Het slangetje

20 apr 2018 13:21 - 21 apr 2018 21:33 #1 door honda2x
Het slangetje werd gestart door honda2x
Gisteren dacht ik mooi weer lekker stukje rijden  ;)  en het ruitje uit proberen en me nieuwe broek dus naar een vriend in hoorn op de koffie je moet tenslotte ook een doel  hebben .

Het begon al voor de deur belasterd lopen alleen met choke  afijn rijden knallen belasterd lopen ook nog even het contact slot div. keren geprobeerd anders bleef die ook niet stationair lopen dacht er nog wel aan om terug te keren  acht tijdje niet gelopen zal wel beter worden  ;D

Niet dus op de koffie gedag gezegd en via een omweg via de dijk daar terug  het werd steeds erger op een gegeven momend gas bij geven even de koppeling in en ja hoor UIT  :-[

Niet meer aan de praat te krijgen board gereedschap kastje openen  alles eruit halen .
ik denk krijgt geen benzine  dus  kon niet bij het benzine slangetje daar zit een klem om dus dan maar de benzine draai dopje aan de onder kant los draaien zag er schoon uit even starten met dopje eraf geen benzine de kraan in alle standen geprobeerd met starten niks nada jente

tot mijn oog op een koperen dingetje viel  maar toen viel het kwartje nog niet  ;)
dus dopje van de kraan erop gezet en toen viel mijn oog op een losliggend slangetje daar .

Dacht nog hee hoe kan dat nou dus erop gezet  en ja hoor binnen 5 seconden lopen en heel goed he !!!  totaal geen problemen meer gehad .

hoe het slangetje is losgekomen dat vraag ik wel aan joost  maare  kan weer rijden  en wat vaker na de slangetje kijken en toch maar vernieuwen tzt
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 13:29 #2 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic Het slangetje
Gelukkig kan het ook zo simpel zijn als een los slangetje... :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 15:13 #3 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Het slangetje
Heel bekend... Vacuümslangetje. Zorgt ervoor dat het membraan in de carburateur open gaat, en er benzine naar de carburateur kan. Heb het paar weken geleden ook gehad.  :-\

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 19:23 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het slangetje
Herkenbaar idd  :) Heb het ook ooit wel eens gehad, ik stond een 15km van huis en kreeg het ding niet aan de gang  :( We hebben de motor toen zelfs met de aanhanger opgehaald en thuis gebracht  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2018 20:35 #5 door Lv87
Beantwoord door Lv87 in topic Het slangetje
Daarmee ben ik gestrand in Engeland, motor teruggebracht naar NL doof de ANWB en ik met het vliegtuig. Had er die hele vakantie al last van maar op de laatste dag richting de boot hield de motor ermee op. Hele vakantie met de brandstofpomp lopen klooien... maar dit slangetje bleek knel te zitten.  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 17:12 #6 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Het slangetje
Gelukkig was dus niet de enige  en ach weer wat bij geleerd hé 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 18:56 #7 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Het slangetje
Ben ik de enige die diep adem moest halen na het lezen van dat verhaal? ;)

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 20:30 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic Het slangetje

Nou ja, van een Alp (600) kun je bij panne direkt 2 dingen verdenken en checken: een cdi of die vacuumkraan.

Bij een AT die er de brui aan geeft is als tegenhanger de brandstofpomp altijd direkt de verdachte.


Goed dat H2x het opviel, want i.d.d. je kunt hem anders nodeloos thuis laten brengen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 21:18 #9 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Het slangetje

Ben ik de enige die diep adem moest halen na het lezen van dat verhaal? ;)



wat bedoel je daarmee  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2018 21:28 #10 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic Het slangetje
Ook ik heb dit gehad. Daarna het slangetje maar vervangen. Was wel een diepte investering van welgeteld 1 hele euro om een meter van die slang te kopen. Heb nu 3/4 meter op voorraad liggen. Oude slang was een beetje ingedroogd en klemde daardoor zeer waarschijnlijk niet goed meer.

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2018 15:23 #11 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic Het slangetje
Mag ik een algemene vuistregel met jullie delen?

Controleer je slangetje steeds als je hand erbij in de buurt komt en Keep yer tools clean!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden