zijn er nog veel rijders in de winter?

25 jan 2017 19:17 #21 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
Rij door tot het glad wordt dan ga ik met de auto .
wel de motor veel afspoelen en heb laatst de remklauwen gereinigd,  4 weken pekel zijn niet
echt bevordelijk voor je remzuigertjes ( pokke pekel ) >:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2017 19:23 #22 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
Het stukje van huis naar mijn kantoor/werkplaast is maar 3 km, en daar pak ik de motor niet voor.
Wel zit ik elke woensdag in Hoofddorp, en dan pak ik nog steeds gewoon de motor. Vorige week toch ook maar even het kabeltje voor de handschoen verwarming aangesloten, en dat was toen wel lekker. Vandaag eigenlijk al weer overbodig

Afspuiten tegen de pekel....  :-[  Helaas verzorg ik mijn eigen motoren niet zo goed  :-[

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

25 jan 2017 20:09 #23 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
die van mij blijven op stal zolang er pekel ligt, de 16km woon werk doe ik op de fiets.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

26 jan 2017 10:58 #24 door ruud
Beantwoord door ruud in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
Rij meestal wel door, alleen met ruim 70 Km enkele reis woon/werk is bij heel slecht weer, en (verwachte) gladheid de keus deze tijd van het jaar toch regelmatig de auto te nemen. Daardoor vermijd ik denk ik ook de ergste pekel rommel tegenwoordig. Maar de Alp ziet er bij mij ook in de zomer niet uit. Poetsen doe ik eigenlijk nooit, voor de winter probeer ik de Alp een keer een beetje schoon te spuiten, en dan met wat blanke tectiel er overheen. Maar dit jaar ben ik daar niet eens aan toe gekomen.

Het is tenslotte een vervoersmiddel, en niet om te poetsen of naar te kijken  ;)

Wel regelmatig onderhoud, al rek ik ook daar de voorgeschreven intervallen wat op, net hoe het uitkomt. Lijkt ook verder geen nadelige gevolgen te hebben, 7 jaar oud, ongeveer 85000 KM, en behalve de normale slijtage onderdelen geen verdere kosten, en olie verbruik nog steeds vrijwel 0.

27 jan 2017 14:27 #25 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
In het zonnetje.......... :)

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Bijlagen:

28 jan 2017 17:32 #26 door M_Duiker
Beantwoord door M_Duiker in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
Haha, ik rijd ook nog woonwerk en plezierritjes.. zit weekends meer op de motor dan op de bank ;)

Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)

28 jan 2017 18:35 #27 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
Net een ritje van Lutjegast naar Vleuten gedaan [180 Km]. Ooit koop ik eens een paar winterhandschoenen.

28 jan 2017 19:49 #28 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
Ik heb mijn rijbewijs nog paar een paar dagen geleden opgehaald, maar als ik mijn rijlessen mag meerekenen kan ik wel zeggen dat ik ook een doorrijder ben, en dat was ook van meet af aan de bedoeling. Tenzij er ijs/sneeuw ligt ga ik gewoon op weg, en ook morgen, met een prettige 3 graden voorspeld, ben ik touren.

De kleding is een volledige Difi Aerotex outfit van Motoport, met wintervoeringen. De handkappen houden de wind van mijn vingers, en zo kan ik comfortabel tot -2 doorrijden zonder last van bevroren klauwen. Heb geen handvatverwarming, en dat komt er waarschijnlijk pas tegen volgende winter op.

Mijn outfit is dermate warm dat ik boven de 5 graden de wintervoering al uit mijn jas moet trekken, anders begin ik te zweten.
Kom momenteel vooral in West Brabant, Zeeland en Utrecht.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

28 jan 2017 21:07 #29 door M_Duiker

Net een ritje van Lutjegast naar Vleuten gedaan [180 Km]. Ooit koop ik eens een paar winterhandschoenen.

