Interesse peilen samen Frame lassen koffers + kogel voor aanhanger

31 okt 2018 11:10 #1 door Tour Clover
Hallo

Ik ben sinds een maand in het bezit van een Africa Twin PD07. Hier wil ik nog een kofferrek opzetten (nieuwprijs 135euro) maar ik wil eigenlijk een een klein aanhangertje kunnen trekken. Dus ik zat te denken om misschien zelf een kofferrek te gaan lassen waarop ik gemakkelijk een kogel-extensie kan plaatsen. Maar het voorbereiden en wat tools kopen voor 1 frame is minder interessant dan als er meer mensen zo iets willen bouwen.

Zelf heb ik:
- een loods net buiten Utrecht dus lekker centraal
- Elektrode lasapparat
- Mig/mag lasapparaat
-

Wat ik nog nodig heb materieel:
- zwaardere pijpen buiger (2de hands 70 euro).

Wat ik nodig heb qua kennis:
- Ervaring elektra AT ivm inpluggen verlichting aanhanger
- Eventueel een voorbeeld kofferrek om van daar uit te verbeteren.

Dus mijn vraag:
Zijn er meer mensen geïnteresseerd om zo iets te bouwen?

Let me know
Ruben

PS Het aanbod geld ook voor niet AT rijders:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2018 11:27 #2 door PimW
Ik weet niet in hoeverre je hier al mee gevorderd bent, maar ik kan je hydrauliekbuis (staal) sterk aanbevelen voor het maken van je rekken.

Buigt heel mooi, last mooi en is sterk zat. Is met een groot handbuigijzer ook nog zeer goed te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2018 12:37 #3 door xrvtuur
Ik heb een jaar of 7 met een AT RD04 met een aanhangertje gereden(vakanties) en heb die aanhanger nu achter een Varadero. Ik weet niet of je al een aanhanger hebt maar ik zou zeker voor iets gaan met twee wielen, en niet een 1 wielige aanhanger. Mijn trekhaken zitten los van het kofferrek op 6 plekken vast aan frame ed. het gedeelte waar de knop aanzit is massieve buis. De hele constructie weegt 7 kg. Mijn aanhangertje weegt incl. vakantie uitrusting ongeveer 85kg. Dat is te doen met een AT maar je merkt het goed met optrekken en vooral met remmen. De elektra is simpel, draadjes aftappen van je verlichting vanachter en naar een stekker zoals je die ook vind bij een auto aanhanger. Ik haal mijn trekhaak er buiten de vakantie af en heb dus nog een stekker tussen de motorverlichting en de trekhaak.
Er zijn ook nog wel officiele regels waar je kar/motor combinatie aan moet voldoen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2018 18:13 #4 door Tour Clover

Ik weet niet in hoeverre je hier al mee gevorderd bent, maar ik kan je hydrauliekbuis (staal) sterk aanbevelen voor het maken van je rekken.

Buigt heel mooi, last mooi en is sterk zat. Is met een groot handbuigijzer ook nog zeer goed te doen.


Ahh dat is interessant! bedankt voor de tip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2018 18:21 #5 door Tour Clover

Ik heb een jaar of 7 met een AT RD04 met een aanhangertje gereden(vakanties) en heb die aanhanger nu achter een Varadero. Ik weet niet of je al een aanhanger hebt maar ik zou zeker voor iets gaan met twee wielen, en niet een 1 wielige aanhanger. Mijn trekhaken zitten los van het kofferrek op 6 plekken vast aan frame ed. het gedeelte waar de knop aanzit is massieve buis. De hele constructie weegt 7 kg. Mijn aanhangertje weegt incl. vakantie uitrusting ongeveer 85kg. Dat is te doen met een AT maar je merkt het goed met optrekken en vooral met remmen. De elektra is simpel, draadjes aftappen van je verlichting vanachter en naar een stekker zoals je die ook vind bij een auto aanhanger. Ik haal mijn trekhaak er buiten de vakantie af en heb dus nog een stekker tussen de motorverlichting en de trekhaak.
Er zijn ook nog wel officiele regels waar je kar/motor combinatie aan moet voldoen.


Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik kan de 2 wielige aanhanger van een maatje gebruiken.

Heb je toevallig nog foto's van hoe het bij je AT er uit zag?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2018 20:25 #6 door xrvtuur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden