Wat is jullie EDC (Every Day Carry) op jullie motor?

06 feb 2019 13:46 #1 door Dorus
Ik maak met veel plezier gebruik van het beetje opslag wat ik onder mijn zadel heb van mijn AT.
Zo bewaar ik er mijn slot en tool kit die ik laatst een kleine upgrade gegeven heb, maar ook een veiligheidsvest mocht er slecht zicht zijn en een bungee-net voor als ik iets achterop moet binden.

Ik ben benieuwd wat jullie altijd bij jullie hebben op de motor.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 16:07 #2 door J-P
Ik ben vaak langere periodes van huis dus er zijn wel dingen die ik standaard in mijn pakket heb, zoals wiellagers, balhoofdlager, remblokken en binnenbanden. Ik werk met mijn motor en kan me geen kapotte motor veroorloven. Vandaar dus dat de hangwangen van mijn motor goed gevuld zijn.












CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 16:41 #3 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Wat is jullie EDC (Every Day Carry) op jullie motor?
Stalen u-bocht in case benzinepomp kaduuk.
Tyre wraps.
Ductape.
Kroonsteentjes.
Iets extra gereedschap.
Kopie kentekenbewijs en rijbewijs.
Poetsdoek.
Bakje met noodbinnenkabels en klemmen in case van bedieningspaneel breuk. (Gas en kopp.).



TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 19:54 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Wat is jullie EDC (Every Day Carry) op jullie motor?
Ik onderhoud mijn motor op een dusdanige manier dat ik er op vertrouw geen spullen nodig te hebben. Wel zit het originele boord gereedschap op zijn plek en heb ik een bandenreparatie set en een compressortje onder het zadel liggen. Bij langere ritten heb ik een starthulp en wat kabelbindertjes en rolletje ductape bij me.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 22:50 #5 door kees

Binnen NL, beetje rondrijden: boordgereedschap onder zadel en een paar zekeringen in de borstzak.


Op vakantie richting wat J-P altijd meeneemt. Maar niet zóveel. Ik ken mijn moter  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 23:04 #6 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Wat is jullie EDC (Every Day Carry) op jullie motor?
@dorus: ik zie in jouw foto's een schijfremslot: welk type Abus is dat exact en past die in de voorremschijf van een xrv uit 1996?

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2019 23:12 - 06 feb 2019 23:16 #7 door Dorus

@dorus: ik zie in jouw foto's een schijfremslot: welk type Abus is dat exact en past die in de voorremschijf van een xrv uit 1996?


Ik heb een Abus Granit 77 Sledge, naar mijn idee een veilig slot omdat ze je hele schijf moeten door slijpen willen ze hem los krijgen.
Ik gebruik hem op de originele Honda voorschijfrem op mijn RD07A uit 1996.

Je moet wel even leren door elke gaten hij past omdat bij sommige gaten de spaken in de weg zitten, maar als je die eenmaal door hebt is het een super fijn slot.


Dan heb ik aan jou de vraag: Wat voor u-bocht heb jij voor je benzinepomp? Zoiets wil ik eigenlijk nog wel in mijn toolkit stoppen mocht er onderweg wat gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2019 06:22 - 07 feb 2019 06:24 #8 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Wat is jullie EDC (Every Day Carry) op jullie motor?
Hoi, dank voor de slot informatie !
De u-bocht zie foto. Ik meen gekocht te hebben bij varadeo-huib hier in dit forum. Moet je hem pm-men. Misschien dat echte kenners hier wel reageren. Je moet de tank dan wel volhouden, dus om de 100km tanken of zoiets. Je kan het ook zelf maken met een stuk benzineslang en 2 koppelstukken  en slangklemmetjes. Vorig jaar btw een reservepomp gekocht, is ook klein en mee te nemen.
Andere foto is een oude gelpot met schroefdeksel met daarin dus noodspul. Groet Steven.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2019 09:54 #9 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Wat is jullie EDC (Every Day Carry) op jullie motor?
Jemig jongens, als ik dit zo zie durf ik haast de weg niet meer op. Zijn die Honda’s zo onbetrouwbaar dat er zoveel gereedschap mee moet?  Als julle met de auto op pad gaan, is de kofferbak dan ook gevuld met zoveel spullen? Ik heb het gevoel dat jullie een beetje doorslaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2019 10:15 #10 door Janno
Onder zadel: groene kaart, schijfrem slot, en klein EHBO kitje en standaard gereedschap setje wat bij de motor zit.
Topkoffer: regenpak en boterhamtrommel ;).
En altijd telefoon+portemonnee bij me.
En voor langere ritten...hooguit extra kleren als het meerdere dagen is.

Als ik zoveel gereedschap of tools mee moet nemen, dan zou ik goed achter mijn oren krabben of deze motor dan wel wat voor mij zou zijn (als niet zo'n erge mechanische techneut).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2019 14:09 #11 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Wat is jullie EDC (Every Day Carry) op jullie motor?
Misschien sla ik door, volgens mij deze tik overgehouden van 16maanden bij de Landmacht in een ver verleden....
Ik geloof wel in zekere mate van zelfredzaamheid.

Dus ook de motor afgetankt parkeren thuis met het voorwiel richting de straat. Hahaha, nee hoor, dat zeker niet !!!

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2019 14:31 - 07 feb 2019 14:49 #12 door J-P

Binnen NL, beetje rondrijden: boordgereedschap onder zadel en een paar zekeringen in de borstzak.


Op vakantie richting wat J-P altijd meeneemt. Maar niet zóveel. Ik ken mijn moter  :)


Ik ken de mijne ook maar ik ben ook reisbegeleider en rij-instructeur, meeste neem ik mee voor mijn klanten. Soms ben ik 3 maanden van huis. Ik heb in mijn hotel ook reservebanden staan, je weet maar nooit.

Soms rij ik ook wel eens lek.


Of iemand uit mijn reisgezelschap verliest zijn achterwiel omdat ie geen momentsleutel heeft gebruikt..





CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 21:26 #13 door kees

(..) mijn klanten.


Deelnemers. Of gasten  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 21:57 #14 door Dorus
Ik vind het zelf nog meevallen wat iedereen bij zich heeft op dagelijkse ritten.
Ik heb zelf ook het standaard boordgereedschap, heb er alleen 2 lepels met een plaksetje bij gedaan mocht ik een keer lek rijden, dan kan ik in ieder geval thuis komen zonder dat ik een trailer moet regelen.

En zo te lezen hebben de meesten ook iets vergelijkbaars op J-P na die daar zelf een goede reden voor heeft.

Dat heeft verder niet iets met onbetrouwbaarheid te maken, maar meer het zelf redzaamheid in mijn ogen.

Mijn kit had een stuk kleiner geweest als ik tubeless wielen had, dan had een pomp en een pluggen set genoeg geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2019 22:09 #15 door DPC
Misschien ben ik wat naïef, maar lepels om een band te vervangen meenemen????
Ik ben lid van de ANWB en de KNMV, als ik ooit een lekke band zou rijden, zou de eerste zijn in 32 jaar, dan mag ik hopen dat dat (tegen betaling van gemaakte kosten) wel geregeld wordt?
Dit als daily commuter, niet als wereldreiziger.

Reparatie setje heb ik wel in de BMW maar dat zijn tubeless banden, propje wil ik dan nog wel proberen.
Maar ik zie mij langs de A20 niet even een bandje vervangen.

Wat ik wel bij mij heb? gereedschap.

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2019 15:29 #16 door DannyE
1/2 liter Brandstoffles

Ik stop bij elke motor op de vluchtstrook.

Een handjevol rijders is mij al  erg dankbaar (it's a start)

.

Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org :...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2019 14:38 #17 door J-P

Misschien ben ik wat naïef, maar lepels om een band te vervangen meenemen????
Ik ben lid van de ANWB en de KNMV, als ik ooit een lekke band zou rijden, zou de eerste zijn in 32 jaar, dan mag ik hopen dat dat (tegen betaling van gemaakte kosten) wel geregeld wordt?


Ik heb het gewoon standaard bij, daily commute of vakantie. Als je op de top van de Sommeiler een lekke band krijgt kan je lang wachten voor wegenhulp, laat dat duidelijk zijn ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2019 15:39 #18 door V-Twin

Misschien ben ik wat naïef, maar lepels om een band te vervangen meenemen????
Ik ben lid van de ANWB en de KNMV, als ik ooit een lekke band zou rijden, zou de eerste zijn in 32 jaar, dan mag ik hopen dat dat (tegen betaling van gemaakte kosten) wel geregeld wordt?


Ik zal je ff uit de droom helpen.
De ANWB heeft geen bandenlepels / -lichters bij zich en al helemaal geen nieuwe binnenband. Sommigen ANWB'ers die zelf motorrijden mogelijk wel maar lokale garagehouders die voor de ANWB werken hebben het ook niet bij zich.
Hoe ik dit weet?
Ik heb in de 37 jaar dat ik motor rij al meerdere lekke banden gehad en ik bestel de ANWB puur om de band weer op te pompen en te laten ploppen zodat die weer goed in de velgrand zit. Gaat je met een handpompje en de gemiddelde elektrische DHZ pomp niet lukken. Ik krijg dan stee vast te horen dat het maar goed is dat ik eigen lepels bij me heb omdat zij m'n band niet kunnen repareren. Wat ze dan doen is: wiel uitnemen en naar een garage auto/motor rijden en het daar laten repareren.
Gaat op maandag en na 16:30 uur wel erg lang duren  ;D 8) :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2019 17:17 #19 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Wat is jullie EDC (Every Day Carry) op jullie motor?
op maandag en na 1630 wordt je dan toch gewoon op de takelwagen naar huis gebracht. toch wel blij met tubeless, meer kans op een snelle en eenvoudige reparatie.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2019 22:23 #20 door DPC
Tja jongens. Ik kom heus wel weer thuis, mocht je na een jaar forum inactiviteit zorgen maken om mij, ik had mijn lepels niet mee….

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.258 seconden