mag je hier parkeren

15 mei 2018 21:38 #1 door xrvtuur
mag je hier parkeren werd gestart door xrvtuur
Vanmiddag parkeerde ik hier mijn motor om even een duikje te doen, ik parkeer hier al zeker 15 jaar maar vanmiddag stopte er een beveiligings mannentje en die vond dat ik mijn motor daar niet mocht zetten, ik moest hem voor het schrikhek (rood/wit geblokte) zetten en niet er achter. Ik zei dat ik voor het bord C12 stond en niet er achter dus dat ik daar wel mag staan. Ik heb 2x achter het bord C12 gestaan en ook een bekeuring gehad, dus ik let erop dat ik er voor sta. Maar ik kan nergens terug vinden dat zo'n zogenaamd schrikhek ook nog iets te betekenen heeft waardoor ik daar niet achter mag staan.
Iemand een idee of ik op deze manier illegaal parkeer.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 21:59 #2 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic mag je hier parkeren
Volgens mij mag je buiten de bebouwde kom sowieso gewoon lekker in de berm parkeren. Ben je Binnen of Buiten de kom hier?

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 22:29 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic mag je hier parkeren
buiten de bebouwde, maar na bord C12 mag je niet komen, ook niet parkeren

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 22:37 #4 door Arendsoog
Beantwoord door Arendsoog in topic mag je hier parkeren
In een geslotenverklaring voor motorfietsen mag je wel komen met de motor, mits je hem maar aan de hand meevoert. Ook na dat bord mag je hem dus neerzetten.

Mike Schenk
Honda XL600V Transalp 1997 | BMW R1200GSA LC 2014

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 22:38 #5 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic mag je hier parkeren

In een geslotenverklaring voor motorfietsen mag je wel komen met de motor, mits je hem maar aan de hand meevoert. Ook na dat bord mag je hem dus neerzetten.


Dat wou ik net zeggen inderdaad.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 22:57 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic mag je hier parkeren

In een geslotenverklaring voor motorfietsen mag je wel komen met de motor, mits je hem maar aan de hand meevoert. Ook na dat bord mag je hem dus neerzetten.


Oke dat wist ik niet, dat betekent eigenlijk dat ik 2x een bekeuring heb gehad die eigenlijk niet terecht was, want de agent kon toen niet zien of ik lopend met de motor was gekomen tot waar ik geparkeerd stond. Dat was wel zo'n 500 meter na dat bord, en dat had ik ook gereden maar je zou het ook kunnen lopen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 23:06 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic mag je hier parkeren
ik zit nu wel ergens te lezen dat je na een gesloten verklaring een motor mee aan de hand mag voeren omdat je dan een voetganger bent maar je mag hem niet parkeren, want een motor parkeren doe je als bestuurder, en dan mag je dus weer niet voorbij de gesloten verklaring

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 23:48 #8 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic mag je hier parkeren
Maar je mag je motor wel parkeren op de stoep mits je overige gebruikers niet hinderd. Dat moet je dan eigenlijk lopend doen. Dus ik denk dat nadat bord prima je motor in de berm kunt zetten. Afhankelijk van de rest vam de locatie denk ik dat ik persoonlijk iet verder zou lopen dan het risico te nemen
En waar je parkeerd dat dat wel mag. Maar dat het wel een beetje onhandig is.

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2018 06:50 #9 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic mag je hier parkeren
Wellicht kan je je vraag stellen op het forum van infopolitie.nl, daar krijg je een onderbouwd correct antwoord is mijn ervaring.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2018 15:27 #10 door greenbike
Beantwoord door greenbike in topic mag je hier parkeren
Hier Green bike

Even voor de duidelijkheid indien men vroeger heeft opgelet bij het Examen
Als men loopt met een motor boven 50 CC  is men geen voetganger( wel met de brommer)
Ten tweede
Het Bord is dubbel uit gevoerd dus moet aan twee kanten zicht baar blijven( ik kan op de foto niet zien of aan de andere weg helft ook een bord staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2018 16:45 #11 door dropken
Beantwoord door dropken in topic mag je hier parkeren
Midden op straat staat NP volgens mij niet parkeren of dat dan ook voor de berm geld? Goede vraag voor de rijinstructeurs onder ons

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2018 17:39 #12 door Arendsoog
Beantwoord door Arendsoog in topic mag je hier parkeren

Even voor de duidelijkheid indien men vroeger heeft opgelet bij het Examen
Als men loopt met een motor boven 50 CC  is men geen voetganger( wel met de brommer)


RVV art 2, lid 2.
De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.

Voor de WVW blijven wel de regels voor bestuurders van toepassing. Dat betekent o.a. dat je niet onder invloed van alcohol mag verkeren en je in het bezit van een rijbewijs moet zijn met een motor aan de hand.

Het RVV stelt nergens dat je als voetganger geen motorfiets mag parkeren. Het stelt alleen dat een voetganger geen aanhangwagen op het trottoir mag parkeren.

Mike Schenk
Honda XL600V Transalp 1997 | BMW R1200GSA LC 2014

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2018 19:59 #13 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic mag je hier parkeren
Als antwoord op de vraag mag men dus stellen dat die brommer daar prima staat. Legaal en geen andere weggebruikers hinderend.
Je kunt je ook afvragen wat het doel is van al onze wetten en regels. m.i. Zijn zij er om alles ordelijk en veilig te laten verlopen.
Ik zie in dit geval niet hoe daaraan getornd wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.350 seconden