Ik vind 'm ook wel gaaf eerlijk gezegd
Zou niet weten waarom deze niet geschikt zou zijn als beginnersmotor. Het rijd niet anders dan een gewone standaard Alp. Topzwaar zou ik me geen zorgen om maken, ja die tank is zwaar, maar het meeste van het gewicht zit laag (in de tankwangen) dus ik durf te beweren dat het niet of nauwelijks anders rijd dan met de standaard Alp tank. Maar je hebt wel de voordelen van 24 liter inhoud
Verder is er idd van alles over te zeggen over deze motorfiets:
Hij is versleuteld en dat levert bij verkoop over het algemeen geen voordelen op, de meeste mensen willen nou eenmaal het liefst een originele onversleutelde motor. Aan de andere kant hangen er hier op het forum genoeg rond die maar wát graag een aantal van deze aanpassingen op hun eigen motor zouden willen maken ;D
Ik vind het een leuke basis om er een fijne reisfiets van te maken. Dat 'bagagerek' is nu niet echt bruikbaar, daar moet dan een echt rek aan + evt koffers of tassen. Het ruitje lijkt me erg laag, maar ook daar kan wat aan gedaan worden.
Als hij jou aanstaat zou ik 'm niet zomaar voorbij lopen. Anders zou een proefrit met deze én een standaard Alp je misschien een beter beeld kunnen geven van de rijeigenschappen van deze motor.
Verder zou ik 'm niet anders beoordelen dan elke willekeurig andere 2e hands motorfiets.
Oh ja, rond €1.500,- lijkt mij ook meer dan genoeg hoor.
Grtz,
René