U moet rekening houden met een richtprijs van € 650,-.
Nee, voor 650 euro laat ik dat inderdaad liggen.Heb je uberhaupt al gevraagd bij RDW of dit kan? Ja, die site zegt van wel maar voor 650 euro ga je dat nooit doen natuurlijk.
Ik weet nog dat ik mijn motor op 25kw moest zetten (oude wetgeving), dat was in het jaar 2008. Daarvoor moest ik verplicht naar een dealer. Enkel hij mocht de rubbers op de carburateurs zetten en via hem kon ik dan bij RDW nieuw kentekenbewijs aanvragen. Kostte destijds ook al dik 250 euro (Inclusief manuren natuurlijk). Omgekeerd (dus terugzetten van 25KW naar origineel vermogen) mag je wel zelf doen zonder tussenkomst van dealer.
Ik ga morgen inderdaad even aan de bel hangen bij het RDW.Als ik de pagina van het RDW goed begrijp hangt het een beeje af van je uitdraai. Die moet voldoen aan hun eisen.
Staat ook nog iets over een uitdraai vóór en na aanpassing.
Altijd bellen voor je ergens aan begint
Oom agent C:-) is idd het minst van je zorgen!
Waar je je wél zorgen om moet maken is je verzekering. Er staat vast ergens in de kleine lettertjes dat je niet gedekt bent als je niet in het bezit bent van een geldig rijbewijs voor het verzekerde voertuig. Wettelijk gezien is het kentekenbewijs maatgevend voor het vermogen en dan heb je idd niet het juiste rijbewijs.......
En dat kán wel eens vervelend uitpakken als je betrokken raakt bij een ongeval
Vraag je verzekeraar om jou schriftelijk te bevestigen dat zij akkoord gaan met de uitdraai van een vermogensbank of whatver je hebt!
Grtz,
René
verzekering was geen probleem bij mij.. kon hem gewoon afsluiten ben gewoon compleet gedekt.. alles op mijn naam
Niet mee eens. Er wordt gekeken naar de papieren versie van het voertuig (dus wat is er geregistreerd bij de RDW). Jouw voertuig heeft officieel meer vermogen dan je mag besturen en je rijdt dus officieel zonder geldig rijbewijs. De check kan gewoon gedaan worden terwijl ze passeren, dit doen ze op de computer/telefoon in de politieauto .Oom agent C:-) is idd het minst van je zorgen!
In de kleine lettertjes van de verzekeraar staat o.a. dat je een rijbewijs moet hebben voor het voertuig dat je bestuurd. Kortom: ze gaan niet uitkeren als je een ongeval overkomt en er is ontdekt dat jouw motor officieel (jaja... weer die papieren versie) teveel vermogen had. Goed afstemmen met hen is dus echt heel belangrijk. De schriftelijke bevestiging m.i. cruciaal i.r.t de verzekering. Zegt alleen nog niets over het rijbewijs.Waar je je wél zorgen om moet maken is je verzekering. Er staat vast ergens in de kleine lettertjes dat je niet gedekt bent als je niet in het bezit bent van een geldig rijbewijs voor het verzekerde voertuig. Wettelijk gezien is het kentekenbewijs maatgevend voor het vermogen en dan heb je idd niet het juiste rijbewijs.......
En dat kán wel eens vervelend uitpakken als je betrokken raakt bij een ongeval
Vraag je verzekeraar om jou schriftelijk te bevestigen dat zij akkoord gaan met de uitdraai van een vermogensbank of whatver je hebt!
Bij eerste overtreding (inderdaad geen misdrijf) €340,00 (excl.transactiekosten). Hierna gaat, voor zover ik het weet, een officier (het OM) er wat van vinden. Kan dus een hogerbedrag worden, invordering rijbewijs, voertuig inbeslag, etc. Afhankelijk van de situatie en hoe vaak je al gepakt bent.Rijden zónder geldig rijbewijs word afgedaan met een boete neem ik aan? Is géén misdrijf toch?
als ik het lef had hem aan te trappen
afsluiten is het probleem ook niet, ik kan een vrachtwagen verzekeren maar heb geen groot rijbewijs. Ik zou er toch even achteraan bellen.....