Transalp met Africa Twin onderdelen

23 mei 2017 22:49 #1 door Joan
Transalp met Africa Twin onderdelen werd gestart door Joan
Beste Transalp kenners,

Ik ben een beginnende motorrijder (zo beginnend dat ik mijn rijbewijs aan het halen ben) en ik heb mij laten vertellen dat Transalp een fijne startmotor is. Nu was ik alvast aan het rondsnuffelen en kwam ik op marktplaats de onderstaande advertentie tegen, een Transalp gemixed met Africa Twin onderdelen. Ik vind 'm prachtig maar ik weet niet wat ik van zo een combi moet vinden, en ben ook een beetje huiverig voor het gewicht (meer dan 200kg) en de grote tank (24L) waardoor de motor wellicht topzwaar is. Vrienden van mij raadde het af als beginmotor. Graag hoor ik dus wat Transalp/Africa Twin kenners er van vinden (als dit genoeg info is om er iets over te zeggen).

Advertentie (en zie bijgevoegde foto):

"Kenmerken

Type motor : Enduro
Kilometerstand : 34.500 km
Aantal Cilinders : 2
Motorinhoud : 600 cc
Beschrijving

Transtwin.
Transalp gemixed met Africa Twin.
Einde project en gaat de deur uit ivm buitenland werk.
Kan er dus helaas niet van genieten.

Met deze motor kan je bijna 400km afleggen zonder te tanken.
Het blok is van een PD10 incl. Kabelboom. Dus een zilverkleurig blok van oorsprong en is antraciet grijs gespoten met VHT.
Het blok is gekocht met 34.000KM op de teller er is nauwelijks op gereden ivm afronden van het project wat 29april is gebeurd.

Olie in het blok is nieuw
Nieuw olie filter.
Nieuw benzine filter.
Nieuw luchtfilter.
Nieuwe benzine pomp.
Nieuwe remblokken.
Nieuwe voorvering. + olie.
Nieuwe vorkhoezen.
Nieuwe bougies.
Nieuwe ketting geleider op het frame.
Nieuwe klemmen op alle rubbers van het luchtfilter systeem.
Nieuwe intake rubbers.
Nieuw rubber van lucht tunnel naar luchtfilterhuis.
Nieuwe tankdop met contactslot 2 sleutels
Nieuwe snelsluiters + bussen op de tank kappen.
Nieuwe klingelateur.
Nieuwe richting aanwijzers.
Nieuwe achter verlichting.
Nieuwe accu.
Nieuwe koppeling platen druk ring en veren.

ZGAN wielen.
ZGAN achterband.
ZGAN demper.

Al met al een op en top motor.
Voor veel reisplezier."
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2017 23:04 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Transalp met Africa Twin onderdelen
Het bagage gedeelte vind ik niet zo best uitgevoerd, en de ketting lijkt erg slap te hangen, das op zich niet zo erg maar het kan ook een voorbode zijn van onzorgvuldig geknutsel. Ergens tussen de 1000 en 1500 euro lijkt me meer dan zat.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

24 mei 2017 00:02 #3 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Transalp met Africa Twin onderdelen
Ik zou er af blijven. Koop een leuke originele motor van iemand die er gek mee is geweest! Er is genoeg te koop, wees gerust kritisch! Succes!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

24 mei 2017 06:52 #4 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Transalp met Africa Twin onderdelen
Ik bied 150 euro voor de tank 8).

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

24 mei 2017 19:56 #5 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Transalp met Africa Twin onderdelen
Ik vind 'm ook wel gaaf eerlijk gezegd  8)

Zou niet weten waarom deze niet geschikt zou zijn als beginnersmotor. Het rijd niet anders dan een gewone standaard Alp. Topzwaar zou ik me geen zorgen om maken, ja die tank is zwaar, maar het meeste van het gewicht zit laag (in de tankwangen) dus ik durf te beweren dat het niet of nauwelijks anders rijd dan met de standaard Alp tank. Maar je hebt wel de voordelen van 24 liter inhoud  :)

Verder is er idd van alles over te zeggen over deze motorfiets:
Hij is versleuteld en dat levert bij verkoop over het algemeen geen voordelen op, de meeste mensen willen nou eenmaal het liefst een originele onversleutelde motor. Aan de andere kant hangen er hier op het forum genoeg rond die maar wát graag een aantal van deze aanpassingen op hun eigen motor zouden willen maken  ;D

Ik vind het een leuke basis om er een fijne reisfiets van te maken. Dat 'bagagerek' is nu niet echt bruikbaar, daar moet dan een echt rek aan + evt koffers of tassen. Het ruitje lijkt me erg laag, maar ook daar kan wat aan gedaan worden.

Als hij jou aanstaat zou ik 'm niet zomaar voorbij lopen. Anders zou een proefrit met deze én een standaard Alp je misschien een beter beeld kunnen geven van de rijeigenschappen van deze motor.

Verder zou ik 'm niet anders beoordelen dan elke willekeurig andere 2e hands motorfiets.
Oh ja, rond €1.500,- lijkt mij ook meer dan genoeg hoor.

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

24 mei 2017 20:11 #6 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Transalp met Africa Twin onderdelen
Waar je rekening mee moet houden is dat de eigenaar deze motor waarschijnlijk pas net af heeft en zelf al aangeeft er weinig/amper mee gereden te hebben.

Nu lijkt het me niet een heel extreme ombouw maar er is een ander blok in gekomen, waar niet veel mee gereden is.
Nu is een blok altijd een beetje een ''black-box'' maar nu des te meer.

Er zit een groot deel van de kabelboom achter de voorkuip en die is nu weg, hoe is dit alles afgewerkt? Loopt alles mooi vrij, zit het droog etc.
Vaak kom je met ombouw projectjes als deze na het voltooien nog eea tegen, rammeltjes, dingen die toch aanlopen etc.

Niets om je van weg te keren maar wel om even bij stil te staan. Hoe handig ben je zelf en wat is de vraagprijs.

Ik rijdt zelf al jaren met zon knoepert van een tank en ja het is een stukkie zwaarder maar nee dat hoeft geen probleem te zijn. Mijn vriendin kan niet echt met de voetjes bij de grond maar die reed toch stiekum al wat rondjes over het parkeer terrein hier achter voor ze begon met lessen :)

25 mei 2017 17:05 #7 door Joan
Beantwoord door Joan in topic Transalp met Africa Twin onderdelen
Bedankt voor het advies! Vraagprijs is 2000,- en ik heb nu 1500,- geboden...

28 mei 2017 23:17 #8 door GSXRed
Beantwoord door GSXRed in topic Transalp met Africa Twin onderdelen
Voorkant is wel vet alleen de achterzijde  ::)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.252 seconden