Ik heb ook overwogen om winterhandschoenen te kopen.. maar me pa heeft ze ook maar had nog steeds koude handjes..
Dus toch maar gewoon verwarmde handsvatten gedaan.. en dan met de kapper ervoor werkt t prima

28 jan 2017 21:09 #30 door M_Duiker

Ik heb mijn rijbewijs nog paar een paar dagen geleden opgehaald, maar als ik mijn rijlessen mag meerekenen kan ik wel zeggen dat ik ook een doorrijder ben, en dat was ook van meet af aan de bedoeling. Tenzij er ijs/sneeuw ligt ga ik gewoon op weg, en ook morgen, met een prettige 3 graden voorspeld, ben ik touren.

De kleding is een volledige Difi Aerotex outfit van Motoport, met wintervoeringen. De handkappen houden de wind van mijn vingers, en zo kan ik comfortabel tot -2 doorrijden zonder last van bevroren klauwen. Heb geen handvatverwarming, en dat komt er waarschijnlijk pas tegen volgende winter op.

Mijn outfit is dermate warm dat ik boven de 5 graden de wintervoering al uit mijn jas moet trekken, anders begin ik te zweten.
Kom momenteel vooral in West Brabant, Zeeland en Utrecht.

Ik heb ook kappen.. maar na een 1.5 uur op de motor te hebben gereden hier op de veluwe ben ik toch blij dat ik nu handsvatverwarming heb. ;) 

Ik ben vooral te vinden op de veluwe..
Maar maak regelmatig uitstapjes naar Utrecht, brabant, limburg en Overijsel en drenthe ;)

29 jan 2017 07:24 #31 door ed84
Beantwoord door ed84 in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
rij ook m'n woon-werk nog in de winter. Geen handvatverwarming maar goede winterhandschoenen icm de handguards. Nergens last van behalve inderdaad de koude tenen...

Alpe heeft wel wat last van de pekel....

✔️loud pipes save lives🙉

29 jan 2017 11:22 #32 door wimj
Beantwoord door wimj in topic zijn er nog veel rijders in de winter?

Alpe heeft wel wat last van de pekel....

En daar heb ik ook een bloedhekel aan. Voor ik stopte met werken deed ik het hele jaar woon-werk verkeer (goed aan de voorvork te zien) en maakte dan ook winterse toerritten; dat maakte dan ook niks meer uit. Nadien nog wel eens 's winters gereden, b.v. de Bikkelrit van Ad, maar echt stukken minder. Het kriebelt wel maar ik laat (laad) hem nu lekker aan de druppellader! K*tzout...

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

30 jan 2017 09:42 #33 door Derofun
Beantwoord door Derofun in topic zijn er nog veel rijders in de winter?

... en carterbakkies te bouwen :)

Goed plan! Vol verwachting klopt mijn hart  ;)

Ik rij ook gewoon door, tenzij het te glad is of met bakken tegelijk uit de lucht komt.
Vooral op de pekel-Varadero en ook off-road met de GS. Beide hebben Motech-handkappen en handvatverwarming. Jas, broek en laarzen van Alpinestars.

Transalp 650 bj 2005 camouflage-wrap
(en 'n Suzuki Intruder M1800R bj 2009 en BMW GSA 1200 bj 2017)

01 feb 2017 21:31 #34 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
De Varadero is allergisch voor pekel. ;)

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015

Transalp 600

01 feb 2017 23:56 #35 door kees
Beantwoord door kees in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
Na 18 winters, dit jaar voor het eerst niet. Bewust. Maar niet makkelijk.

18 winters van stralend weer, regen, storm, hagel sneeuw en ijzel. Temperaturen tot ver onder nul bij soms woon-werk afstanden tot 225 km enkele reis. Je gaat je vanzelf goed kleden. Materialen kwamen pas gaandeweg op de markt of werden pas gaandeweg financieel beschikbaar. Ik heb meer dan vaak en meerdere malen tijdens een rit tegen overgeven aan de pijn van ontdooiende vingers en tenen ondergaan in een of ander pompstation onderweg. Het onderhoud als gevolg van 'doorrijden', onevenredig hoog.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat naast de slopende inwerking van winterse omstandigheden (pekel) en sowieso idiote kilometrages, mijn AT ook keihard heeft geleden onder reizen dwars door de wereld. Van Himalaya tot woestijn.

