Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes

05 mei 2017 20:33 #1 door Huib@1100
Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes werd gestart door Huib@1100
>:(  :(  :-\

Had al vaker natuurlijk wat besteld bij onze Chinese / buitenlandse vrienden, maar ben inmiddels een beetje genezen.
Dan heb ik het niet over de kwaliteit... maar de extra kosten.

Bestelde vorige week voor 50 euro aan klein spul... kwam er nog 16 euro verzendkosten bij en dat zie je dan ook voor dat je gaat betalen.
Oke... je wil het hebben ..dus 66 euro betalen en wachten totdat ea wordt geleverd

5 dagen later... sms van DHL of ik ff BTW over de goederen wil betalen, administratiekosten .. BTW over de admin kosten.. totaal 30,78

KLEIENE LETTERSTJES.... DIE JIJ EN IK MEESTAL NIET LEZEN.... kans op invoerrechten.
niet betalen betekent natuurlijk geen goederen.. dus dan maar betalen.  50 euro handel .. 50 euro extra kosten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2017 21:56 #2 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes
Dat is toch niet nieuw? Ik bestel altijd onder een bepaald bedrag uit China, want dan heb ik die kosten niet (en liefst nog 'free shipping' ook). Ik geloof dat alles boven 36 euro onderheving is aan BTW, invoerrechten etc.. Als het iets is wat ik echt niet in NL kan krijgen doe ik dat ook wel.

Nou shop ik nooit bij Ali, maar wel via Ebay, en dan krijg je ook resultaten uit andere landen. De verzendkosten staan er altijd netjes bij, en ze vermelden het ook luid en duidelijk als er invoerrechten oid van toepassing kunnen zijn.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

05 mei 2017 21:57 #3 door zeno
Beantwoord door zeno in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes
Komt doordat het via DHL verzonden is, staan erom bekend dat ze import tax rekenen..

China air en de andere 'gratis' verzendmethoden heb je meer kans om het te ontwijken, ik heb in ieder geval nog nooit heffingen betaald!

05 mei 2017 22:35 - 12 mei 2017 11:19 #4 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes
als het kan laten opsturen als cadeau /present en er is idd een bedrag waar  je onder moet blijven

het schijnt trouwens zo te zijn dat je dan de  betaalde belasting in land van verzending weer terug kunt krijgen

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

06 mei 2017 07:46 #5 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes
Banggood.com en dan aanvinken dat ze alle logos etc verwijderen van de pakketjes. En idd als gift en eennlaag bedrag houden.

A M S T E R D A M

06 mei 2017 09:03 #6 door Arjan-TA
Beantwoord door Arjan-TA in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes
ik doe inderdaad altijd gratis verzenden en dan "geduldig" 30 dagen wachten...
wel een beetje goed nieuws PostNl gaat voortaan met AlieExpress samenwerken, maar geen idee wat dit gaat betekenen voor de vervolgkosten..

TransAlp XL700VA (2012)

11 mei 2017 19:09 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes
Weet niet meer wie het was, maar laatst had ik iemand op de zaak die zei dat hij niet via alibaba maar een andere toko bestelde. Daar kon je voor nog geen euro een 'verzekering' afsluiten dat als je dat soort toeslagen moest betalen je deze weer terug kreeg.
Schijnt echt te werken.
Ikzelf ben niet zo van het alibaba gebeuren omdat het zakelijk zo moeilijk weg te boeken is  C:-)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

13 mei 2017 21:48 #8 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes

Ikzelf ben niet zo van het alibaba gebeuren omdat het zakelijk zo moeilijk weg te boeken is  C:-)

Volgens mij niet zo'n punt. Als bedrijf kun je zonder BTW inkopen en je krijgt een bon bij die chinezen. Je moet dan BTW rekenen wanneer je het verkoopt en die draag je netjes af. Zo kan ik in Duitsland bestellen als bedrijf, zonder de Duitse BTW en wanneer ik het verkoop draag ik de BTW hier in NL af.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

14 mei 2017 12:13 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes
Dat klopt voor DL en zo, maar een tijdje geleden wat gekocht via alibaba maar nergens nooit geen bon gehad. Alleen betalings bewijs.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

