KW RDW
Hi Tim  :).

Uiteraard hélemaal met je eensch! En tóch vind ik dat aangehouden/bekeurd worden het minst van je zorgen is. Rijden zónder geldig rijbewijs word afgedaan met een boete neem ik aan? Is géén misdrijf toch?
Dat is vervelend natuurlijk en zit je niet op te wachten, maar goed, een geldboete is nog overheen te komen  :)
Dat andere risico moet je niet nemen vind ik  :(

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Discussie gesloten.
07 feb 2017 17:28 - 07 feb 2017 17:30 #13 door Timy
Beantwoord door Timy in topic 37KW > 35KW RDW

Rijden zónder geldig rijbewijs word afgedaan met een boete neem ik aan? Is géén misdrijf toch?

Bij eerste overtreding (inderdaad geen misdrijf) €340,00 (excl.transactiekosten). Hierna gaat, voor zover ik het weet, een officier (het OM) er wat van vinden. Kan dus een hogerbedrag worden, invordering rijbewijs, voertuig inbeslag, etc. Afhankelijk van de situatie en hoe vaak je al gepakt bent.

En jij hebt ook gelijk bedenk ik net. Het is inderdaad wel één van de minste zorgen. Maar... motor gaan rijden met zorgen, het is juist bedoeld om te 'ontzorgen'!  ;D Ik vond het dus beter om die zorgen allemaal niet te hebben  :))

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
07 feb 2017 17:41 #14 door PimW
Beantwoord door PimW in topic 37KW > 35KW RDW
Mij is op controle (tegen diefstal, papierwinkel check) jaren terug mede gedeeld dat zolang de papieren kloppen de politie je motor in principe niet op de testbank zet.

Maar je papieren moeten wel kloppen anders rijd je op een voertig waar je inderdaad niet bevoegd voor bent.

Rijden zonder rijbewijs is voor zover ik weet een misdrijf. Het is mij in ieder geval medegedeeld (op driegende toon ;D ) toen de kenteken papieren van mijn brommertje ingevorderd werden :(
Was best een eind lopenmaar hij zei dat mn brummert zo luid was hij me kwa halen als ik het lef had hem aan te trappen ;D
Discussie gesloten.
07 feb 2017 18:15 #15 door Timy
Beantwoord door Timy in topic 37KW > 35KW RDW
Er is geen testbank voor motoren bij de politie. Het gaat echt uit van de papieren en bij twijfel wordt een vtg in beslag genomen voor technisch onderzoek.

Mbt het misdrijf: zo zie jemaar dat de politie ook niet alles weet. Het is echt een overtreding. :-) Het bang maken heeft wel gewerkt bij jou lees ik  ;D

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
07 feb 2017 18:16 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 37KW > 35KW RDW

als ik het lef had hem aan te trappen


Goh, ze kenden jou toen al  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
07 feb 2017 18:40 #17 door PimW
Beantwoord door PimW in topic 37KW > 35KW RDW
Bleek gewoon naar huis te mogen rijden en van huis naar de testlocatie...

Ze waren toen in Amsterdam een beetje streng wbt brommers, werd bij het stoplicht aan de kant gehaald voor controle. Ging helemaal nergens over.

Dat ik mn papieren in moest leveren was de tweede keer in een paar weken dat ik bij dezelfde agent op de controle kwam. Eerste keer alleen teveel dB, dat kwam door een gescheurde pakking  (nee echt :angel:).
Tweede keer trapte hij daar niet in. Had nog wel mazzel dat de testbanken in die periode afgekeurd waren en er een correctie van 30km/u van de meting af ging, gecorrigeerde 60km/u (  ;D ) was wel ok maar 98dB kon niet door de beugel  :(
Discussie gesloten.
07 feb 2017 18:40 #18 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 37KW > 35KW RDW
Dank voor de toelichting Tim  :)

Best een pittig boetbedrag toch  :-\ 2x dát en je hebt de kosten van keuring etc er al weer bijna uit.
Ik zou de officiële gang via het RDW bewandelen dan! Of anders toch maar op zoek naar een ándere motor, die wél <35Kw op kenteken heeft  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Discussie gesloten.
07 feb 2017 19:29 - 07 feb 2017 19:33 #19 door Timy
Beantwoord door Timy in topic 37KW > 35KW RDW
Zie hier de recidiveregeling. Is dat helemaal duidelijk.

Nogmaals, kans is klein maar je kan nu wel een (op feiten gebaseerde) keuze maken.

Liberté - Egalité - Fraternité
Bijlagen:
Discussie gesloten.
11 feb 2017 20:33 #20 door M_Duiker
Beantwoord door M_Duiker in topic 37KW > 35KW RDW

afsluiten is het probleem ook niet, ik kan een vrachtwagen verzekeren maar heb geen groot rijbewijs. Ik zou er toch even achteraan bellen.....


Ik heb al meerde gehad.. toevallig vorige week controle gehad, heb hem laten knijpen 44KW>35KW en ben gewoon er mee weg gekomen doormiddel van me rollerbank resulataat en TUV certificaat dat ie geknepen is

Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.154 seconden