Ik heb mijn AT als gevolg daarvan in de loop der tijd 3x volledig opnieuw opgebouwd. Behalve het frame, kabelboom en koplamp zijn er eigenlijk weinig dingen meer origineel. Maar, being me, altijd klaar voor een rit naar voor mijn part zuid-Italie, anyday of the week!

Paar weken terug nog, ging er weer 12 meijertjes in. Remschijven rondom, pro-link rebuild en WP achterdemper geserviced.

Maar nee. Deze winter niet. Ik breng het eindeloze gesleutel niet meer op. En de kosten, for that matter. Ik spaar het nu liever op voor kwaliteits-kilometers - reizen. Hooguit funritjes in de omgeveing. Knallen en even de luiken wagenwijd open zetten. Hij staat nu alweer een maandje stil - pekel. Ik probeer desondanks sterk te zijn.

Brom. Bang geworden voor frost-bite en een beetje pekel  :)

03 feb 2017 22:39 #36 door M_Duiker
toevallig vandaag weer een stuk gereden met de motor. heerlijk weer dus is perfect motorweer

Bijlagen:

04 feb 2017 16:31 #37 door DinO
Beantwoord door DinO in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
Aan doorrijden kan ik niet meedoen zolang ik nog geen werkende motor heb..
Maar alleen echte stormwaarschuwingen en gladheid zijn voor mij redenen om niet te rijden. :angel:

Mochten jullie overigens goretex regenkleding willen voor niet al te veel geld, kijk dan eens bij een legerdump.
Afhankelijk van waar je kijkt kan je met een beetje geluk al voor 50 euro een regenbroek en regenjas hebben, maar let wel op dat er wordt gesproken over bilaminaat/trilaminaat/PTFE, aangezien je anders wellicht de standaard polyamide regenkleding koopt en dus geen goretex regenkleding.
Kleuren zijn wel beperkt tot camouflage, marineblauw en andere standaard defensie kleuren, maar ik denk dat de prijs het geheel rechtvaardigt.

Wat betreft motorlaarzen om mee door te rijden.. De TCX Infinity Goretex schijnen erg goed te zijn, alleen zijn ze maar CE Level 1 gekeurd (laagste niveau) en steeds moeilijker verkrijgbaar omdat ze zijn vervangen door de TCX Infinity EVO Goretex.
De Nederlandse politie gebruikt de Infinity laarzen trouwens ook, dus dat lijkt wel wat te zeggen over de kwaliteit.

Mochten jullie per se de oude Infinity laarzen willen, dan heb ik nog een link naar een spaanse webshop waar ze 180 euro of zo zijn, volgens mij is dat inclusief verzending.
De link heb ik overigens van TCX medewerkers zelf gekregen, en er kan met PayPal e.d. betaald worden, dus dat lijkt me veilig genoeg.

Veel Plezier voor de rijders die wel nog rijden!

DinO!

Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp...

05 feb 2017 09:56 #38 door kees
Beantwoord door kees in topic zijn er nog veel rijders in de winter?

In plaats van investeren in specifiek wintermateriaal als laarzen, kun je sommige uitgaven doelmatiger besteden. Bijvoorbeeld verwarmde sokken in de laars die je al hebt. Je hebt er ook vesten van om je bast warm te houden.

Tijdens langere ritten bij temperaturen onder nul is dat het enige wat je warm kan houden, tenzij je ieder half uur stopt om je ergens op te warmen.

11 feb 2017 20:36 #39 door M_Duiker

In plaats van investeren in specifiek wintermateriaal als laarzen, kun je sommige uitgaven doelmatiger besteden. Bijvoorbeeld verwarmde sokken in de laars die je al hebt. Je hebt er ook vesten van om je bast warm te houden.

Tijdens langere ritten bij temperaturen onder nul is dat het enige wat je warm kan houden, tenzij je ieder half uur stopt om je ergens op te warmen.

moet zeggen dat ik wel toe ben aan nieuwe laarzen - lees : als het regent worden me tenen nat - dus liever warme voeten in nieuwe laarzen haha

11 feb 2017 20:53 #40 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic zijn er nog veel rijders in de winter?
Was ondanks de sneeuw in de ochtend een prima dagje om te rijden vandaag! :D

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden