- Berichten: 216
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
wat leuk, wij hebben er ook een, een T3 2.0 liter luchtgekoeld. Wat voor een heb jij?Gisterenavond kon ik niet slapen en lag ik te denken aan mijn oude VW bus met een boxer blok, en bedacht mij toen... Kun je een (bijv) 4 cilinder lijnmotor maken en ze alle 4 tegelijk omhoog en omhoog laten gaan, elk in een andere slag. De eerste cilinder drukt de 2de in de arbeidsslag, en zo door.
Ik ken het niet, dus het zal wel een slecht idee zijn, maar waarom dan? Of kan het gewoon niet?
Vind techniek interessant, en als je niet kunt slapen zit in ineens op Wiki van alles te lezen... ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nope, niet zoals jij het stelt.
Je hebt maar 2 omwentelingen om dat te regelen, daarna begint de cyclus opnieuw.
Je kunt bij het toevoegen van een cilinder enkel kiezen uit arbeids- dan wel uitlaatslag. Vanaf een 3-cilinder zul je dus 2+1 krijgen, bij een 4-cilinder 2+2, bij een 5-cilinder 3+2, 6-cilinder 3+3 enz.
Brom
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
wat leuk, wij hebben er ook een, een T3 2.0 liter luchtgekoeld. Wat voor een heb jij?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nope, niet zoals jij het stelt.
Je hebt maar 2 omwentelingen om dat te regelen, daarna begint de cyclus opnieuw.
Je kunt bij het toevoegen van een cilinder enkel kiezen uit arbeids- dan wel uitlaatslag. Vanaf een 3-cilinder zul je dus 2+1 krijgen, bij een 4-cilinder 2+2, bij een 5-cilinder 3+2, 6-cilinder 3+3 enz.
Brom
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
wat leuk, wij hebben er ook een, een T3 2.0 liter luchtgekoeld. Wat voor een heb jij?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Great minds think alike.. Wij hebben een T3 WBX gehad en nu een T4 California ;D Kennelijk zijn er een boel mensen met dezelfde avontuurlijke inslag hier. Zowel in motor als auto keuzehee Sandra en blommetje wat leuk ;D ik heb ook een t3 alleen vloeistof gekoeld . caravelle
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Oh jammer dat je hem niet meer hebt. Wij hebben een Eder met vast verhoogd dak, lekker handig om van alles bovenin op te bergen. Standkachel, keukenblokje met koelkastje, toiletje.In 1997 gekocht dus ook al veel mee op pad geweest! Geen lid meer van de bus club. Wel regelmatig naar duitse meetings, vorig jaar Hatzenport a/d moezel 800 bussen. Record was in Westerwald, de allereerste keer weg met ons destijds '97 pas aangeschafte busje. We werden gefeliciteerd bij aankomst we waren de 1000e bus die het terrein opreed en kregen het hele weekend voor niks en 's avonds de lucht in met hete luchtballon. Zo konden e de 1300 !! bussen in totaal vanuit de lucht zien.Mijn hart bloed maar met de scheiding ging de bus er helaas ook uit. Maar ik zou heel graag er weer eentje willen.. Maar zit er nu even niet in. Maar het was een 1.9 WBX T3 Westfalia. Elfenbein.. Van buiten wel de nodige plekjes, maar het interieur was nog top! Samen (met mn ex dus) veel op stap geweest. Standkacheltje aan voor de koude avonden. Lekker koken.. kop koffie.. Ja, dat was mooi!
t3 is wel mn grote liefde.. maar wel alleen campers, Doka's en syncros. Ben je lid van de busclub?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Grote scheepsdiesels hebben de kruktappen ook niet tegenover elkaar. Vaak zijn bij de 6 en 9 cilinders de kruktappen 120 graden verdeeld, waardoor de arbeidsslagen elkaar mooi opvolgen en de motor veel minder trilt.
Kun je een (bijv) 4 cilinder lijnmotor maken en ze alle 4 tegelijk omhoog en omhoog laten gaan, elk in een andere slag.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.