18 mei 2017 22:44 #10 door Willem.Coenraads
Beantwoord door Willem.Coenraads in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes
De laatste toer (XL water en broodje kroket) moest ik helaas voortijdig afbreken, een van de cilinders wilde niet meer. CDI riep een groepsgenoot enthousiast, heb ik ook gehad! Met amper 80km/uur teruggezukkelt naar huis. Effe stoppen, wachten en weer doorgaan en dan ging het wel weer even.
Toerenteller deed het ook niet meer, dus die cdi diagnose was wel raak.
En dan? Op internet rondgekeken, dan blijkt dat er nog al wat mogelijk. Een Duitse site met digitalen voor 120 Euri, worden volgens hun ergens lokaal in elkaar gesoldeerd. Ze hebben ook analoge voor 80 eu,maar zonder vermelding van herkomst. Bij Carmo 2 digitale voor 329 eur, eigen ontwikkeling, jappats.nl een voor 99 eu, Honda zelf maar even overgeslagen, de originele hebben het al naar 23 jaar opgegeven! AliBaba had zo te zien wel aardige prijsjes voor vanaf 50 stuks. Op AliExpress (ook baba) kan je als particulier terecht.
Leuke prijsjes, een analoge voor 40dollar en een digitale voor 52$. Wat verzendkosten erbij, voor die kosten ga ik ze niet ophalen.
Dus 2 digitale besteld op 11mei, kosten plus vervoer 118 eur. Heb vlak daarna gezien dat postnl nu de levering alhier uitvoert. Wel, vanmorgen (18 mei) werden ze geleverd, voor mij nogal onverwacht snel (1 week!). Vandaar deze post. Be Aware!
Het pakketje werd onder rembours aangeboden, er moest 37,87 eur worden bijbetaald. Ik had ook wel verwacht dat er iets betaald moest worden. Alleen vervelend  dat het niet van te voren werd vermeld en dat er contant moest worden afgerekend. Pinnen kon niet...
Portemonnees omkeren dus...
Die meerprijs is als volgt opgebouwd: PostNL doet aangifte en handelt verder de douane aangelegenheden af. Douane rekent 21% BTW over een douane bedrag van 97 eur+ 2.43 eur voor een deel van de transport en verzekerings kosten.
Voor deze 'service' rekent postNL 17.50 euro. Dat samen is dus die 37.87 eur.
Op de site van postNL staat wel heel precies welke bedragen gelden voor goedkope en dure aankopen. Bij AliExpress zag ik helaas geen mogelijkheden om aan te geven dat het om een kadootje ging.

Wat de CDI's betreft: ze zijn van Lixianda, zoals gezegd worden analoge en digitale types aangeboden. Op de geleverde CDI's is helemaal niet te zien over welk type het gaat, geen type of model nummer, er staat alleen maar op dat ze voor een PD06 zijn. De coating laat vaagjes zien dat er een vierkant IC onder de prut zit. Ze deden het wel direkt. Probeerde  er een rondje mee te rijden, maar zat al gelijk in de avondspits... Vooralsnog geen verschil ervaren tussen de nieuwe digitale en de oude analoge, morgen nog maar een een rondje doen.

19 mei 2017 09:19 - 19 mei 2017 09:32 #11 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes
Er staat toch bij heel veel advertenties vermeld dat evntuele extra kosten voor de koper zijn?? Als ik op Aliexpress een voorbeeld neem (nu dan CDI voor de transalp) dan vind ik vrij snel op de pagina over verzenden:

Note: Shipping costs shown include fuel surcharges. Import duties, taxes and other customs related charges are not included. Buyers bear all responsibility for all extra charges incurred (if any).

Mijn ervaring tot nu toe is dat dat wel altijd ergens aangegeven word.
Vorige week oid heeft PostNL aangegeven pakketjes uit China te gaan leveren, dan zul je dit soort dingen misschien wel meer mee gaan maken.
Tot nu toe was het in ieder geval tot een X bedrag mazzel hebben met de douane maar die zijn  ook niet achterlijk.

19 mei 2017 11:40 #12 door Willem.Coenraads
Beantwoord door Willem.Coenraads in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes
Punt was niet dat er betaald moest worden, dat had ik al verwacht, alleen wist ik niet van te voren hoeveel (had ik wel kunnen weten als ik de website van postnl had besnuffelt) en ook niet dat er contant betaald moest worden (geen pin) en dat het gepast moest (geen wisselgeld). Als je dus iets verwacht, zorg dan dat je cash in kleine coupures en munten klaar heb liggen. Aan mijn briefjes van 50 had ik niks. Kom je een stuiver te kort dan gaat je pakketje mooi terug in de bestelbus.

21 mei 2017 21:47 #13 door Arno_
Beantwoord door Arno_ in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes
ik heb al heel vaak spullen besteld bij aliexpress, en inderdaad DHL kijkt op de factuur wat het bedrag is, rekent daar de invoerbelasting en BTW over, plus nog eens 10 euro "inklaringskosten".

wat bij mij eigenlijk altijd goed gaat is een message naar de verkoper tijdens het bestellen, met de vraag of ze de kosten op de douane aangifte onder de 20 euro willen houden. dan gaat het vaak goed bij kleine bestellingen. zodra het op handel gaat lijken grijpt de douane vaak alsnog in.

25 mei 2017 07:21 #14 door DinO
Beantwoord door DinO in topic Extra kosten bij Alibaba en z'n broertjes

Banggood.com en dan aanvinken dat ze alle logos etc verwijderen van de pakketjes. En idd als gift en eennlaag bedrag houden.

Weet niet meer wie het was, maar laatst had ik iemand op de zaak die zei dat hij niet via alibaba maar een andere toko bestelde. Daar kon je voor nog geen euro een 'verzekering' afsluiten dat als je dat soort toeslagen moest betalen je deze weer terug kreeg.
Schijnt echt te werken.

Bij Banggood heb je zo'n verzekering die je bij getraceerd verzenden kan aanklikken, voor als het kwijt raakt bij de post en bla bla.
Als m'n vader of ik wat bij Banggood bestellen, dan klikken we meest de Priority Direct verzendmethode aan, als die er is en niet te duur is natuurlijk.
Dan heb je namelijk verzending met tracking nummer, snellere verzending en je kan (als je een betaalbewijs hebt) als het goed is de betaalde belasting en inklaringskosten terugkrijgen, indien hier aprake van is dan.
Priority Direct verzending is afhankelijk van wat je koopt tussen de €00.00 en de €10.00 of zo (waarbij het hoogste bedrag meer bij smartphones is).

Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp...

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden