een africa-twin kopen..

16 mei 2017 10:18 #1 door pierre724
een africa-twin kopen.. werd gestart door pierre724
Dag heren (en dames?),

zoals misschien gezien heb ik mijn witte oer-alp verkocht.
Dan ontstaat de vraag: 'what's next'...

nu leek een africatwin me misschien wel een goede toerbuffel als vervanger,
echter heb ik geen idee welke...

kunnen jullie me informeren over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de verschillende modellen;
mezelf kennende zal ik hem een jaar ofzo willen rijden en dan weer iets anders willen proberen.

doel is onder water dan ook om hem een jaar later quasi kosteloos (aankoop/verkoop) kwijt te komen.
onderhoud niet meegerekend dus.
Wat is een goed model africatwin om later ook weer kwijt te komen.
tips?!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2017 10:32 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic een africa-twin kopen..
CRF1000

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2017 11:55 #3 door pierre724
Beantwoord door pierre724 in topic een africa-twin kopen..

CRF1000


het nieuwe model?
die schrijft toch het snelst af?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2017 13:18 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic een africa-twin kopen..
eh meestal wel maar maar daar staat tegen over dat er het minst kans is op extra kosten

een africa twin zoals jij misschien bedoelt  is minimaal 15 jaar oud.
ze zijn er al van 1989 dus lopen al een tijdje mee
en als we de cijfers bekijken van de inspectie dag ga je beslist geen zorgeloos exemplaar vinden
dus laat kosteloos/zorgeloos even varen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2017 21:02 #5 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic een africa-twin kopen..
Een goede AT kopen, dan een jaar rijden en daarna weer ongeveer hetzelfde verkopen lijkt me onmogelijk en dat geldt volgens mij voor elke motor. Of je moet zelf handig zijn en de motor kunnen opknappen, zodat deze meer waard wordt.
Toch zou je een XRV die goed is onderhouden voor relatief weinig kosten moeten kunnen rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2017 21:09 #6 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic een africa-twin kopen..
Ik  heb ook een oud beestje gekocht, ze zijn wel te vinden maar de stelling dat er dan flink aan geklust moet worden klopt wel. De bekende pijn punten van de AT zijn moeiteloos op het forum te vinden. Ik heb ze overigens al voor rond de 2.000 voorbij zien komen op MP en Autoscout. Wat ben je bereid om te spenderen vwb aanschafprijs?

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2017 11:27 #7 door pierre724
Beantwoord door pierre724 in topic een africa-twin kopen..
ik zocht inderdaad het goedkopere segment:

Juist daar kom je motoren tegen die hun 'dieptepunt' al hebben bereikt.
Op mijn Transalp uit 1989 heb ik 300 euro verloren, volgens mij moet dat beter kunnen.
Mijn oldtimer BMW (auto's) heb ik echter altijd kostendekkend gereden (15 verschillende)

vraag was dus specifieker meer welke beter verkoopt,
een RD04, een RD07 of een RD07a

overigens is er een plotselinge wending, ik heb ter overbrugging (in verband met een spontaan tripje volgend weekend naar de ardennen met 2 vrienden) gisteren weer een transalp gekocht van forumgenoot 'Swijgerde'

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2017 11:37 #8 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic een africa-twin kopen..
Dit is geen persoonlijk oordeel, maar ik vraag me af waarom het kostendekkend moet zijn. Zorgeloos, die begrijp ik. Ik zou geen machine willen van iemand die geprobeerd heeft alles zo goedkoop mogelijk te doen.

Motorrijden kost geld, en we doen het omdat het leuk is. Een set banden is zo 200 euro en je rijdt ze in 10k km op. Da's zo al 2 cent per kilometer erbij. Remmen, vloeistoffen, alle moet ververst worden. Je moet de motor dus met winst zien te verkopen om dat goed te maken.

Zorgeloos heb je alleen met een motor die onder garantie en/of volledige services is gedekt (inclusief anwb). Maar mijn transalp is ook zorgeloos gebleken, want ze doet het altijd, onder elke omstandigheid. Ik doe gewoon goed (en preventief) onderhoud.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden